Paarden die je (goed) kende teruggevonden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Paarden die je (goed) kende teruggevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 20:33

Jullie houden geloof ik niet echt van dit soort topics, maar wie van jullie heeft wel eens een paar/pony terug gevonden waar je contact mee verloren had later weer teruggevonden? En hoe heb je ze dan gevonden?
Lijkt me leuk om die verhalen te horen, en misschien krijgen mensen nog tips om hun paard terug te vinden Verward


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:43

Ik heb ook al een paar keer geprobeerd om een paard en een pony te vinden. Tinne heb ik via bokt, marktplaats, guilasidorna(zweedse site, want daar is ze naartoe gegaan) en gebeld met het bwp, maar nix... Gangster heb ik gevonden via bokt Haha! en Harry waarschijnlijk ook, dusse...BOKT RULES!! Haha!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:45

Niet echt op zo'n manier maar toch een beetje.
Heleen(My Dominique) en ik gingen samen heel vaak overal bij paarden kijken. Vlak bij haar huis stonden 3 shetjes. 2 vosjes en 1 zwartje met een paar witte haartjes op haar hoofd. Dit was ong 3 jaar geleden.

En die zwarte merrie is nu drachtig van mijn eigen pony. Het was Tammy als veulentje. Niet echt een verloren liefde dus maar wel heel leuk.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 22:32

scooby schreef:
Paarden die je (goed) kende teruggevonden?


Verbetering:
Paarden die je (goed) kon teruggevonden?
Haha! Tong uitsteken Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 00:06

Sunnylover"]
[quote="scooby schreef:
Paarden die je (goed) kende teruggevonden?


Verbetering:
Paarden die je (goed) kon teruggevonden?
Haha! Tong uitsteken Knipoog
[/quote]

off-topic:

Jij verbetert goede grammatica in foute?
Kon is de VT van kunnen en kende is de VT van kennen!
Dus Scooby heeft het hier bij het rechte eind hoor!

VVT zou hier beter klinken, dus Paarden die je goed hebt gekend...... Maar we zitten hier niet bij NL les, dus lijkt me zo'n reactie redelijk onnodig Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:11

veel horen en kijken, dan kom ik mijn verkochte pony's weer tegen!! En veeeeeel bellen Haha! Haha! Haha! , hoge telefoonrekening, maar ja! Heb er in de afgelopen jaren al veel teruggevonden.

gr linda Lachen

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:34

ja, ja, 5 manegepony's gevonden die verkocht waren, maar daarover
staan hier heel veel verhalen op bokt, dus dat zal je vast niet ontgaan zijn.
Maar ja, 2 zijn er al weer doorverkocht.
weet iemand al waar ze zijn?

xx Tessa

YES, M'n foto's in mn PROFIEL doen t weer!!!
Wel kijken he? Knipoog Wie helpt mij aan de 1000 keer profielvieuw? Lachen

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:00

auw pijnlijk onderwerp.

Heb heel wat paarden zien gaan.

In 95/96 heb ik bij iemand op stal gestaan waar ik ook grotendeels voor zijn paarden zorgde. Ik was vaak dagen alleen op stal met de paarden en in het weekend ook best veel met ze bezig.
Het meest gehecht aan de friese merrie jitske.
Toen de eigenaar besloot uit te dunnen , heb ik erbij gestaan dat enkele paarden met de vrachtwagen naar zuidlaren gingen.
Een jaar later besloot hij te stoppen. De tuigermerrie heb ik voor de zomer voor het laatst gezien samen met haar veulen Oscar.
De 2 hengsten gingen naar een ander station(fjord Astrix en Welsh K Ricco) De friezen hield hij nog.
Nog een 2 jarige fries ging samen met de tuiger en haar veulen naar Zuidlaren.
Ik weet nog dat ik gebeld werd of ik de tuiger kon invlechten.
Ik heb het dus niet gedaan.

