Meeting met Maaike en Dees + Mijn nieuwe bijrijd Fries

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Meeting met Maaike en Dees + Mijn nieuwe bijrijd Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 20:30

Vandaag zou Maaike (Maaike van de Vis) bij me komen om me te helpen met het ontruimen van de zolder. Rond tien uur belde ze me dat ze wat later zou komen, aangezien ze zich niet zo lekker voelde. Dus, rond half één zou ze bij me zijn.

Eerst was ik nog met mijn vriend een boot wezen ophalen, maar ja hoor.. tot overmaat van ramp kwamen de boot en de auto vast te zitten in het land. Dus een tractor geritselt die ons eruit getrokken heeft. Toen hebben we Maaike van het station opgepikt en zijn Maaike en ik afgezet naar de winkel om onze lunch bij elkaar te scharrelen.

Na te hebben gegeten, zijn we bezig gegaan met de zolder. Rond vier uur kwam Dees langs die ook haar steentje bij zou dragen, maar dit hebben we maar uitgesteld tot morgen.

Rond kwart over vijf heeft Maaike een primeur gehad, want toen heeft Maaike Maaike gezien. Beetje verwarrend misschien, maar ik heb een nieuw bijrijdpaard genaamd Maaike. Haar echte naam is Mierdeblom, maar men noemt haar Maaike. Maaike is een vijf jaar oude Friese merrie die maandag wordt beleerd onder het zadel en voor de kar. Ze gaat een maand weg en daarna ga ik haar rijden. Uiteraard hebben we foto's gemaakt. Tevens ook van haar Friese veulen die er nog stond en van de twee shetjes en twee geiten, die daar ook op stal stonden.

Nu zijn we weer in Drachten, hebben wat gegeten en ik ga zo Maaike weer naar Assen brengen.

Tot slot heeft Maaike nog een verrassing gehad, maar daar verteld ze zelf later vanavond wel meer over denk ik. Lachen

Hier alvast een paar foto's. De rest volgt nog en worden later vanavond bij ITP gezet. Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden.


Hieronder de foto's van de twee shetjes op stal.. wel te verstaan moeder en kind.. zijn het geen droppie's? Lovers

Afbeelding

Hieronder Maaike met het veulen van Maaike. De naam van het veulen weet ik zo een twee drie niet. Is het geen leuk stel die twee? Lachen

Afbeelding

Hieronder vijf foto's waarop mijn nieuwe bijrijdfries te bewonderen is. Het is een vijfjarige merrie genaamd Mierdeblom, maar ze noemen haar Maaike. Op de foto's zie je haar alleen, maar ook met mij en met Maaike.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een foto van mij met het veulen van Maaike.

Afbeelding

Ook staan er nog twee geiten op stal. Lachen Zijn het geen lieverdjes?
Moet je vooral eens op die ogen letten *LOL*

Afbeelding


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 20:36

leuk beestje!!ziet er ook wel gezellig uit daar(lekkere beesten boel..)
veel plezier ermee he!!
maar nu moet je eerst dus nog een maand wachten...veel succes daarmee!(haha)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:24

Het was onwijs gezellig vandaag! Van het opruimen is niet zo veel gekomen, maar we hebben wel lol gehad.
De paardjes vond ik ook erg leuk. Maaike leek me een schat van een paard, en het veulen, tsja... die had ik het liefst ingepakt en meegenomen! Party!!


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:44

fijn die zwarte paarden op donkere foto's Haha!
Maaikefries is lekker ook mijn naamgenootje!! cool *LOL* *LOL* klinkt heel gezellig allemaal en veeeeeel plezier met maaike!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 10:25

Dank je wel. Het is daar inderdaad erg gezellig. De mensen zijn vriendelijk en hebben alle vertrouwen in me. Dat bleek gisteren wel weer. Ik heb echt wel zin om met haar te beginnen, al moet ik nog even geduld hebben Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 10:29

Die stal straalt ook iets heel knussigs uit en die Fries lijkt me een heel vriendelijk beest, jullie staan daar zo lekker op je gemakje.
En ik zag Maaike al met een borstel in haar hand staan dus volgens mij konden jullie lekker je gang gaan, ik zou zeggen, heel veel plezier met deze Fries, zal vast wel lukken!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 10:36

Ja, de sfeer is daar heel ongedwongen en heel makkelijk. Verder nog erg belangrijk, ze weet van mijn ME en van mijn nek en toont daar echt alle begrip voor. Echt geweldig gewoon. Het zou me overigens ook niets verbazen als ik haar eens (als ze verkeersmak is en een poosje is gereden natuurlijk) mee zou mogen nemen naar een boktrit.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 10:41

Wat leuk zeg!!
Klinkt allemaal heel positief in ieder geval.
Nu ik nog met Tout en dan kunnen we allemaal met 'eigen paard' de boktritten onveilig maken volgend jaar misschien Schijnheilig
*waar die de duim-smiley?* Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:41

Dan wil ik ook met Des mee hoor op bokt-ritten onveilig maken.... Daar zijn we heel erg goed in!
Maarre, gaaf spul die Friezen!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:53

Leuk hoor Sandra, dat die mensen zo aardig zijn! Ik hoop dat de bak er ook snel komt en je echt kunt gaan rijden, want al dat wachten is ook maar lastig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, sterregoud, tienus63, Vagabondo, vilheide en 20 bezoekers