KWPN ruin gestolen in Puurs * met foto's*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

KWPN ruin gestolen in Puurs * met foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:40

Het is dan wel niet mijn paard, maar op het ICS forum http://pub31.bravenet.com/forum/2584012947/ is deze oproep geplaats en ik zet hem toch maar even hier neer:
-------------------------------------------------------------------------------
Het gaat hier wel niet over mijn Tinker, maar misschien kunnen jullie toch wel helpen. Het paard van mijn dochter is gisteren 15 julie gestolen op manège Hippos te Puurs. Het is ee KWPN ruin, bruin met zwarte manen en staart, een kleine witte ster op het voorhoofd, linksachter een witte kroonrand met een zwarte streep door en een witte hoef. Hij springt heel goed en als hij het naar zijn zin heeft op stal, laat hij zijn tong uit zijn mond hangen. Hij is 173 cm groot. Kunnen jullie misschien eens mee rondkijken a.u.b.
Onze dochter is wanhopig, dit paard is haar beste vriend, zelfs onze Tinker was vandaag uit haar gewone doen door al ons verdriet. Alvast bedankt, alle tips zijn welkom op DeZwarteRakker@hotmail.com

Ze hadden er nog geen foto bij, maar misschien kan het grote Bokt publiek helpen!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:45

Jeetje dat is ook niet niks.Lijkt me echt vreselijk Scheve mond
Natuurlijk zal ik proberen te helpen en op teletten maar er is zon kleine kans dat je hem ergens ziet maar je weet maar nooit .

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:12

Zijn er geen foto's van dit dier? Ik wil best rondkijken je weet maar nooit of ze hem niet de grens over brengen. Maar een foto zou dan handig zijn. Zit ze bij jouw opt forum Mariska? Misschien kan je het dan vragen.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:39

foto zou handig zijn ja, hoe oud is de ruin ?

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 18:52

Mist schreef:
foto zou handig zijn ja, hoe oud is de ruin ?

Ik heb haar op het ICS forum en via mail om een foto gevraagd. Zodra zij hem daar neerzet of ze hem mij stuurt zet ik hem hier ook neer en verander ik de titel wel. ik heb ook meteen gevraagd hoe oud hij is.

Wordt vervolg duss

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:26

Maar was ie niet gechipt dan?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:21

Zo, zwaar banketstaaf.
En een foto is inderdaad handig.

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 23:09

Ik heb de foto`s gekregen in een mailtje:
----------------------------------------------
"Hurrycane was juist dertien jaar geworden. Onze dochter mist hem verschrikkelijk, voor wij hem kochten was hij mishandeld geweest dus onze grootste zorg is nu of hij niet terug gaat instorten."

En op het ICS forum schreef ze dit al:
-----------------------------------------------
"Iedereen bedankt voor de reacties, we hebben ondertussen al wel anders meegemaakt, de eigenaars van de manège zijn ondertussen terug uit verlof, hun reactie was ongelofelijk, er kon zelfs geen "wat erg af", we werden gewoon genegeerd. Deigenen die moesten oppassen terwijl zij in verlof waren, waren nog erger, die hun enige zorg was dat we het niet in de krant lieten zetten. Ondertussen hebben we een spoor, dat gaan we morgen verder onderzoeken. Ik laat jullie weten hoe het afloopt en nog eens bedankt voor de reacties.Viviane"

En dit zijn de foto`s. Hij heeft inderdaad weinig aftekening:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal haar nog vragen naar eventueel chipnummer.

Iedereen alvast bedankt

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:16

Goed nu hebben we toch al een beter beeld. Dat kuiltje links in zijn hals kan wel erg herkenbaar zijn. Niet?
Laatst bijgewerkt door Quinzy op 17-07-04 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:21

Dit is toch niet normaal meer mensen!

Is er verder nog wat gestolen die dag?Of alleen Hurricane?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 02:50

niet te geloven dit zeg en het spijt me zeer, maar lekkere stallui staan jullie bij zeg..
Ik zal goed opletten, houd marktplaats ook goed in de gaten, dat kuiltje is gelukkig een goed herkenningspunt.
Veel sterkte voor jullie!

Laura14
Berichten: 36
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:12

echt erg dat mensen gewoon niet van andermans paarden af kunnen blijven! Boos!
veel succes met het zoeken, ik hoop dat je hem vind!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:30

pfff moet niet gekker worden zeg!

en wat sneu voor dat meisje, ik hoop dat ze hem nog terug vinden...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:37

moest eerst even goed lezen, snapte even niet hoe het in elkaar stak Haha! . maar idd erg vervelend als je geen medewerking krijgt van de mensen bij wie je staat, denk wel zij er meer van weten, als je de reactie mag geloven Scheve mond (niet in de krant zetten, amehoela, iedereen zal het moeten weten) veel succes met de zoektocht

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:45

Inderdaad... Eerst zijn je zadels al niet veilig, en nu je paarden? Ik vind het ook wel erg dubieus als alleen dat ene paard is gestolen. En de reactie van de eigenaren daaro... Ik zou mooi een andere stal zoeken zo gauw het dier weer is gevonden!

Ik vind het echt sneu dat dit soort dingen gebeuren. Scheve mond Het arme meisje, hopelijk vinden ze 'r paard nog terug... Ach gut

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:13

Kun je de stal niet verantwoordelijk stellen voor de diefstal. Hun verzekering zal dan wel het een en ander uitzoeken. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:02

Hij laat zijn tong uit zijn mond hangen? dat is opzich wel een herkennings punt, zijn dr niet veel die dat doen.. ën het valt op

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:04

Hurrycane is vermeld bij ww.kempischeregionale.com verdwenen paarden, naar ik heb vernomen zou het wel eens de richting Nederland kunnen zijn dat hij staat, hij heeft ook schrik van een zweep, wegens zijn verleden.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:02

jammer maar ik zie geen foto... ik leef met de mensen mee.. pffffff id. je zou die mensen eens wat aan doen zeg!!! die dat paard hebben me genomen.. struin de handelaren af en de markten!!!

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 18:58

Heel veel sterkte gewenst,hoop dat deze oproep iets opleverd bij het vinden van het paard. Lachen

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 19:32

Ik zal ook mijn ogen open houden!
Mensen die opzoek zijn naar een paard, vooral als je bij een handelaar bent, die veel paarden heeft, even goed kijken, wil niet zeggen dat hij hem gestolen heeft natuurlijk, maar misschien doorverkocht aan een handelaar.
Sterke.
Groetjes Lisette

AlaydaJarig

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:27

Jeetje wat vreselijk zeg.....
Ik ben zelf opzoek en kom nog weleens ergens dus zal ZEKER mn ogen
open houden en extra goed opletten!!!
Sterkte!!!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:29

ik houdt ook mijn ogen open!!!
veel stekrte!!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:57

goh wat een verselijk iets is dit zeg. hoe kunnen mensen dit doen!?!?!?!? walgelijk gewoon dat dit gebeurd... heel veel sterkte ermee en ik hou mijn ogen open.!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:51

Ik heb hem van de week al op Kapaza zien staan, ik kijk er al een tijdje naar uit maar tot zover heb ik nog niets gezien.
Ik begrijp overigens niet dat ze op een hele manege slechts 1 paard meenemen, wat liep hij in de sport en vereneging?

Ik begin me trouwens dik af te vragen, ik heb gisteren een paard gejureerd in de dressuur die er precies wel wat van weg had ...
Maar kan me niet voorstellen dat ze zo een paard in België zelf op zo een korte tijd weer in het wedstrijdcircuit laten meedraaien.