Eerste motorrijles gehad!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Eerste motorrijles gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 10:21

Jaja, Sylvia heeft een nieuwe liefde... Een motor van 180 kilo! Lovers

Mijn paps heeft per 1 janurari een autorijschool, per 1 juli geeft hij ook motorrijles. Ik was het 2e slachtoffer, mam was gisteravond depineut (verschil was alleen dat ik vrijwillig was Knipoog). Mam zit al weken te panieken dat de motor te zwaar voor haar was, en toch stapte ze min of meer gedwongen op. Was op zich goed gegaan, totdat ze besloot dat ze best goed kon rijden en zelf een stukje ging oefenen terwijl pap de pionnen klaarzette Clown Toen ze stopte kiepte ze om... Ik heb heel hard moeten lachen om hoe ze het vertelde, uit wraak kwam ze vanochtend naar mijn eerste les kijken, ervanuitgaande dat ik de motor niet hield en het na deze les voor gezien hield.

Niets is minder waar... Het was zo enorm GAAF! Echt... Eerst 5 keer af laten slaan, en toen had ik de feeling:+ 10 minuutjes in de eerste versnelling over de parkeerplaats gescheurd, en toen kregen we gezeldschap van 2 andere motoren. Werd wat krapjes... Nagelbijten / Gniffelen Daarna wat rondjes om pap heen moeten rijden, en ik moest naar pap blijven kijken... Dat was eng Bloos Ik zoek op het paard altijd geld, dus ik vond het al heel wat dat ik nu wel naar voren keek. Alleen moest ik dus nu naar opzij kijken >;) Vervolgens begonnen we aan het echte werk... 2e, en zelfs al 3e versnelling. En daar ging Syl, met 30 km/u over de parkeerplaats. En HARD dat dat ging! Wow! Toen ik de 2e keer rondjes moest gaan draaien ging het ook al stukken beter. De laatste 5 minuutjes dat ik daar over die parkeerplaats mocht scheuren kwam er nog een 4e motor bij... Dat werd echt enorm druk, jammer genoeg.

Hetgeen ik de meeste moeite mee had was echt het kijken en het gas constant houden. Je bent heel snel geneigd omn het gas helemaal open te draaien, ik iig wel Haha! Eigenlijk was het net een paard, je stuurt deels met je zit, kijken waar je naar toe gaat, gas (benen) stil... Het is eigenlijk maar 1 keer echt fout gegaan: ik maakte een bocht en was naar ons prachtige bos aan het staren ipv naar pap. Kwam nog eens bij dat ik in mijn gestaar het gas enorm ver opendraaide... Daar gingen Syl en de motor, in een rotvaart op een boom af Bloos! Eer dat je dan doorhebt dat je het gas los moet laten en je de koppeling ipv de rem vast hebt... *LOL*

Mam en mijn jongste broertje vonden dat het hartstikke goed ging, zelfs pap vond dat. En mijn pa is niet iemand die (tegen niet-klanten) zegt dat hij of zij goed gereden heeft Haha! Volgende week mag ik weer, ik heb er nu al zin in! Alleen moet ik met mijn examen wachten tot ik 21 ben, ivm het gewicht van mijn nieuwe liefde... En binnenkort ga ik zelf op zoek naar een passende outfit, deze was wat groot...

Nu nog wachten totdat pap ook E gaat geven en dan ben ik helemaal gelukkig!

De bewijsjes Knipoog Ze zijn gemaakt door mijn broertje, dus niet echt denderend... Maar ach.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:45

Leuk he?! Haha!
Als je eenmaal begonnen bent is het wel zo leuk, wacht maar tot je de openbare weg op mag en dan vooral de leuke stille weggetjes gaat doen, dat is echt genieten!
En het met je lijf sturen is waar, het stuur zelf zal je amper draaien, het meeste doe je met je lijf, als je eenmaal echt durft is het plathangen in een bocht wel zoooo ontzettend gaaf!
Komt nog wel, ik ben benieuwd hoe je de 8-tjes gaat vinden en vooral die ene oefening waarin je 3 kleine rondjes tussen 4 pionnen moet doen en er dan met een haakse bocht uit moet rijden, die vond ik altijd het leukst Haha!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:09

Cool echt heel erg leuk.
foto's zijn ook heel erg leuk. Haha!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:32

Motorrijden is het tof! Ik was ook aan het lessen, maar door mijn ongelukkige val op een dressuurhekje ben ik nu even uit de roulatie. Maar als ik terugkom van vakantie ga ik en weer paardrijden en weer motorlessen! Ik vind het echt geweldig!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:50

Hele leuke foto's, die moter staat je wel Knipoog Haha! Trouwens ook wel een mooie motor Haha! Fijn dat je het zo lekker vond gaan, en veel succes en plezier met je toekomstige lessen...

