Welk merkvoer krijgt jullie paard met zomerexceem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Welk merkvoer krijgt jullie paard met zomerexceem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 17:49

mijn paardje is door een paardenfysio behandeld tegen zomerexceem. zij was van mening dat het voor een groot deel door bestanddelen in bepaalde merken voer wordt aangedreven.
stel: een paard heeft aanleg voor zomerexceem. Door een bepaald merk voer, komt het zomerexceem tot uiting.
Dus bij een ander merk voer, zou het zomerexceem dan niet tot uiting hoeven komen.

Ik vraag me nu dus af inhoeverre paardeneigenaren van paarden met zomerexceem dezelfde merken voer geven aan hun paard, of dat het in de praktijk helemaal niet zoveel uitmaakt.

Ik hoop dat jullie me een beetje willen helpen bij dit 'onderzoekje'!!
alvast bedankt!

Meli

Berichten: 19
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:00

hoi

Heel interessant, mijn bijrijpaard heeft er ook erg veel last van. Momenteel staat ze eigenlijk hele dagen op de wei en krijgt ze iks extra's erbij. Maar ik zal eens vragen wat ze precies krijgt. Wat voor een voer geef jij nu? En helpt het?

Groetjes,
Melissa

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:21

Mijn pony kreeg pavo (basic) en ook een muesli, het merk weet ik zo even niet meer.
Nu ze op de wei staat krijgt ze hippostar (een handje per dag).

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:35

Mijn ijslander met zomereczeem krijgt Hesta Mix van St. Hippolyt.
Komt uit Duitsland en ben er heel erg over te spreken Lachen
Merkte al na een paar dagen dat hij reageerde op dit andere voer (geef het nu ruim een maand). Hij heeft haast geen eczeem meer...

0ooM13Roo0
Berichten: 17
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:39

gewoon normaal biks en haver... net als de andere paarden van stal... zomerexeem word bij haar veroorzaakt door die stomme vliegen... nixx met voer...

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:35

Nu ze in het gras staat niks en anders hippostar muesli. Nu af en toe een handje muesli.

Mirjam

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:14

0ooM13Roo0 schreef:
gewoon normaal biks en haver... net als de andere paarden van stal... zomerexeem word bij haar veroorzaakt door die stomme vliegen... nixx met voer...



Hoe weet je bij jou paard het eczeem komt door de vliegen en niet door bijvoorbeeld te veel eiwitten?

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:23

mijn pony krijgt muesli zonder haver van havens..elke dag een bodempje...( staat daarnaast in de weide)
ik rijd ongeveer vijf keer per week.

van teveel eiwit krijgt hij een droge huid, dan krijgt hij schilfertjes overal en dat gaat ook nog es vreselijk jeuken.
dan wordt hij ook gevoeliger voor mok... heel raar..

een kennis van me zei dat het in haver zat en dat je dat uit je voer moest zien te krijgen...
nou ja dat lukt bij dit voer, en sindsdien ziet mijn pony er superglimmend uit!

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:00

wij hebben een shet die ook schuurde maar sinds we goed opletten dat ze niet te rijk voer krijgt, schuurt ze veeeeeel minder... dus ja het voer doet er vaak wel veel toe...
Ik voel altijd aan de manenkam... hoe strakker die is des te meer afval stoffen heeft ze des te meer ze gaat schuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:51

Rodi schreef:
Mijn ijslander met zomereczeem krijgt Hesta Mix van St. Hippolyt.
Komt uit Duitsland en ben er heel erg over te spreken Lachen
Merkte al na een paar dagen dat hij reageerde op dit andere voer (geef het nu ruim een maand). Hij heeft haast geen eczeem meer...


scoob krijgt van dit merk speciaal voer ofzo? spezial futher heet dat, kan dat??

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 23:49

mijn paardje staat nu ergens op pension, weet niet precies het merk uit mijn hoofd wat ze daar krijgt. over anderhalve week komt ze bij mijn huisje te staan en ga ik over op ander voer. dat andere voer komt bij een meer groothandel vandaan. Ik zit erover te denken om het voer van de boerenbond te gaan geven (Subli). ik weet alleen nog niet goed welk soort voer ik dan precies ga geven. ik ga er alleen wel op letten dat het voer zo min mogelijk eiwitten bevat, omdat teveel eiwitten het schuren schijnt te stimuleren..

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:24

Mijn paard krijgt PAVO.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 08:17

de fjord krijgt nu alleen maar gras24/7 op de wei
en heeft er (godzijdank) minimaal last van
als ze op stal komen krijgen ze voer van de plaatselijke fabriek
maat stan krijgt nog geen kilo per dag
en hij krijgt arm hooi