foto's nemen jumping

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

foto's nemen jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 01:59

Hallo,

Vinden jullie het ook zo moeilijk om foto's te nemen van een jumping met een digitale camera? Geen al te goeie kwaliteit? Mischien omdat je niet heel dicht staat of omdat er nogal beweging in zit... of heb ik een slechte cam.
Ik heb foto's genomen vanop een jumping dit weekend en weet niet echt wat ik moet denken van de kwaliteit, wat vinden jullie ervan?
www.tmhorses.be en dan bij Gallery - wvur brugge derby 17-07-2004.

Sorry als dit bij links moest staan, maar zette het hier omdat ik ook een vraagje had over de kwaliteit.

Groeten.


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 05:32

Valt inderdaad niet mee, maar kijk eens in mijn profiel het gaat wel. Je moet alleen op het paard scherp stellen, knopje half indrukken, meegaan tot de sprong en dan knippen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 05:34

Ik heb je foto's bekeken, vind ze niet slecht. Beetje ver weg zat je denk ik. Scherpte licht vaak ook aan het weer.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:08

ik vind ze ook wel goed hoor Verward

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:36

ik vind de foto's ook goed gelukt! gewoon blijven oefenen om op het juiste moment een foto te nemen.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 08:38

ook handig is om alvast scherp te stellen op de hindernis, knopje ingedrukt te houden en over je camera heen te kijken naar de ruiter. Als je het goede moment ziet, druk je af. Dat is nl zo beoordelen dan door de zoeker.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:01

Ik denk ook dat je te ver weg stond (dus heel ver ingezoomd), als dat niet zo is dan heeft je camera denk te weinig pixels. Zodat ze niet echt duidelijk worden.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:36

De foto's zijn idd wel mooi geworden!!!
Ik maak ook af en toe wel eens wat foto's op evenementen...
Het is in het begin idd heel lastig, want je moet een hindernis goed in beeld hebben, dan moet je ook nog precies op het goede moment de foto maken.
Met mijn camera is het helemaal lastig omdat die later de foto maakt dan dat je klikt... Maar het voordeel van de digitale camera is... dat je kan oefenen zonder je rolletje te verspillen...
Gewoon goed opletten naar wat je kan verbeteren op je vorige foto's en met sommige camera's is het ook verstandig om mee te tellen met de sprongen van het paard, zodat je ongeveer weet wanneer ze precies springen Haha!

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:05

Lielle schreef:
ook handig is om alvast scherp te stellen op de hindernis, knopje ingedrukt te houden en over je camera heen te kijken naar de ruiter. Als je het goede moment ziet, druk je af. Dat is nl zo beoordelen dan door de zoeker.


Dan krijg ik met mijn camera juist van die foto's waarbij de benen van het paard helemaal vaag zijn.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 06:02

Verward ik niet

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:54

Foto's zijn best aardig, soms is de timing idd niet optimaal. Heb je de foto's in de sportstand gemaakt? Zo ja, niet doen (worden ze korrelig van) Knipoog

Goed focussen op de hindernis en op het juiste moment "klikken". Bij de meeste digitale camera's heb je te maken met een kleine vertraging tussen "klikken" en het moment dat de foto gemaakt wordt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mingming en 19 bezoekers