Dat boomverhaal doet me trouwens denken aan de eerste keer dat ik op een schakelbrommer ging rijden, daar waren de handremmen vanaf gesloopt, en ik kon de voetrem maar niet vinden *LOL*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 13:32

Dat was pap ook aan het roepen, de voetrem... Maar die vond ik niet Lachen En het is idd een prachtding... Niet voor niets mijn nieuwe liefde Knipoog

Het leukste van die motor vond ik nog dat pap niet zag wanneer hij afsloeg. Na de eerste 5 keer Bloos is ie bij de bochtjes een paar keer afgeslagen, ik deed dan net alsof ik op pap aan het wachten was en ik hem zelf uitgezet had Haha!

Chica, die weggetjes hebben we hier in overvloed, can't wait... Ik wil een leren pakje en een zwarte helm en dan op de motor naar 't werk... Daar aangekomen zet ik mijn zwarte helm af en gooi mijn haar los... Clown Ik moet geloof ik even af gaan koelen Bloos

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 12:15

Vandaag de 2e... Geloof dat pap wat minder blij met me was Bloos!

Het begon er al mee dat ik omkiepte... Scheve mond Ik zette mijn voet aan de grond toen ik nog iets teveel vaart had, trok mijn voet weer omhoog, maar toen had ik al moeite 'm in bedwang te houden... Kwam bij dat ik het gas losliet, dus hoppa, daar lag de motor... Nagelbijten / Gniffelen

Heb vandaag al in de 4e versnelling gereden en met 40 km/u over de parkeerplaats Wow!. Wat 'korte stops' gemaakt, paar keer als pap 't zei, en een paar keer door een poortje. Bij het poortje moest ik met 40 k/u zo snel mogelijk stoppen, ik deed er 6 meter over Bloos Maar goed, dat was net nadat ik omkiepte... Nog wat geslalomt, en heeeel veel moeite moeten doen de motor constant te houden.

En nog bijna een aanrijding gehad met een vrachtwagen ook Lachen Ik moest van pap het weggetje naar 'de weg' nemen, bij de T-splitsing (zeer kort) draaien en dan in de 4e versnelling terug. Ik kwam van rechts voor de vrachtwagen, maar goed, ik moest draaien, dus ik was al wat aan het remmen. Je merkte alleen duidelijk aan de chauffeur dat hij mij niet gezien had, hij wilde mijn weggetje gebruiken om de bocht te nemen Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:24

Zo zie je maar weer hoe kwetsbaar je bent op de motor. Ik vind de foto's er heel stoer uitzien, maar doe je wel voorzichtig?

Je suis Charlie.

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:39

Stoere foto's hoor!
Wij hebben vroeger ook een motor gehad maar ik vind er nu niets meer aan.
Jij veel plezier en hopenlijk veel veilige kilometers!

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.


Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:04

Gaaf he! Ik heb eind maart mn motorrijbewijs gehaald en we hebben sinds een tijdje een motor! Ik ben ermee begonnen, omdat mn vriend t wel leuk vond, maar ik geloof dat ik nu nog fanatieker ben dan hijzelf!
Veel succes met de lessen! OK dan!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:21

Ik vind het maar eng eerlijk gezegd Haha! hihi, maarja dat ben ikke weer... Maar ziet er wel stoer uit! En veel succes in elk geval!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Dees, GoogleAdsense, IASCrawler, Laarvv, laurabe, Lemonadee, Maaaarije, ManonGrr, moOby, MuffinX, Niobe, redbutton, RoronaZorro, s1993, Winged, Xyris en 63 bezoekers

cron