Logéehond geeft alleen maar over

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Logéehond geeft alleen maar over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 08:33

Gisteren heeft mijn moeder onze 14-jarige Dalmatier gebracht om een weekje bij ons te logeren. Dat begon meteen al goed: moeder was weg en Cunos (de hond) kotste meteen heel de huiskamer onder.
Vanochtend om 7 uur heb ik haar weer uitgelaten en om 8 uur riep mijn vriend naar boven dat de hond alwéér had overgegeven, nu 2 plakkaten en dat lijkt me toch niet goed. Gisteravond had ze nl. niets meer te eten gekregen en vanochtend kwam er nog eten (onverteerd) van gisteren uit.

Aan stress kan het niet liggen, ze is hier goed op haar gemak. Ik ben alleen bang dat ze hier het loodje legt als mijn moeder op vakantie is....

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:43

Laat haar wel drinken, niet te veel in eens, en zet haar op een dieet van wil brood met wat kippenbouijon(hoe schrijf je het Bloos)
Onze hond heeft dit ook heel vaak als hij weer eens wat van de straat heeft gevreten en dat werkt goed.
Als het dan binnen 48 uur niet beter gaat ff langs DA. Die heeft pillen tegen het braken
Sterkte.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:18

Mijn dierenarts adviseerde onze in geval van braken tijdelijk rijst met kip te geven, dat wil de maag ook nog wel eens tot rust brengen. Kijk het even aan zou ik zeggen, gaat het te lang door dan inderdaad even naar de DA.

Reen
Berichten: 352
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:26

Siempie schreef:
Mijn dierenarts adviseerde onze in geval van braken tijdelijk rijst met kip te geven


Bij ons ook. Rijst met gekookte kip is licht verteerbaar waardoor de maag en darmen wat rustiger worden. Als het gewoon blijft naar de dierenarts.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 11:43

Thanx. Cunos heeft tot nu toe niets meer te eten gekregen van me. Ik heb zojuist rijst met bouillon gemaakt voor haar, dat ga ik straks aan haar geven. Hopelijk houdt ze dat wel binnen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:48

PinokkiO schreef:
Bij ons ook. Rijst met gekookte kip is licht verteerbaar waardoor de maag en darmen wat rustiger worden. Als het gewoon blijft naar de dierenarts.



Dat is inderdaad heel goed en wat ook nog weleens wil helpen is ze 24 uur laten "vasten" dus dat ze alleen mogen drinken.

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:03

Veel drinken en langs de dierenarts gaan.
Hoop dat het goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:17

Dagje vasten en dan voorzichtig beginnen met rijst en gekookte kip. Goed opletten dat ze voldoende drinkt; helemaal met dit weer.
En ik zou als je het niet vertrouwd, gewoon even een telefoontje naar de dierenarts doen, het is tenslotte al een oude hond. Succes!