Haarverandering: Ik heb ineens krullen??!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Haarverandering: Ik heb ineens krullen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 16:16

Mijn vader heeft slag in zijn haar en ik heb altijd wel gehad dat mijn haar ging krullen bij vochtig weer (leuk, een strakke staart met overal krulletjes die eruit springen... >;) )
maar wat ik nu toch heb:
Ik heb gewoon echte krullen! Wow!
Ik heb gewoon mijn haar gewassen en natuurlijk laten opdrogen, los hangend. Ik heb geen andere shampoo of wat, maar mijn haar begint echt aan alle kanten te krullen! Wel leuk, want ik vind krullen mooier dan haar met een soort van slag wat ik normaal altijd heb Lachen

Maar hebben jullie ook wel eens zoiets gehad? Waar kan het aan liggen??

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:19

Ik heb dat wel eens in de zomer, vooral in een ander land met een ander klimaat (droger en warmer). Wel leuk voor je!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:30

tja, ouderdom he.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:31

Dat heb ik ook, nou ja niet echt ronde krullen gelukkig maar .maar als ik het gewoon zo zonder het op een staart op laat drogen dan komen er nog ergere slagen in dan ik nu al heb. ik doe het altijd in een staart zodat het het glad en dun mogelijk lijkt. Anders kan ik echt niks met m'n haar.
Waar het aan ligt? Kan aan de vochtigheidsgraad liggen van hetweer, wat je zelfaan aan geeft, maar ook aan de electriciteit in de lucht, je borstelt het niet of doet het niet in een staart. Op deze manier 'dwing' je het haar ook niet in een bepaalde positie waar het moet zitten.
je kunt ook krulspellen gebruiken trouwens Knipoog

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:37

Ik wil ook krullen Lachen
Laatst bijgewerkt door lautjuh85 op 17-07-04 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:53

Ik had vroeger gewoon steil haar, met een beetje slag.
Toen ik in de puberteit kwam kreeg ik ineens krullen Lachen
Aangezien ik niet denk dat het bij jou aan de puberteit ligt Clown (misschien overgang Schijnheilig ) zal het wel aan het weer ofzo liggen.

Arwennn

Berichten: 2061
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:55

Ik had 2 jaar geleden ook nog echt stijl haar er zat geen slag in en nou heb ik allemaal slagen en staat het soms echt alle kanten op Verward

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:58

ik heb het ook wel eens.
mijn vader heeft ook krullen.
als ik dan uit bad kom ofzo heb ik soms ook ineens krullen.
terwijl ik redelijk stijl haar heb.
vind het wel grappig allemaal van die slagen.
meestal is het bij mij na 1/2 keer wassen weer weg.

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:03

'n vriendin van mij heeft dat nu ook.
eerst had ze gewoon stijl maar wel dik haar en nu sinds kort heeft ze krullen Lachen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:20

Ooh hopelijk krijg ik dan ook ooit nog eens slag/krullen want ik ben dat stijle haar echt zoo beu!

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:48

Raar zeg opeens Verward

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:58

En ik wil juist geen krullen

Wie wil ze hebben????????????

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:15

Heb ik ook Haha!
Als je foto/a van vroeger en van nu ziet zou je niet geloven dat het hetzelfde haar is....wel irritant als je iets straks wilt, alles piept er aan alle kanten tussenuit.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:24

Het schijnt dat eens in de zoveel jaar je haar van structuur verandert.
Mijn zus heeft ook ineens veel meer slag/krullen gekregen.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:37

Ik had toen ik nog heel klein was krulletjes en later slag in mijn haar maar nu is het gewoon heel stijl..dusja...soms verander je een beetje.. Lachen

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:14

Jahoor, toen ik heel klein was had ik haar zo stijl dat alle elastiekjes eruit gingen. Na een keer mijn haar tot net boven de schouders afgeknipt te hebben rond mn 14e kreeg ik echt super mooie krullen. Dit heeft mijn jaar z'on 4 jaar uitgehouden en sinds vorig jaar zijn ze er allemaal een beetje uitgezakt Huilen

Dus nu heb ik mijn haar weer afgeknipt, wel even duimen voor mij *LOL*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:16

Heb het ook gehad! Toen ik klein was had ik ook krullen, die zijn er ooit eens afgeknipt en nooit meer terug gekomen! Nu begint het weer Haha!

Mijn kapster zegt dat het haar per zoveel jaar veranderd... maar precies weet ik het niet.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:33

LuvdaTossa schreef:
Heb het ook gehad! Toen ik klein was had ik ook krullen, die zijn er ooit eens afgeknipt en nooit meer terug gekomen! Nu begint het weer Haha!

Mijn kapster zegt dat het haar per zoveel jaar veranderd... maar precies weet ik het niet.


Ongeveer om de 7 jaar ofzo heb ik eens ergens gelezen Haha!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:10

Klopt, elke 7 jaar veranderd je lichaam en haar..Vroeger had ik blond haar en een bos krullen, nu donker en mn krullen beginnen nu weer terug te komen. Had mn haar 6 jaar terug laten steilen en is sindsdien zo gebleven, maar dan wel een plofkapsel zeg maar, niet leuk haha.

MiMMie
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: HGV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:21

nee dat zit iets anders Lachen
je haar heeft meerdere fases, een groeifase (de tijd dat je haar dus groeite en deze duurt ongever 7 jaar) dan heb je de overgangsfase (de fase waarin je haar van de haarwortel alsware loslaat simpel gezegt)
en dan de rustfase (dat je haar uitvalt)
elke haar zit in een andere fase anders zou dat betekenen dat je een keer kaal bent en das dus niet zo,
wel kan je in de puberteit opeens krullen krijgen of je krullen gaan weg, ook kan dat al als je nog veel kleiner bent, meestel rond jaartje of 14/15 heb je het haar wat je houd, en later als je oud en versleten bent en in de overgang komt en zulke dingen kan je haar weer anders worden,

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:59

het werd zowel bij mij als bij mijn moeder donkerder in de puberteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:32

Mijn scheikundeleraar vertelde mij ooit eens dat krullen in het haar niets meer dan een soort zwavelbruggen zijn. Op de één of andere manier heb je nu dus meer zwavel in je haar Haha! En dat zal dan wel veroorzaakt zijn door wat Cody zei...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:37

*chemicus meldt zich* Ja heeft inderdaad met zwavelbruggen te maken. Met permanent 'branden' ze die er ook in. Maar het heeft niets te maken met de hoeveelheid zwavel in je haar, meer hoe het groeit vanuit je haarzakjes.
Ze zeggen ook weleens dat als je haar gaat krullen heb je de liefde van je leven gevonden Lovers . Toevallig, sinds ik met mijn vriend heb is mijn haar (nog) meer gaan krullen. Vroeger had ik steil haar, gegolfd haar toen ik +/- 15-18 was, pas na mijn 21e werd het echt zo'n schapendos als nu.
Als je je haar gewassen hebt één keer goed kammen, schuim erin en ondersteboven fohnen, daarna niet meer kammen. Gegarandeerd schapen-kapsel!! Blond

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:55

hoe het komt geen idee, maar das al uitgelegd! Wel gaaf hoor! Ik ken ook iemand die vroeger onwijs stijl haar had en nu heeft ze zelfs kroeshaar!

MiMMie
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: HGV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:15

Ja daar doe je nix aan, maar het is ook nooit 100% bewezen hoe het nou precies kan, maar je doet er nix aan,
maar de bruggen klopt wel maar die branden ze er niet in met permanenten, die worden er in vervormt, stel de brug is recht, door middel van de wikkel en het chemische goedje wat erop komt word de vorm van de wikkel aangenomen en blablabla en dat zit er dan in Lachen
ach ja ik heb er voor geleert doe je ook nix aan Lachen