Dienstmededeling: Orri geen moderator meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Dienstmededeling: Orri geen moderator meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 12:44

Tot mijn spijt moet ik mededelen dat Orri vanaf gisterenavond geen moderator meer is.

Gisteren wat voor 11 uur kwam ik online en zag dat Orri in het moderator forum zat, op zich totaal geen probleem ware het niet dat ze wel heel lang rond bleef hangen. Dit vond ik nogal vreemd aangezien ze op dat moment op een meeting was (bij Teun en Geral).

Heb toen voor de grap eens gekeken welke topics ze allemaal aan het bekijken was en schrok daar nogal van. Topics waren vrijwel allemaal topics die op het besloten Moderatorpraat forum staan, Heb meer dan 100 MP topics voorbij zien komen in de logfiles, echt geen minuut was onbenut. Viel verder ook redelijk op dat het vooral de topics waren met 'smeuige' titels. Zo'n beetje alles waar 'ruzie', 'mytens' of 'ban' in voorkwam is wel gelezen, tot juni 2001 toe.

Op zich heb ik er totaal geen problemen mee als een moderator tijdens een meeting MP aan bokkers laat zien (want het is over het algemeen gewoon een doodsaai forum), heb er ook geen problemen mee als die moderator zelf even bijleest tijdens die meeting.. Waar ik echter wel problemen mee heb is als er meer dan 2 uur lang een ontzettende hoop oude topics in MP gelezen wordt. Over de vertrouwlijkheid van MP zijn we binnen het team namelijk altijd erg duidelijk geweest. Niet omdat er super vertrouwlijke dingen besproken worden, wel om een bepaald klimaat te creeeren. Als je weet dat zo'n beetje iedereen mee kan lezen ga je op een heel andere manier in discussie en laat je al snel gevoelig liggende argumenten achterwegen.

Maar goed, ik ben gisteren dus behoorlijk geschrokken en heb Orri op het moment dat ik die logfiles zag haar rechten ontnomen. Heb hierna haar een PB gestuurd om te kijken wat haar verhaal is.

Er konden in principe twee dingen gebeuren, ze geeft het toe of ze ontkend het. Het is uitgekomen op een combinatie. Ze heeft, volgens Orri, MP aan een aantal bokkers laten zien om duidelijk te maken hoe saai MP over het algemeen is. Hierna is Orri samen met wat anderen de paarden gaan voeren, stallen uit gaan mesten en ze heeft een tijd staan kletsen. Toen ze terug kwam werd haar verteld dat ze moderator af was (want men kon ineens niet meer op MP en Orri is van de index page af).

Ik wil haar best geloven maar dat zou IMO redelijk naief zijn. Wat mij betreft kan ze gewoon op Bokt blijven komen, ze heeft ook een enorme hoop werk gedaan voor Bokt waar ik haar ook erg dankbaar voor ben.. Maar aan de andere kant heeft ze ons vertrouwen IMO op een ontzettende manier beschaamd. Er jammer maar niets meer aan te doen.

Dus, Orri, bedankt voor alles dat je gedaan hebt alleen jammer dat het op zo'n manier af moest lopen.

Nieuwe moderator voor VMR is nog niet bekend, komt later. First things first.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:21

Goh wat jammer. Ik vond Orri altijd leuk en sympathiek. Is het dan zo'n ramp dat ze wat MP aan de bokkers liet zien?
Ik hoop dat ze wel gewoon blijft bokken.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 13:26

Zoals ik al zei; we zijn binnen het moderatorteam altijd erg duidelijk geweest over de vertrouwelijkheid van dat forum. IMO wordt dat vertrouwen nogal beschaamd door meer dan 100 topics te gaan zitten bekijken. Als dat de bedoeling was dan was het geen besloten forum.

Zoals ik al zei; er staan niet veel 'interessante' topics op MP, merendeel is "dubbelpost op ITP". "Topic verplaatst van PP naar JH", etc, etc. Maar er zijn wat topics bij die wat 'gevoeliger' liggen. Puur en alleen omdat je niet constant 'politiek correcte' reacties hoeft te geven.

