Stal verven bij vertrek?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Stal verven bij vertrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:20

Omdat Graziano te koop staat is zijn stal opgezegd (mocht hij niet verkocht zijn, dan komt hij tijdelijk bij Lex te staan ). Nu kreeg ik van de week van de stalhouder de vraag 'of ik mijn stal nog ging schilderen?' . Omdat Graz er een aantal jaar in heeft gestaan is de stalmuur (van hout overigens) natuurlijk op sommige plaatsen gekrast.
De bedoeling is geloof ik dat ik dan gewoon de hele binnenkant van de stal verf (of verf.. met dat spul wat op hout moet denk ik dan Clown Knipoog ).

Nu vraag ik me af of dit normaal is? De vorige keer dat we van deze stal zijn vertrokken (we zijn poosje weggeweest) hebben we niks over 'stal verven' gehoord. De verhoudingen met de staleigenaar zijn niet zo heel goed.
Ik vind het eigenlijk een rare vraag.. Weet ook niet zo goed wat ik ermee aanmoet, dus vandaar dit topic. We hebben een borg betaald , als ik de stal niet verf vermoed ik dat we naar de borg kunnen fluiten. Is het normaal dat je je paardenbox bij vertrek zo achterlaat als dat je hem hebt gekregen?

Brand los Haha!.


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:21

huh? Is dit een 1 april grap?

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:22

hmmmmtja wel een beetje vreemd eigenlijk.ik ben zelf stalhouder en bij mij krijgen de mensen op stal een kontrakt dat ze de stal schoon en netjes moeten achterlaten...maar ik vind dit wel erg ver gaan... heb je wat op papier staan met de stalhouder?

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:24

Zijn er meerdere mensen die daar een stal huren? En dus ook mensen die vóór jou de stalling hebben verlaten?
Je zou dan eens bij deze mensen kunnen informeren of zij dit ook hebben moeten doen?

Zijn er afspraken gemaakt m.b.t. de borg etc.? Welke afspraken?
Dit is wel heel erg vreemd als er niets over op papier staat én mondeling niet over is gesproken bij het aangaan van de stalhuur Verward

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:25

Hmm we hebben wel een contract, maar lijkt me niet dat dit erin staat (zo ja, dan kom ik er sowieso niet onderuit natuurlijk Haha!). Dan zou het contract iig veranderd moeten zijn. Zal het eens nakijken..

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:29

grandeur; Ja er zijn meerdere mensen (het is gewoon een pensionstal, alleen niet zo'n grote) en daarom vind ik het ook raar, er is in het verleden nooit iets over 'stal verven' gezegd. Alleen de laatste vrouw die de stal verliet heeft haar box wel geverfd maar voor zover ik weet vrijwillig.. Misschien dat ze zo op het idee gekomen zijn Verward

Maar er is vaak gedoe over de borg, daarom ben ik een beetje voorzichtig geworden. Mondeling is er zeker niks afgesproken. Over de borg zal ook iets in het contract staan. Zal mijn moeder eens vragen aangezien die het ergens heeft liggen Knipoog.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:33

Hmmm... toch even nakijken in de papieren dus, wie weet staat het er toch wel in vermeld, aangezien de vorige pensionklant ook geverfd heeft?
(Anders even navragen bij de desbetreffende dame ??)

Borg bij pensionstalling is hier in de regio overigens totaal niet gebruikelijk (contracten ook niet), ik ken iig behoorlijk wat stallen en heb er nog nooit mee te maken gehad Lachen. Maar dit zal wellicht in jullie regio anders zijn.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:48

Ik zou het even nakijken in de papieren zoals gezegt, as er niets in staat zou ik persoonlijk zoiets hebben van ja dag, naar mijn idee is de staleigenaar verantwoordelijk voor het wel en wee van de boxen, dus ook het onderhoud zoals verven.

Maar als het je borg gaat schelen misschien toch een optie om het te overwegen, als een blik verf 10 euro kost en je borg 200 zou ik het wel doen.
Of de 10 euro van je borg af laten halen en het hem zelf laten doen Haha!

Vind het wel een raar iets, je betaalt de eigenaar toch voor het onderhoud?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:58

Als ditniet in het contrtact vast staat, zou ik het niet doen. Je bent zijn slaaf niet, en je betaalt voor het onderhoud en gebruik van de box. Die borg heeft volgens mij alleen te maken met compleet vernielde staldeuren, niet betaalde kosten ed

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 19:03

Volgens moeders staat in het contract over de borg alleen een heel algemeen iets (kan gebruikt worden bij schade oid , iig niks waarbij 'schade' duidelijk omschreven staat) en zeker niks over verven.

Borg is hier geloof ik wel gebruikelijk grandeur Knipoog. Maar idd Sily , ik denk dat ik het uiteindelijk toch maar gewoon zal doen.. Anders komt er alleen maar gezeur mee, de borg is een maand stalhuur (ala 300 euro..) dus die hebben we wel graag terug. Ze zijn in staat om als je weigert te verven, je je hele borg niet terug te geven.
Raar gedoe, ik dacht ook dat je boxhuur betaalde voor dit soort dingen Rolleyes

Het gaat mij meer om het principe, maar wat ik uit deze antwoorden opmaak is dat het bepaald niet gebruikelijk is om te verven?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:40

Wat is dat voor iets vreemds?! Dat heb ik echt nog nooit gehoord! Wat slijtage aan de wanden is normale gebruiksschade hoor en het onderhoud is voor rekening van de stalhouder, daar betaal je o.a. huur voor! Als je paard er nou echt de gaten in geschopt heeft is het misschien wat anders, maar ik zou het nu echt niet doen

