uit medelij een bod gezet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

uit medelij een bod gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 11:09

Vandaag was ik op marktplaats weer eens aan het kijken naar een pony( haha het duurt nog 4/5 maanden voordat ik er eentje mag kopen, maar tja ik kan de verleiding niet weerstaan hé)Nou normaal dan bied ik haast nooit op paarden/pony's en al helemaal niet op hengsten,maar deze vond ik toch zo zielig
Afbeelding
De vraagprijs was 1750 euro maar ik heb 1000 geboden, want meer kan ik denk ik niet opbrengen zo snel..mochten ze erop ingaan misschien is het dan een goede verassing voor mijn zus???want ik vind haar lief Haha!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:40

Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo slim. Wettelijk zit je er gewoon aan vast als ze met je bod accoord gaan. En ik lees in je topic dat je pas over een maand of 5 een pony mag.
Mochten die mensen accoord gaan, dan zit je met een pony waar je waarschijnlijk niets mee kan en waar je niet meer vanaf komt...

Toos paardloos

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:47

Nou, dat is niet zo slim, je gaat toch geen pony kopen uit medelijden Verward

Volgens mij is bieden op Marktplaats vrijblijvend, maar ik vind het niet zo netjes om dan zomaar een bod te doen.

Gillian

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:48

uhh ik zie er toch echt niets zieligs aan Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:50

Ann schreef:
Nou, dat is niet zo slim, je gaat toch geen pony kopen uit medelijden Verward

Volgens mij is bieden op Marktplaats vrijblijvend, maar ik vind het niet zo netjes om dan zomaar een bod te doen.


Als je een bod uitbrengt, zit je er in principe aan vast. Mondeling, schriftelijk of per mail, dat maakt niets uit.

Dusss: not very slim!

Toos paardloos

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:53

imker schreef:
Als je een bod uitbrengt, zit je er in principe aan vast. Mondeling, schriftelijk of per mail, dat maakt niets uit.

Dusss: not very slim!


Dit komt uit de "Help & voorwaarden" van Marktplaats:

Zijn er ook voorwaarden verbonden aan het bieden? Nee, Marktplaats is geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, de advertentie en dus tevens het bod worden verwijderd als de advertentie ouder is dan twee maanden.
Laatst bijgewerkt door Ann op 17-07-04 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gillian

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 11:56

Citaat:
Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo slim. Wettelijk zit je er gewoon aan vast als ze met je bod accoord gaan. En ik lees in je topic dat je pas over een maand of 5 een pony mag.
Mochten die mensen accoord gaan, dan zit je met een pony waar je waarschijnlijk niets mee kan en waar je niet meer vanaf komt...

Nou je had dit beter moeten lezen
Citaat:
mochten ze erop ingaan misschien is het dan een goede verassing voor mijn zus???
Dat betekent dat ik het dan wel koop( als de mensen mijn bod accepteren en er niks aan de hand is met het paard) maar het paard dan aan mijn zus schenk, want die wil ook graag een eigenpaardje maar heeft er niet zoveel geld voor. Dat zou wel betekenen dat het budget voor mijn eigenpaardje omlaag schiet, maar dat zou ik er wel voorover hebben als mijn zus gelukkig met het paardje word.Trouwens de reden dat ik in januari graag een paard wil kopen is 1 dan heb ik een hoger budget en 2 dan heb ik er meer tijd voor. Ik heb nu wel degelijk geld dus je kan niet zeggen dat ik een zinloos bod heb uitgebracht omdat ik het toch niet kan kopen,want het geld heb ik er wel voor...

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:57

Maar je koopt toch niet ongezien een paardje Verward
En hoe gaan jullie die paarden onderhouden, de aanschaf is niet de grootste kostenpost.

Gillian

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:58

Wat is er zielig aan dit paard Verward

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:58

Waarom nou eigenlijk uit medelij..? Is het paardje in kwestie dan zo zielig, of bedoel je voor je zus ofzo?

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 11:59

[/img]
Citaat:
uhh ik zie er toch echt niets zieligs aan

Dat is jouw mening dus dat respecteer ik, maar ik vind de pony tja kweenie hij lijkt zo zielig en hij is zo dun Verward terwijl die op de foto ernaast leuk eruit ziet...snap je? Kweenie het trok mij gewoon...das mijn mening

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:00

Penny alarm!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:01

ace1987 schreef:
[/img]
Dat is jouw mening dus dat respecteer ik, maar ik vind de pony tja kweenie hij lijkt zo zielig en hij is zo dun Verward terwijl die op de foto ernaast leuk eruit ziet...snap je? Kweenie het trok mij gewoon...das mijn mening


Hoe bedoel je op de foto ernaast...? Welke foto is nou dat paardje waar je het over hebt? Links lijken mij veulenfoto's, dat is was ik er van zie maar ze zijn een beetje donker. Qua bouw vind ik het iig op een veulentje lijken? Verward

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 12:01

wat een reacties...relax ik heb alleen maar een bod uitgebracht op een pony die ik gewoon persoonlijk zielig vind en ik weet dat er zieligere paarden bestaan maar deze die leek mij gewoon zielig!!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:01

ThePast03 schreef:
Wat is er zielig aan dit paard Verward


Dat vraag ik me ook af....

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:02

Het lijkt mij een gezonde jaarling die niets te dun is. Op de foto's links is het nog een veulens en die zien er altijd beter uit dan jaarlingen.

Inderdaad een penny alarm Haha!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:02

ace1987 schreef:
wat een reacties...relax ik heb alleen maar een bod uitgebracht op een pony die ik gewoon persoonlijk zielig vind en ik weet dat er zieligere paarden bestaan maar deze die leek mij gewoon zielig!!


Ik bedoelde mijn reactie niet gemeen ofzo... Verward Ik vroeg me gewoon af waarom je het paardje zielig vind. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mews op 17-07-04 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 12:02

Wat een drama's over een mening zeg!!!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:03

Waarom heb je die mensen dan niet eerst opgebeld en gevraagd of je de pony mag komen bekijken, daarna kun je altijd nog een bod uitbrengen.

Gillian

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 12:03

Hijs ondervoed en ziet er niet verzorgd uit dat vind ik gewoon zielig

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:04

Waar haal jij uit dat hij ondervoed is? Ik zie graag dat een jaarling er zo uit ziet. Betekend dat zo'n dier lekker paard mag zijn!

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 12:06

Okeeej je hebt heeeeelemaal gelijk....

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:07

Ondervoed?
waar?
En niet verzorgd?
waar?
gewoon nog een foto van poosje terug met wintervacht, meer niet

pennymeisjes, die zijn zielig, dit paard niet

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 12:07

haha word ik hier toch in een hokje gestopt alleen om mijn mening dat is pas zielig!!

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:09

ook zo'n rare mening
dan is dat niet zo verwonderlijk dat je zo'n reacties krijgt

en je voelt je blijkbaar aangesproken op het woord pennymeisje Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-04 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Elegance_, Fleuribelle, OmgiliBot, Paardje02 en 155 bezoekers