Wat vinden jullie van mijn kleine?!?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Wat vinden jullie van mijn kleine?!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 22:07

Op 7 augustus ga ik mijn merrieveulen ophalen. Ik heb haar moeder enkele maanden geleden verkocht met behoud van het veulen. Voor foto's moeders zie:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=200835
De vader is de NRPS-hengst Romantico, zie http://www.romantico.nl

Ze is geboren op 9 mei 2004 (moederdag Haha! ). Op deze foto's is ze 2 dagen oud:
Afbeelding
Afbeelding


En hier is ze alweer 2 maanden oud:
Afbeelding
Afbeelding

Schatje toch?! Schijnt wel een dame met een eigen willetje te zijn, dus dat belooft nog wat....


Homerup

Berichten: 102
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:17

OK dan! zozo mooi veulen hoor

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:00

Wat een prachtig veulen zeg! Lovers Moeders en paps mogen er ook wezen..geen wonder dat er zo'n mooie dochter van gekomen is! OK dan!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:29

ik wil niet heel brutaal zijn, maar ze is dan amper 3 mnd oud??
waarom zo vroef afspenen? en al helemaal een merrieveulen?

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 23:51

Cantossie en Stephany: bedankt voor jullie reacties! Positief wordt altijd gewaardeerd Haha!

Marloes-Joy: Off-topic??? Knipoog
Het is een zeer zelfstandig veulen, de moeder geeft al beduidend minder melk en last but not least: aangezien de merrie niet meer van mij is heb ik daar niet 100% zeggenschap in. Ik houd de verstandhoudingen met de huidige eigenaresse van mijn merrie liever zo goed mogelijk (voor zover nog mogelijk, we hebben al enige strubbelingen gehad). Volgens dierenarts (en volgens de boeken) is het spenen van dit veulen met 3 maanden geen probleem.
Het spannendste vind ik dus niet het spenen, maar het vervoer in de trailer naar haar nieuwe thuis. Zo'n kleine in zo'n grote trailer Zij zijn groot en ik is klein! ....

Toegegeven: mijn andere merries krijgen volgend jaar (hopelijk) ook een veulentje en die kunnen wat mij betreft zo lang mams en veulen wensen bij elkaar blijven staan. Ideaal is dus wat mij betreft ook anders, maar slecht voor het veulen zal dit vroege spenen niet zijn.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 01:36

nou ik vind het anders behoorlijk vroeg.. Door ze zo vroeg weg te halen kweek je allelei beengebreken door ontbreken van de voedingsstoffen van de moedermelk..
Maargoed je moet het zelf weten..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 04:30

wat een lieffie Lovers
echt een mooi diertje!!!
OK dan! *LOL*

love of my life!


alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:01

Mooi veulentje, hoe is de moeder gefokt?

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:03

Wat een schatje zeg !!

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:10

Wat een droppie, echt superlief Lachen

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:33

Zoow, dat belooft al heel wat als je naar die mooie stevige billen kijkt! Knipoog

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:49

Leuk veulen ! dan hebben we halfzusjes ! mijn veulen komt ws eind september deze kant op. Die van mij is idd ook zo zelfstandig, kijkt totaal niet naar de moeder om en trekt haar eigen plan wel (en dat het liefst zo hard mogelijk !)

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:23

Liefff.. aahh..

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 18:30

Dank, dank voor jullie reacties!

Mijn veulen was een paar weken te vroeg geboren en was erg klein en iel bij de geboorte (erg prettig voor haar moeder Haha! ), maar inderdaad aan de kont is duidelijk te zien dat ze én flink aan het groeien is en goed is aangekomen. Ik ben zo benieuwd hoe ze er op 3-jarige leeftijd uitziet!

Mist: schat van een veulen is jouw Romantico-nazaat ook! Is ze gefokt door de eigenaren van Romantico zelf (omdat ze in Groningen staat)?

Alabastro: de afstamming van de moeder is onbekend. Ze is geen superchique merrie in uiterlijk, maar gewoon correct gebouwd, zeer goed karakter en nette gangen.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:02

Ja, idd ik heb haar direct van de fokker gekocht ! we hadden al contact voordat het veulen geboren was (omdat ik vooral ben gaan zoeken op de moederlijn! en die van Bajarna-de moeder dus, vond ik heel interessant) Het was alleen afwachten of het een merrie zou zijn Haha! en of ze me zou aanspreken natuurlijk ! Wist je trouwens dat er 2 "Romantico's" bij Alice Naber op stal staan ??(Romantic Steeplemaus en Romantic Rockdancing) deze OS halen ze niet meer...maar we duimen voor de volgenden samen he Knipoog

Ik stuur je ff een pb met mijn prive email, dan kunnen we foto's uitwisselen (als je dat leuk vind tenminste) ben wel benieuwd hoe deze dames zich zullen ontwikkelen !

Heb je Romantico zelf wel eens "ontmoet" ? het is een zeer vriendelijke hengst, wat me trouwens bij al zijn nazaten opviel, zeer op mensen gericht. De volle broer van mijn veulen Romantic Robajero (ook een heel lieve hengst) gaat binnenkort naar de hengstenkeuring, duimen dus !(heb ook digitale foto's van hem en Romantico zelf-mocht je interesse hebben)

lovesfjords
Berichten: 101
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:10

Echt een lieffert!! Veel Plezier er mee he?;)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=16&t=372737
>> Wie gaan dr 2 april naar de hengstenkeuring in Hoenderloo???

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 12:47

@Mist: leuk foto's uitwisselen, doen we! Wel even geduld, want ik ga haar over een maandje pas halen. Zal je zo mijn e-mailadres PB-en, ben benieuwd!!

Ik wist dat Alice Steeplemause had staan, maar die tweede wist ik niet. Romantico's koters doen het geloof ik in alle takken van sport wel goed. Ik was gewoon verliefd op die foto van hem op de website, vandaar de keuze. Helemaal van Roosendaal naar Groningen voor gereden Haha! .
In het echt vond ik hem nog impossanter, hij leek groter! En inderdaad een brave hengst. Karakter van de moeder is ook heel goed, dus mijn veulen moet wel een topkarakter krijgen (hoop ik zo).

Ben erg benieuwd hoe onze merries opgroeien, to be continued....

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:05

hoezo Roosendaal....bij je profiel staat Rotterdam ??? woon jij zo dicht bij mij dan ?? in dat geval kom ik kijken als ze thuis staat hoor !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chardy, IASCrawler en 60 bezoekers