De vroegste tijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

De vroegste tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 21:37

...dat jullie voor een wedstrijd zijn opgestaan. Hoelaat was dat?

Dat vroeg ik me net af, toen ik bedacht dat ik best een zendertje los heb zitten. Ben vannacht namelijk om half 4 opgestaan. Lag trouwens pas om 12 uur erin ongeveer aangezien ik om 11 uur pas klaar was met het laatste paard. Scheve mond

Nou, hoelaat zijn jullie als vroegste voor een wedstrijd opgestaan en waar liggen je grenzen?


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:40

uuhm, een denken, half 5 denk ik, maar vroeger hoeft voor mij echt niet Haha! Dan reden we om 6 uur thuis weg Gaaaap Maar dit moet ook niet iedere wedstrijd, dan is het niet leuk meer..

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:42

Bij mij is het vroegste ongeveer 6 uur geweest denk ik.
Ik heb zelf op zich geen grenzen, het ligt er maar net aan hoeveel tijd ik nog nodig heb om alles klaar te maken en hoe vroeg ik moet starten.

Maar ik rijd dan ook weinig wedstrijden, en de wedstrijden die ik rijd zijn eigenlijk nooit verder dan een half uur rijden met de trailer. Heb een keer als aller eerste moeten starten op wedstrijd, en dat was om 9 uur. Dus nog redelijk haalbaar, vind ik zelf.

Ik zorg ook dat ik het meeste werk de avond van te voren al klaar heb, aangezien ik zelf een hekel heb aan vroeg op staan Knipoog

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:43

dan heb je volgens mij idd een contactje wat kortsluiting maakt Knipoog

Maar uuuhhh bij mij was op z'n vroegst 6 uur op staan Gaaaap en dan moest ik om half tien mijn proef rijden maar dan ga ik er wel lekker vroeg in dat ik wel uitgeslapen en uitgerust ben voor de wedstrijd
Maar je bent er wel een hoop tijd vooraf kwijt voordat je op de wedstrijd bent en op je paard zit....daar gaat een hele ritueel aan vooraf Vork

Primadonna

Stal Centaurus

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 21:44

Dan is het idd wat anders, ik moest vandaag om half 10 en het was dik 2 uur rijden vanaf hier... Scheve mond Maar als dit een gewone wedstrijd was geweest lag mijn grens toch zeker hier.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:48

Half 4 is het vroegste dat ik op ben gestaan, dit meestal voor SGW Etten-Leur, SGW Chaam, SGW Roden, SGW Wieringerwerf, voor mij aardig ver weg dus.

Vroeger dan half 4 wil ik er toch eigenlijk niet uit, aangezien ik van mezelf weet dat ik de avond voor de wedstrijd toch niet vroeg in bed kom (zeker niet eerder dan half 12....). Maar ja als de tijden nou net zo zijn dat ik er om 3 uur uit moet doe ik dat ook wel hoor..... Schijnheilig (sja SGW rijden is onwijs leuk, maar die tijden af en toe...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:52

Half 6 geloof ik, moest ik op half 9 starten.
En dat vind ik voor in het weekend vroeg genoeg
De hele week is het al op kwart voor 6, dus veel eerder moet het niet gaan worden.
Ik ga dus ook nooit zo ver van huis naar concours.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:53

Voor de SGW's moet ik er altijd wel vroeg uit; 4 uur/ half 5. Maar voor de gewone concoursen eigenlijk nooit zo erg vroeg, komt ook omdat ik het nu wel gewend ben denk ik Lachen Dat is meestal zo rond half 6/ 6 uur. Maar ik denk dat dat over 2 weken wel veranderd want dan start ik er een tweede paard bij Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 21:55

Hoe kan het dat jullie met SGW zo vroeg eruit moeten? Begint dat zo vroeg? Meer voorbereidingen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:55

Volgens mij was dat kwart over 4. Een keertje voor een SGW van mijn zusje, waar ze als een van de eersten moest starten in de dressuur. En afgelopen voorjaar voor de endurance in Austerlitz. Ik kan er op zich wel tegen als mijn wekker rond dat tijdstip afgaat. Mijn vriendje heeft er wat meer moeite mee - maar ja, niemand heeft ooit gezegd dat grooms een makkelijk leventje hebben. Tong uitsteken

Okkie, SGW's en endurancewedstrijden worden door het hele land gehouden en dan zit je toch vaak met een reistijd van zeker een uur. Dressuur- en springwedstrijden kun je meestal wel in de nabije omgeving rijden, maar voor dit soort wedstrijden ben je vaak aangewezen op 'wat verder weg'. Bij SGW's heb je ook vaak dat de dressuur al vroeg begint en springen & cross pas in de middag worden verreden. Bij endurance heb je nog te maken met een voorkeuring een uur voordat de wedstrijd begint. Leuk he, zo'n hobby? Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:59

Okkie1 schreef:
Hoe kan het dat jullie met SGW zo vroeg eruit moeten? Begint dat zo vroeg? Meer voorbereidingen?