Maar ook al was dat forum helemaal leeg dan ging het nog veel te ver IMO.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:27

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van Orri nu, het zou inderdaad naiviteit geweest kunnen zijn. Maar wat ik begreep was er gisteren een BM van de stapmolenmensen, waaronde Mytens, Teun en Geral etc, en dat zet de zaak wel in een ander licht denk ik. Maar ik hoor graag Orri's reactie.
Ik vind het ook heel jammer, want ik vind Orri ook altijd heel sympathiek overkomen. Maar ik kan me Barts reactie ook heel goed voorstellen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:41

Hier heb ik maar 1 woord voor: triest !!

Hoeveel vertrouwen heb je nu eigenlijk in Orri? Kun je het niet hebben dat Orri meet met leden van de stapmolen? Ik kan alleen maar zeggen dat ik Orri een eerlijke en aardige meid vind en dat ik het sneu voor haar vind dat jij zo reageert op haar. Als er 1 altijd duidelijk en eerlijk is geweest op bokt als moddi is Orri het wel ook al was ik het niet altijd met haar eens. Ik zeg alleen maar dat je (en ander bokkers) 1 van de gezellige, eerlijk moddi's zal gaan missen jammer hoor. Maar het zegt al genoeg dat jij Orri gaat controleren op bokt als ze is ingelogd tijdens een meeting? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten zullen we maar zeggen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:42

Bart , ik heb je een pb gestuurd.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:47

jammer zeg dar orri geen moddie meer is... ze was er erg goed in vond ik..

wie word nou de nieuwe moddie??

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 13:49

Ik controleer helemaal niemand. Begon het verdacht te vinden dat ze echt lang op MP zat tijdens een meeting, en ja dan wordt ik achterdochtig, lijkt me een vrij normale reactie.

Dat ze meet met jullie daar kan ik echt niet warm of koud van worden. Dat er al maanden informatie uit MP naar buiten komt op de een of andere manier en dat er tijdens een meeting meer dan honderd topics op MP worden bekeken stoort me wel. Verder gok ik dat ik deze hele situatie nog wel erger vind dan jullie.

BTW als jullie er zo boos over zijn dat ze nu geen moddie meer is dan had je er IMO verstandig aan gedaan je dat eerder te realiseren als je gewoon op 'uitloggen' had geklikt was er nu helemaal niets aan de hand geweest.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:51

Ik zal mijn mond maar houden over het niveau van jullieop moderatorpraat of het nou besloten is ofniet. Lager dan dat kun je niet zinken en BTW als je op zoek bent naar mijn adres bartvb kun je die gewoon vragen via de pb hoor. Meer zeg ik er niet over want anders zak ik naar jullie niveau.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:58

Misschien dat ik me nu in een wespennest steek door hier te reageren, maar ik heb me te lang ingehouden dus here it goes! Ik spreek hier nu uit ervaring vanwege mijn contacten met de webmaster van een ander forum waar zaken gebeurden doordat een moderator zaken doorspeelde naar forumleden. Ik zeg hiermee niet dat dat in dit geval is gebeurd, maar door de informatie die bovenkomt als je je forum in de gaten houdt ga je toch bepaalde dingen denken. Dat forum heeft dus een tijd op z'n gat gelegen omdat de sfeer totaal verpest was. Dat dreigt hier dus ook te gebeuren. Dat heb ik gewoon gemerkt de laatste paar weken. Ok... vaak is het wel gezellig maar als mensen bepaalde dingen weten wat er achter de schermen gebeurt kan dat gebruikt worden op een forum en dan gaat het finaal mis...

Om een forum goed draaiende te houden is het zaak dat je als moderator team achter een forum staat en zaken niet zomaar naar buiten brengt. Dat doe je gewoon niet! Dat is nu dus wat fout is gelopen en dan moet je maatregelen nemen als eigenaar van een forum...

Ik weet wel dat als ik eigenaar was geweest van dit forum ik het allang had gesloten voor een paar weken... ik snap eigenlijk niet dat Bart het nog zolang volhoudt om al die oliebol over zich heen te krijgen! jajajajaja Boos! zeg het maar mensen die hier commentaar op willen geven... ik ken bart persoonlijk ja... maar de mening die ik hier verkondig is puur mijn mening omdat ik zaken herken die bij het forum van mijn broer ook zijn gebeurt en niet goed waren voor de sfeer aldaar...

Ok... ik heb mijn zegje gedaan... ik zit hier nu met trillende vingers dit te schrijven omdat ik weet dat het consequenties kan hebben. Hier zullen vast discussies over komen... maar ja... heb nu eindelijk mijn mening gegeven....