Afijn alles was weg maar ik was toch erg nieuwsgierig waar ze waren,

Astrix was simpel dat wist ik gelijk en Riccco ook.
De tuigermerrie heb ik weer terug gevonden via het stamboek, ik kreeg een adres maar ben nooit wezen kijken. Ik vond het goed dat ze goed tehuis had gevonden.
De 2 jarige fries vertrok naar de andere kant van het land maar dat is alles wat ik weet, en dat terwijl ik op het punt stond om het dier te kopen maar financieel was het niet mogenlijk.
Huilen

Ik heb nog een tijdje op beide friezen gereden maar contact verwaterde en 1,5 jaar geleden hoorde ik dat hij ze verkocht had.
Ik was helemaal over de rooie. Hij had ze verkocht in de tijd dat ik Danno kocht als ik dat toen geweten had, had maar gebeld zei ik nog.
Ik weet waar ze beide staan maar kan het niet opbrengen om ze op te zoeken. Het idee dat er iemand anders op Jitske rijd......

Ricco heb ik afgelopen winter weer gevonden, ze hebben hem afgelopen zomer laten inslapen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 20:48

toen ik begon met rijden had ik een verzorgpony robbie
ik heb hem zo'n 2 jaar verzorgt ik heb toen een autoongeluk gehad'en toen hebben ze hem verkocht omdat er niemand anders op kon rijden
ik wist dat hij naar nieuw-zeeland was verkocht
maar nu verzorg ik dus in de wei bij een handelaar kom ik daar 2 maand terug in de wei stond die daar!!!
de handelaar had hem gekocht omdat die was verwaarloost nou heb ik hem in de 2 maand weer opgeknapt en heb ik een huis voor hem gezocht en de mensen zijn heel blij met hem!!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 20:57

Ik heb het andersom meegemaakt. De vorige eigenaresse van mijn paard ons (via bokt) weer gevonden!
Was er erg blij mee omdat ik nu weer iets meer over Binar weet!
Maar helaas weet ik nog steeds niet alles over hem, dus mensen die Binar hebben gekend, dan hoor ik dat graag!

Groetjes Anuschka


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:17

Buitenzorg"]
[quote="Sunnylover"][quote="scooby schreef:
Paarden die je (goed) kende teruggevonden?


Verbetering:
Paarden die je (goed) kon teruggevonden?
Haha! Tong uitsteken Knipoog
[/quote]

off-topic:

Jij verbetert goede grammatica in foute?
Kon is de VT van kunnen en kende is de VT van kennen!
Dus Scooby heeft het hier bij het rechte eind hoor!

VVT zou hier beter klinken, dus Paarden die je goed hebt gekend...... Maar we zitten hier niet bij NL les, dus lijkt me zo'n reactie redelijk onnodig Haha!
[/quote]

gniffel gniffel, bah, ik wordT hier erch vervelenT van zech........

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:24

Laatst hoorde ik van een oude instructrice dat ze haar pony weer had gevonden van 10 jaar geleden nou laat ze er allemaal kinderen op rijden want die pony is nou 21! Vond ik wel leuk nieuws

frenske
Berichten: 94
Geregistreerd: 06-06-01
Woonplaats: berkel en rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 08:06

ik had 2 jaar geleden een pony een bontje. want mij zus had haar toen gekocht en ik had haar over gekocht. maar met rijden ging het allemaal niet echt goed. omdat ik geen bak of iets had kon alleen maar op de weg rijden. en die pony moest nog in gereden worden. dus ik moest haar weer verkopen. toen ik de afgelopen zomer op kamp was geweest, kwam ik thuis en ik ging de wei in (want daar stond mij pony, en 2 handelspony's van mij zus) dus ik loop daar heen. zie ik in eens dat daar bonny loopt(mij oude pony heete dus bonny he) ik was heeeeelemaal happy want ze was nu helemaal goed ingereden dus ik kon er nu ook lekker op rijden. ik reed haar dus iedere dag. maar jammer genoeg vonden ze al heel snel een lief nieuw baasje voor haar.

en nu weet ik jammer genoeg niet meer waar ze is gebleven.

~puck moet weg~
~~nina is egt zoo'n sgatje.. en NoA is egt zo'n gek beest haha.. ~~

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 08:38

Nou uuum, als jullie het niet merken, is maar goed ook, want hier zit een beetje een ondertoontje achter. Ik zal geen (mensennamen gebruiken.