Nulla tenaci invia est via

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:00

Rare regel Verward
Vind het wel raar, maar als je gaat verven doe dan een leuk kleurtje, lila ofzo Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:13

Ik vind het een beetje raar verhaal. Als er niks in de papieren over staat zou ik hem lekker zijn eigen stal laten verfen. Wat een rare man om dit zomaar te vragen! En idd, wat Ethelate zegt; verf het dan maar knal roze Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:56

dat verven hoort gewoon bij onderhoud
en onderhoud zit inbegrepen bij de stalhuur
(mag ook wel zeg, voor die prijs)
dit is niet iets wat onder borg valt
dat is als je paard de staldeur in gruzels mept oid
beetje idioot dat hij het uberhaupt durft te vragen/eisen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:13

Mijn paard vreet samen met haar buurvouw steeds een gat in het tussen schot (terwijl ze ook een luik met tralies hebben, en elke dag samen op de wei staan)
Stalhouder heeft de schotten laatst allemaal vervangen, en staat nu om de dag antibijt en karbuleum er op te smeren,...
Maar dat valt (volgens hem) toch echt onder de stalhuur

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:58

nog nooit van gehoord

als het inderdaad in het contract staat, zou ik ook even kijken of er iets over de kleur staat. zo niet, dan zou ik er wat creatiefs van maken, heb je nog lol onder het verven Tong uitsteken


Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:20

Als het niet in het contract staat zou ik inderdaad ook voor lila gaan, misschien wat mooie rode stippen! Extreme duivel

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:56

Pffff wat raar!
Ik zou zeggen dat dat onder stalgeld valt hoor, ik zou er zeker niet een beginnen!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:41

Jeetje, dat is voor het eerst dat ik zo iets raars hoor. Je betaalt toch huur voor je box? Die betaal je voor het gebruik en onderhoud ervan. Je hoeft die box echt niet te gaan schilderen (tenzij het natuurlijk vermeld staat in je contract, maar ik neem aan van niet). Mocht je paard zijn stal in gruzelementen trappen, ben je daar gewoon voor verzekerd en hoef je dat ook niet uit eigen zak te betalen.

Gewoon niet verven en zonodig je rechtsbijstand inschakelen als ze je je borg niet terug willen geven.

Toos paardloos

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:52

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, van zoiets raars.... IMO is een stalhouder juist verantwoordelijk voor het onderhoud van de box die jij huurt.
Ik ga dan ook met imker mee, zeker als je een contract hebt sta je goed sterk om je borg terug te krijgen.

En anders zou ik hem echt knalroze met paarse en gele stippen verven Tong uitsteken

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:57

imker schreef:


Gewoon niet verven en zonodig je rechtsbijstand inschakelen als ze je je borg niet terug willen geven.


En op de dag van vertrek even foto's met datum van de beschadigingen maken.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 09:51

Haha, toch mooi om te horen dat ik niet gek ben, maar de stalhouder Haha!.

Vind het zelf dus ook nergens op slaan, we betalen ontzettend veel stalgeld en de box is niet 'ernstig beschadigd' ofzo. Gras heeft op een paar plaatsen met zn tanden langs het hout geschraapt en daar zie je dus krassen, maar niks raars (het blijft een paard , mijn moeder zei al 'misschien kan je hem aanraden de box hierna als fietsenstalling te verhuren' Clown ).

Er zijn in het verleden al meer problemen mbtw de borg geweest toen andere klanten weggingen. Daarom eist mijn moeder nu ook min of meer van me dat ik die stal gewoon verf, ze vindt dat een stuk gemakkelijker dan een eventuele rechtszaak en alles. Ook al hebben wij gewoon gelijk .

Bah, ik heb helemaal geen zin om die man zijn zin te geven Lips are sealed. Misschien is roze met paarsen stippen idd wel een goed idee }> .

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:07

Of alleen die krassen even bijwerken in dezelfde kleur?
Ben je helemaal zo klaar. OK dan!

(Met feestkleurtjes kun je er zeker op rekenen dat je je borg kwijt bent...)
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 17-07-04 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:12

Ik vind het wel apart hoor Scheve mond
Ik heb er nog nooit van gehoord!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 11:16

Botervlieg schreef:
:)* Of alleen die krassen even bijwerken in dezelfde kleur?
Ben je helemaal zo klaar. OK dan!

(Met feestkleurtjes kun je er zeker op rekenen dat je je borg kwijt bent...)


Ja, daar neemt meneer dus geen genoegen mee.. Nou heeft Gras de muur op sommige plaatsen ook wel aardig te pakken gehad (niet kapot oid, maar wel flink gekrast). Maar ik moet de hele stal verven, geloof wel dat ik de verf (of wat het dan ook zijn mag, van dat houtspul) van stal krijg.
Feestkleurtjes was maar een grapje, dan word ik ter plekke vermoord OK dan! .

Is denk ik 1 a 2 dagen werk, incl. schoonmaken. Ach het gaat mij niet om het werk hoor, maar wel om dat ik het een onzinnige regel vind en ik hem dit niet gun Knipoog.

iig iedereen bedankt voor het meedenken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, CairnTerrier, Dancer, FenrisLoki, Hanjan, Happy16, idylle, KaasSouffle_, laura22, Lisewiesje, Miran, Mo_Noah, Swift, Syb_sem, Vagabondo en 161 bezoekers