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:00

Offtopic maarten (maar je mag je mening geven hoor).
Het gaat nu om het feit dat Orri moddi af is.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:06

Ik ken niemand persoonlijk dus ik kan niet beoordelen wie hier nu gelijk heeft.

Maar ik neig er toch naar om Bart gelijk te geven!
Een besloten forum blijft een besloten forum. Dat jullie een kijkje wordt gegund is natuurlijk niet zo erg, maar als alles wordt nagelezen is het geen kijkje meer.
Wat is dan het nut van een besloten forum.

Ik geloof best dat Orri er op een gegeven moment zelf niet meer bij was. Maar zoals Bart zei: jullie (ik weet niet wie er allemaal waren) hadden kunnen uitloggen.

Zoals ik al zei: ik kan de situatie niet beoordelen want ik ken niemand persoonlijk en ik was er niet bij.

Ben ook wel benieuwd naar de reactie van Orri zelf.

Ik hoop dat dit allemaal op een normale manier kan worden opgelost.

Oja Bart: als je een nieuwe moderater zoekt, ik stel Dorine voor. Haar reacties zijn altijd leuk en nooit veroordelend. Ik denk dat zij er erg geschikt voor zou zijn. Maar ja dat is niet aan mij natuurlijk...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 14:07

WBT die opmerkingen op MP, die zijn inderdaad soms behoorlijk ongezouten omdat sommige topics zijn gebruikt als een uitlaat klep voor de frustraties van mij en een hoop andere moderators. Frustraties die er zeker zijn geweest omdat op sommige momenten mensen bezig waren systematisch Bokt te verzieken. Bokt waar iedereen een hele hoop tijd, moeite en goodwill in stopt en dat dan ineens verziekt wordt door een handje vol mensen. Maar menen we iets van die opmerkingen? Nope. Zou ik jou op willen zoeken? Geen haar op m'n hoofd die daar zin in heeft. We weten op MP (of dachten te weten) wie het lezen en wat we aan elkaar hebben en dan worden er wel eens niet bepaald politiek correcte opmerkingen geplaatst..

Op het moment staan er meer dan 2500 topics op MP, als jullie dan alle topics gaan bekijken waar het woord 'ruzie', 'mytens' of 'ban' in voorkomt dan kom je echt wel dingen tegen die niet politiek correct zijn.

Maar goed, wat er soms allemaal op b.v. de Horses chat wordt gezegd is ook niet politiek correct te noemen dus wat dat betreft.

Maar dat is allemaal behoorlijk off topic. Wat hier telt is dat ons vertrouwen door dit gebeuren enorm beschaamd is en dat Orri nu dus geen modertor meer is. Erg jammer maar helaas.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:07

nee hoor... is niet offtopic... ik gaf een voorbeeld aan waarom het soms belangrijk is om moderators niet langer meer als moderator te laten fungeren op een forum...

maarja... we kunnen nu wel in discussie gaan over wat on-topic is en niet... ik denk dat er veel meer zaken bij horen bij dit topic...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:09

Ik doe dit wel via pb met bartvb.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:13

BartVB schreef:
Maar dat is allemaal behoorlijk off topic. Wat hier telt is dat ons vertrouwen door dit gebeuren enorm beschaamd is en dat Orri nu dus geen modertor meer is. Erg jammer maar helaas.



Er zijn andere moddi's die helemaal verkeerd bezig zijn en waar jij niks van af weet, over vertrouwen gesproken....

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:21

Dat is juist de ellende Mytens, als je iets weet ben je gedwongen om maatregelen te nemen, maar als je niks weet kun je ook niks doen.

En ik zat inderdaad ook op het forum van Maartens broer, dat wil je niet meemaken, de hele sfeer was verpest, en de lol was er goed af.
Dat is heel jammer want het is een heel groot en informatief forum, waar ik nog regelmatig kom kijken.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Re: Dienstmededeling: Orri geen moderator meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:23

BartVB schreef:
Op zich heb ik er totaal geen problemen mee als een moderator tijdens een meeting MP aan bokkers laat zien (want het is over het algemeen gewoon een doodsaai forum), heb er ook geen problemen mee als die moderator zelf even bijleest tijdens die meeting.. .


ach op pagina 1 wer er al op een manier over gebruikers gesproken waar de honden geen brood van lusten. Daar zijn wij heilig bij vergeleken.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:27

ook een reactie:
met het gevaar me belachelijk te maken,tegenover anderen.
wat ik niet begrijp bart is het volgende,
je vraagt antwoord op een pb die je stuurt,die krijg je,en dan vervolgens geloof je niet de verklaring die gegeven wordt, en besluit direct tot uitsluiting van orri,die ik overigs niet persoonlijk ken,ook bart niet.
Bart mijn inziens,is dit misbruik maken van een machtspositie,die je je zelf als eigenaar van bokt aanmeet,mijn inziens is een site zoals bokt een openbare aangelegenheid,waarbij ook democratische beslissingen,moeten worden gemaakt,en niet op een dictoriale wijze.
misschien heb ik het mis, en zullen de spelregels en voorwaarden om mee te mogen doen op dit forum,het allemaal dekken .
dat neemt niet weg dat ik er niet achter sta.
verder is er op dit forum niets af te dingen,en hoop ik niet dat dit forum ten ondergaat aan zijn eigen populariteit.

Veel bokt plezier

Rinus

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Re: Dienstmededeling: Orri geen moderator meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:29

PUCK"]
[quote="BartVB schreef:
Op zich heb ik er totaal geen problemen mee als een moderator tijdens een meeting MP aan bokkers laat zien (want het is over het algemeen gewoon een doodsaai forum), heb er ook geen problemen mee als die moderator zelf even bijleest tijdens die meeting.. .


ach op pagina 1 wer er al op een manier over gebruikers gesproken waar de honden geen brood van lusten. Daar zijn wij heilig bij vergeleken.
[/quote]

Dat is ook de reden dat we verder gingen lezen. Als er niks schokkends op die eerste pagina had gestaan waren we niet verder gaan lezen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:33

Dus jullie gingen een kijkje nemen en kwamen toevallig terecht bij een topic waar jullie zo geschokt door waren dat jullie verder gingen lezen?
Lijkt me vrij logisch dat er op MP over jullie gepraat is, denk dat jullie dat zelf ook wel bedacht hadden Verward

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:36

Cody, dat er over ons gesproken wordt, ja dat wisten we wel. Maar de manier waarop, overigens ook over gebruikers die niet tot onze "kliek"behoren wordt op een manier gesproken alsof je ergens in een achterbuurt op de koffie zit. en dan wel topics openen over elkaar in elkaars waarde laten. ja ja erg eerlijk en oprecht allemaal.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:38

Cody schreef:
Dus jullie gingen een kijkje nemen en kwamen toevallig terecht bij een topic waar jullie zo geschokt door waren dat jullie verder gingen lezen?
Lijkt me vrij logisch dat er op MP over jullie gepraat is, denk dat jullie dat zelf ook wel bedacht hadden Verward


het ging meer over de schokkende titels die op ons gericht waren.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 14:43

Geweldig, die stemmingmakerij *zucht*

Maar goed, westernworld, Orri is gisteren om 11 uur afgesloten puur en alleen omdat er vanaf een meeting tig topics op MP geopend werden, iets dat niet de bedoeling is.

Heb inderdaad haar PB afgewacht maar wist van te voren al dat er maar weinig te verzinnen viel dat ik zou geloven of zou kunnen geloven. Probleem is dat ik er niet bij was en dus ook niet weet wat er allemaal waar is en wat niet.

Verder is dit totaal geen dictatoriale beslissing, is iets dat samen met de rest van het moderatorteam is besloten (in iedergeval de mensen die tot nu toe online zijn geweest). En misschien bedenk ik me wel, op het moment is ze echter Moderator af en ik had het idee dat de users er recht op hadden te weten waarom.

Kreeg gisteren om kwart over 11 ofzo al een ICQ msg met de vraag waarom Orri niet meer op de index page stond..

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:11

Ik neem aan dat Orri zelf ook heel goed wist wat er zoal besproken is en over wie. Als je het dan aan anderen laat lezen en zeker aan de betrokken personen, die nu dus erg fel reageren, lijkt het mij niet om aan te tonen hoe "saai" het is.
Trouwens, als de afspraak is dat dit forum vertrouwelijk is, moet ze het woordenboek er maar eens bijpakken voor de betekenis van het woord.
Wat de openbaarheid van BOKT betreft vind ik dat je de regels in acht moet nemen en je dus fatsoenlijk moet gedragen. Begin anders maar wat voor je zelf om je op uit te leven.