Was heeeeeleeeeemaal verzot op een paar van de 12 shetten. Inmiddels zijn ze allemaal over het land verspreid. Mijn eigen shet, goede ouwe Daisy, heeft een super tehuis. Gelukkig. Hodessa is helaas tegen die tijd overleden. dan waren er nog 3 naar een handelaar, ja sorry, het was niet mijn keus, kon er echt niks meer aan houden. Dat waren Iris, Erica en Lobke. Ik houd mijn hart vast waar die gebleven zijn, was een beetje een duister figuur. Dan waren er nog wel wat anderen, maar die hebben zeker een goed tehuis gekregen. Toen de laatste 2 shetten ook weg gingen, dacht ik dat ze een supertehuis zouden krijgen, en dat was in eerste instantie ook zeker zo. Toen werd mij verteld dat 1 van de shetten niet in de groep pastte, en dat ze weg was. Hier moest ik ook nog eens zelf achter komen, een maand later. Ik kon alles met die shet. Mijn superbeesie. Als ik het had geweten, mocht ze terug, Mylord wordt waarschijnlijk verkocht Huilen , dus..........

Nu maar hopen dat ik het adres nog krijg, anders ga ik wel een beetje door dat stadje heen fietsen ofzo. Bah wat klink ik weer wanhopig, ben ik ook trouwens.

Verder zijn er zoveel pony's die ik nog wel eens wil terug zien. Heb er zoveel zien komen en zien gaan. De hele manegebende, is verkocht, toen de manege naar een andere plaats vertrok. Ja, oa die, misschien zijn het er wel teveel om op te noemen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 11:08

de paarden die mij tot nu toe dierbaar waren zijn of overleden door een ziekte of overleden door een ongeluk. Tot nu toe niet zoveel geluk met paarden gehad. Ook met verzorg pony's niet of werd weg gepest omdat ik te jong zou zijn.De dochter van die verzorg pony staat nu nog wel bij ons op stal en ze lijkt er echt op. Wel vraag ik me af waar een welsh K cop merrie nu staat. Ze heeft rosalien,maar roep naam is rosa. Ze is pas met 7 jaar ingereden daarvoor werd ze als fokmerrie gebruikt in friesland. Ik geloof dat ze in 1999 is verkocht aan iemand die weer met haar wilde fokken en al en toe iemand erop wilde laten rijden. Ze heeft M dressuur gelopen en staat ergens in de buurt van Flevoland. Ze is helemaal zwart met in de zomer ook wat bruine vlekken over haar lichaam.

Wodan en ik onderweg in de M2

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:00

Mijn verzorgpony's kregen alle twee ieder jaar een veulentje al die veulentjes (en dat zijn er in totaal 5 die ik dan ook allemaal verzorgd heb)zijn allemaal verkocht en 1 van de merrie's ook alleen silvia is nog over en waar die andere 6 zijn weet ik niet,ik hoop dat ik ze ooit nog zie en dat het dan goed met ze gaat.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 20:50

helaas nog niet! maar kben wel op zoek, al betwijfel ik of ik dr ooit zal vinden Verward

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 21:03

2 weken geleden ben ik een pony van ons op internet ineens tegengekomen, deze was ik al 4 jaar kwijt en ik vond hem in ITALIE!! Er stonden ineens uitslagen ergens op internet. Dus ik mailen en bellen. Een paar keer naar de federatie gebeld, en ja hoor, en telefoonnummer gekregen, alleen die sprak geen engels, eerst ff iemand opzoeken die Italiaans spreekt! Knipoog


Ben wel blij dat ik nu weet waar die staat! Haha!

gr linda Lachen

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 12:05

Josti schreef:
helaas nog niet! maar kben wel op zoek, al betwijfel ik of ik dr ooit zal vinden Verward


Wij zoeken dezelfde pony... Haha!
Vraag me ook af of het ooit zal lukken...Blijven hopen...

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 12:36

jep, ik blijf proberen.

weet iemand nog meer sites waar je advertenties kan zetten? (behalve marktplaats) Bloos

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 12:48


Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 12:54

wow na 8 jaar nog?!
super zeg!!
even dat verslag lezen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Iris94, Mark0919, Nicollevs, Ninouschka, Rachral en 33 bezoekers