Ja, ook wat meer voorbereidingen en het is meestal ver rijden. De cross die voor mij het dichtste bij is is al 1 uur rijden. En sommige meer dan 2 uur. Ook begint het soms al om 8 uur met de dressuur Gaaaap

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 22:02

andrea16 schreef:
Ja, ook wat meer voorbereidingen en het is meestal ver rijden. De cross die voor mij het dichtste bij is is al 1 uur rijden. En sommige meer dan 2 uur. Ook begint het soms al om 8 uur met de dressuur Gaaaap


Leuk he, paardrijden Haha! Schijnheilig

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:02

Haha ja, je moet er wat voor over hebben he Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 22:02

Karin schreef:
Leuk he, zo'n hobby? Tong uitsteken


Las het pas net na mijn laatste berichtje.. Twee zielen, één gedachte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:04

Vanmorgen stond ik er voor 5-en al naast en we vertrokken om 6 uur van stal. Ik kon niet slapen en was om 3 uur nog wakker, vanmiddag om een uurtje of 5 kreeg ik echt een dipje Haha!.
Ooit (vroeger) ben ik wel eens om 4 uur opgestaan.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:06

Gelukkig is het bij imj nog niet zo extreem geweest. Mijn vroegste was kwart over 6 op staan. En we gingen weg om half 8

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:16

5 uur, toen had hij zich ook nog hartstikke smerig gemaakt, dus nog extra stress op de vroege ochtend... Scheve mond

:){

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:53

volgens mij half vier, vorig jaar sgw in Bathmen. Ik woon in Veldhoven, moet eerst naar Schijndel voor de paarden (incl voeren en invlechten) en dan twee uur rijden om met starttijd half negen voor de dressuur

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:21

4 uur. Voor de gelderse vorige zomer. We reden met iemand anders mee en die moest eerst sochtends parcour lopen :S en Groenlo is wel n stukje rijden vanaf hier.

Ik vond t verschrikkelijk vroeg iig haha.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:57

5 uur, voor de Nederlandse Kampioenschappen in de L 2 jaar geleden ofzo. Moesten we 2,5 uur rijden en iets van 8 uur parcours verkennen. Maar ik had het er voor over: ben nog 10 e geworden! Tong uitsteken:D Verder zorg ik alitjd dat ik alles klaar heb de avond daarvoor, zodat ik de volgende morgen alleen even de knotjes hoef te controleren en een ander dek op. Hoef ik er niet onnodig vroeg af. Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:01

Ook om half 4 ongeveer.
En dat voor een ere-ronde in Friesland Haha! Haha! (waar mijn paard ertussen uit naaide, dus die ere-ronde had ik in een paar seconden afgelegd)!!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:07

Ik hoef nooit extreem vroeg op, mijn moeder gooit een uurtje voordat ik opsta het voer in de bakken op de automatische piloot, en slaapt daarna gewoon weer verder.
Over het algemeen ben ik met een half uurtje klaar met vlechten, de rest zet ik de avond ervoor klaar, het paard was ik dan ook gelijk dus ik hoef 's ochtends niet tot nauwelijks te poetsen. Verder beginnen de wedstrijden zelden eerder dan 9 uur,
ik zorg dan dat ik er om half negen ben, betalen e.d. doe ik wel later Haha!

Als ik om 6 uur moet opstaan is het al extreem vroeg.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:13

Ik geloof iets van 5 uur oid. Dat was al een ramp! Als het 4 uur zou moeten worden, dan gaan we kamperen (ook een ramp, maar goed, dan mag ik blijven liggen Knipoog ).
De dag van te voren pakken we de auto in, 's ochtends paarden voeren, hoeven invetten. Met slaperige hoofden in de auto stappen en rijden maar. Als we vroeg aanwezig moeten zijn, dan huren we een box en een kampeerplekkie. Vrijwel altijd niet leuk, maar om half vier of vier uur opstaan? Man, dan word ik dus gewoon niet wakker Haha! 1x gedaan voor vakantie naar Frankrijk en toen hebben ze me halfslapend in de auto moeten leggen. Stel je voor dat ik dan nog paarden zou moeten invlechten? Dat wordt niks! Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 13:29

Ik vlecht wel altijd de dag ervoor als ik erg vroeg moet, de knotjes maak ik de ochtend zelf. Verder zorg ik zowieso dat het meeste in orde is maar het gebeurd me nog altijd dat hoe schoon haar stal de avond van te voren ook is, hoe schoon ze ook is, het een ramp is het smorgens en we nog altijd te laat vertrekken.

Volgens mij sporen wij niet helemaal Haha!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 14:03

half 4 denk ik (SGW Etten-Leur).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers