bang voor vreemde paarden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

bang voor vreemde paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 11:15

hoi mensen,

Een tijdje geleden bij ik bij griebels wezen kijken naar een haffie, ze stond in de wei met allemaal andere paarden. Ik moet altijd al aan een 'nieuw' paard wennen maar om nou zomaar bij een groep wildvreemde paarden te gaan staan.. mij niet gezien. Krijg er de kriebels van. Terwijl als ik de paarden allemaal ken in een groep ik er helemaal geen moeite mee heb.

Als ik dan met mensen mee ga kijken lopen hun zomaar de wei in. Ik blijf een beetje op een afstandje kijken want eerlijk gezegd voel ik me niet geroepen om mee te gaan. Het liefste zou ik zelfs buiten de wei wachten.
Ze kijken me zo aan van ze doen echt niets hoor....maar toch mij krijg je niet zomaar een wei in.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:19

Yup, deze Diane heeft dat ook.... Ben ook als de dood als ik een paard uit het land moet halen. Het lijkt wel of ze achterin ruiken dat je bang bent, want ze komen altijd met een noodgang achter je aan...

Was laatst bij m'n merrie in de opfok. Ze stond met zo'n 30 paarden in een loopstal. Denk maar niet dat ik erin ga om te aaien.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:20

neej ik heb er zelf geen last van.. natuurlijk blijf ik ook op een afstandje.. als er paarden in de wei staan die ik niet ken.. omdat het nooit voorspelbaar is.. en daarom pas ik ook meestal goed op.. hoe de paarden op je reageren

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:31

ja heb er ook wel wat last van. Vroeger ging ik wel bij elk paard de wei in, totdat ik ook eens eentje tegenkwam die op zn zachts gezegd een rotknol was die mij zowat letterlijk de wei uit stampte. Nu ben ik wel wat ouder en groter dan toen, maar ik ga nog altijd niet graag alleen in een wei waar vreemde paarden staan, met iemand anders erbij durf ik het wel.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:43

Geen angst voor vreemde paarden, maar ik houd er niet van om tussen een groep paarden in de wei te staan. Er hoeft maar een kleine ruzie tussen 2 paarden te ontstaan, als jij er dan tussen staat...

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:54

Sabiha wordt nogal achterna gezeten door de rest, en ook getrapt en gebeten als ze te dicht in de buurt komt. Het probleem is dan dat als ik haar uit de wei wil halen de rest voor de uitgang staat. In het begin bleef ik er liever ook tussenuit. Maar nu sta ik daar gewoon met het halstertouw in mijn hand. En welk paard er nu ook dreigend naar mij of Sabiha toe komt, die geef ik een mep. Onderhand kennen ze me, en lopen ze alleen al weg als ik een stap in hun richting doe... Van mijn paardje en mij blijven ze af!!! Ik ben nu ook op zoek naar een wei met stal waar Sabiha zich ook weer veilig en vrolijk voelt. Miss gaat ze dan ook weer de wei rondrennen...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:03

Ik ben altijd wel voorzichtig, ben genoeg gehapt en getrapt in het verleden Lachen
Maar ik heb al snel door als een paard wel in is voor vriendelijke aandacht, dus erg lang duurt het terughoudende nooit Lachen Ik blijf natuurlijk voorzichtig, maar dat ben ik ook met Leo

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:02

ik heb dat ook,
ook met rijden of eigenlijk met alles,
als ik eenmaal weet wat het paard doet,dan is eht over,
maar ECHT vreemd,dan kijk ik liever eerst de kat uit de boom,

Karaat_the_newforest op Instagram

miszkelly

Berichten: 82
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:51

ik heb er ook geen last van. . .maar als ik enge verhalen heb gehoord ofzo van een paard diej in dat land staat waar ik nou net in zou moeten zou ik tog wel uitkijken

. . .khou van muh paardjuh promiss. . .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:34

Marliesje schreef:
Geen angst voor vreemde paarden, maar ik houd er niet van om tussen een groep paarden in de wei te staan. Er hoeft maar een kleine ruzie tussen 2 paarden te ontstaan, als jij er dan tussen staat...


Dat heb ik dus 1 keer meegemaakt en nog steeds (jaren later) voel ik me niet altijd op mijn gemak in een weiland Schijnheilig.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:09

CCCCorine schreef:
Dat heb ik dus 1 keer meegemaakt en nog steeds (jaren later) voel ik me niet altijd op mijn gemak in een weiland Schijnheilig.

Dat lijkt mij ook maar eng... Gelukkig nog nooit meegemaakt.

Ik vind het ook eng als ik bijv. Hof een snoepje ofzo geef, en er komt opeens een hele kudde paarden op me afrennen. Dan sta ik snel aan de andere kant van het draadje Schijnheilig

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:31

Ik vind het niet eng ofzo..
maar ik ben wel altijd wat voorzichtiger, dan dat ik al die paarden al ken!

Lachen

bergmannetje
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:26

Ik vind het best wel eng als je die paarden niet kent weet je niet wat ze doen

=xxx=van bergmannetje (K)

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:50

Ik vond het vroeger altijd wel heel eng, maar toen ik op een stal ben gaan werken en bij wildvreemde paarden de wei in moest om die te vangen of opzadelen of weet ik het wat.. Toen ben ik heel wat minder bang daarin geworden. Tuurlijk bleef ik altijd op mijn hoede, maar nja.. bang niet..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:53

Ik ben tegenwoordig wel voorzichtiger als ik het land op moet, ook als het bekende paarden zijn. Ik ben vorig jaar flink gebeten door een jaarling, die me van achter aanviel (uit het niets) terwijl ik met mijn eigen jaarling bezig was. Flinke blauwe plek op mijn arm, gelukkig niet open anders had ik mijn Tetanusinjectie weer mogen opfrissen.

Het is niet meer dan gezond dat je voorzichtig bent om het land op te lopen. Je weet idd niet wat er in zo'n kudde speelt, en als je op de verkeerde plek staat, dan krijg jij de mep of de beet die voor een ander was bedoelt.

Je suis Charlie.


roosiej
Berichten: 54
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:08

ik loop er altijd ff snel tussendoor haha en snel me paard pakken en wegwezen Tong uitsteken Knipoog hihi

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 07:01

Gelukkig staan ze bij ons dus allemaal apart. Knipoog

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:41

Sancho staat alleen op de weide, maar als hij een beetje onzeker is omdat hij iets hoort gaat hij het liefst vlak achter mij lopen.
Vind ik toch nogal onveilig, als hij dan schrikt en hij loopt dwars over je heen...

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:18

ik vind nieuwe paarden ook behoorlijk eng, ik zal ook nooit op de van een ander gaan rijden.

ik moet wel zeggen dat sinds ik een aantal jaren zelf een stal gerund heb, het me wel makkelijker is geworden om vreemde paarden mee te nemen en bijv. in het land te zetten.

bij mij is die angst dat er wat gebeurt en dat ik dan op mijn donder krijg. dat zit er zooo diep in. Haha!

nee doe mij mijn eigen knollie maar..

terwijl mijn pony dus wel gek op nieuwe paarden is... Pling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelo_J, Articuno, chanelle14, Claudia1993_, FemkeRoosje, Fnanne, Gee, herous, micksage, Molfre, Riviera87, Robin_Rikkie, Roosch, Sintara, vikawiek, xSimonee en 146 bezoekers