Noodweer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Noodweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 18:12

He!
Laten jullie je paard met dit noodweer wat is voorspeld buiten in het weiland staan?

Groetjes Anneminke

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:13

ja hoor,
kan ie wel hebben..
als het echt te gek wordt, halen de stal eigenaren hem wel binnen..
Maar hij gooit z'n kont wel de wind in Lachen

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:14

De staldeuren staan wagewijd open, ze kunnen binnen en buiten wanneer ze willen Haha!

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:14

Toevallig heb ik haar nu naar voren gehaald , de wei achter de stal waar ze eventueel onder het afdakje van de stal aan een pluk hooi kan knabbelen.

Maar als de 2 paarden van de staleigenaar zelf ook daarheen gehaald worden vanavond dan heeft ze er nog niks aan want dan mag ze van die 2 lummels niet eens onder het afdakje Boos!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:16

De mijne staat sowieso alleen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de wei en wordt dus vanavond gewoon naar binnen gehaald.

Tja als het echt gaat over windhozen en zware onweersbuien, en het is makkelijk te doen (stal beschikbaar etc.) dan zou je kunnen overwegen om hem even binnen te zetten.

Maar tja, stel je hebt een paard dat bijv de hele zomer ergens dag en nacht op een weiland staat, dan is er weinig aan te doen denk ik... en ze kunnen er best tegen hoor, alleen zwaar onweer vind ik wel wat griezelig...

Tot op heden hier nog geen noodweer gelukkig Haha! !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:16

Kunnen ze best hebben hoor..... geeft niks........ ik moet wel zeggen dat ik me altijd ernstig zorgen maakte Haha! Haha! Haha!

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 18:17

Hehe, ik dacht ook wel dat ze er tegen zou kunnen maar ik ben nu niet echt in de buurt van haar (ben bij ouders thuis in Reeuwijk en paard staat in Dronten).
Maar als ik dr wel op stal had gezet. Dan had ze daar helemaal alleen in dr box gestaan. En op het weiland staat ze met een ander paard en kan ze zelf beslissen waar ze zelf vind dat ze het beste staat.
Dat kan dan toch makkelijk? (Lijkt mij veiliger als dat ze alleen op stal staat)

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:18

Mijne blijft lekker in het weiland. Staat ze prima, ze gaat echt niet dood van een beetje (of een beetje veel) regen.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:19

Die van mij blijven op het land, maar de stalleen staan open.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:21

moet wel heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet leuk vind als hij met zulk klootweer buiten staat, maar hij red zichzelf best wel Bloos

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:24

Die van mij gaat wel naar binnen.
Ten eerste omdat het land al zeiknat is en ze anders alles vertrappen en er geen land meer overblijft. En ten tweede vindt ik het toch wel lekkerder voor m'n veulen dat ze droog staan.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:29

Toen mijn Mirk vorig zomer bij Uums in het land stond hij dag en nacht in het land. Ik moet wel zeggen, wanneer het begon te hozen gingen mijn moeder en ik met grote regenlaarzen het land in om beide paarden binnen te halen. Mirk heeft een heel dun velletje en staat altijd te shaken als een rietje in het land. Daarbij heeft hij een hekel aan regen. Dus bij noodweer ging hij lekker in het stalletje

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:11

ze kunnen best buiten blijven hoor, het is meer voor jezelf dat je je paardje binnen wil hebben, je moet gewoon doen wat jezelf het beste vind. En als je een schuilstalletje heb, dan is er niks aan de hand.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:15

als het weerbericht klopt (vannacht droog) dan blijft ze buiten... anders ga ik haar toch nog binnen halen dalijk... voel me erg schuldig... Bloos

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:16

Ik heb mijn haffie binnengehaald,ze staat anders in 'n kleddernatte bak,kan dus niet droog liggen,en d'r staan behoorlijke bomen om die bak...

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:17

Ik knijp hem nu ook wel een beetje maar laatst was het ook zo slecht en toen heb ik haar ook gewoon laten staan. De volgende dag merkte ik niets aan haar, ze zal nu wel even balen maar ze is niet van suiker Lachen
Wordt ze hard van Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:20

De mijne staat lekker buiten in het noodweer wat er aan komt Haha!
Kan ze hebben, ze is het gewent Knipoog

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:28

Van de week stond tiffany ook al een hele tijd in de plensregen, toen ik na een paar uur besloot om haar binnen te halen, wou madam mooi niet komen, dus heeft ze nog maar een paar uur in de regen gestaan Haha!
Met andere woorden: ze kunnen het best hebben hoor, ookal zegt mijn gevoel: 'binnenhalen die handel Knipoog '

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:33

Ik heb ze binnengehaald. Vijf tegelijk..... Grrr. Het ging nog maar net goed. Ze moeten binnen met regen omdat ze anders het landje vertrappen.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:38

Die van mij wouden zo graag naar binnen dat ze bijna door het draad heenvlogen! Regen vind ik niet zo erg, maar onweer vind ik een beetje eng, maar dat komt denk ik ook, omdat hier in de buurt een keer een paard is overleden omdat de bliksem op hem was ingeslagen! Het zal je paard maar wezen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:21

Zou alleen mijn merrie met Mok binnenhalen.
Toen stond de rest ook zo zielig voor het hek, hebben we die ook maar binnen gehaald Haha!
Het land is ook zeik en zeik nat.
Dus ze vertrappen het ook best, zal morgen nog wat worden na buiten (Knettergek, land kapot)

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:27

Pally schreef:
Die van mij wouden zo graag naar binnen dat ze bijna door het draad heenvlogen! Regen vind ik niet zo erg, maar onweer vind ik een beetje eng, maar dat komt denk ik ook, omdat hier in de buurt een keer een paard is overleden omdat de bliksem op hem was ingeslagen! Het zal je paard maar wezen


Die van ons staan OOK in Wildervank......en tijdens de bui waren wij daar ook en konden wij dus mooi kijken hoe ze zouden reageren. Nou die reageerden dus helemaal nergens op en stonden gewoon te grazen.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:29

Hij heeft geen keus hij heeft geen stal Haha!
Wel een mooie schuilstal hoor, maar daar gaattie echt niet in, alleen om schaduw te zoeken. Ik heb hem net gezien en hij zag er enigzins verzopen uit na de onweersbui maar hij was niet gesmolten hoor *LOL*

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:10

Ik was vanmiddag aan het werk toen het begon te onweren, heb snel mn moeder gebeld en gevraagd of ze mn paard binnen wilde doen.. vond ze wel eng, maar heeft het toch gedaan. Ben altijd bang dat ze door de draad vliegen met die bliksem. Bij een regenbuitje blijft hij normaal gewoon buiten.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:10

bij een regenbuitje kan het geen kwaad, maar als het echt hoost en ze staan een paar dagen hun benen in de natte grond, lijkt me dit niet echt bevorderend voor de gezondheid van hun voetjes!

Grtzzz