rijprobleem met mijn pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendylover
Berichten: 91
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: loppem

rijprobleem met mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 11:57

Ik heb een pony die haar bit aan een kant vastneemt en dat is zeeeer onhandig. wanneer die teugel haar binnenteugel is kan ik haar nog korrigeren door haar met mijn binnenbeen naar haar buitenteugel te duwen maar op de hand waarbij ze de buitenteugel vastneemt weet ik niet wat ik moet doen!!

weet iemand dat??

xxx Anne

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:59


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:01

Meer ruimte geven aan de kant waaraan ze vastpakt. Misschien doet ze dit omdat je die onbewust te strak vast hebt.

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:24

Mijn pony hielt zijn bit steeds aan de rechterkant vast. Mijn instructrice zei dat ik kleine kneepjes moest geven aan die teugel en op het zelfde moment been geven. Beetje kneden zeg maar. En niet teveel op die hand rijden die hij vast pakt maar veel afwisseling in links en rechtsom.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:53

Er isnog een topic, met een zelfde soort probleem.

Laat de teugel die te vastpakt eens los, geef ophoudingen in de teugel die ze niet wilt aanpakken en voorwaarts blijven rijden. Dit is het advies wat ik van mijn instructrice heb gekregen en bij mij heeft het iig geholpen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:59

Wat mijn opviel: alleen wanneer de kant waar ze het bit beet pakt de binneteugel is, drijf je haar naar de buitenteugel toe. Maar hoe rij je dan normaal een volte???

Als ze het bit vastpakt, loslaten. Dan heeft ze niets om vast te pakken. Als ze erbij gaat rennen, ineens andere kant op gaan.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:34

Als je haar de volte "optrekt"met je binnenteugel, krijg je inderdaad dat ze vast gaan houden. Probeer jezelf aan te leren om met je benen te sturen en van je binnenbeen naar je buitenteugel toe te rijden. niet alleen als ze het bit vastpakt, maar ook bij bv hoeken en andere figuren. het sturen op een volte kun je dus doen door je buitenbeen achter de singel te houden en aan te drukken,je binnenbeen blijft op de singel, en je buitenteugel zorgt ervoor dat je paard in koers blijft, theoretisch kun je je binnenteugel gewoon los laten hangen. niet doen natuurlijk he!! die binnenteugel is voor de stelling, niet om te pony op die volte te blijven sturen.