De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:39

geerke schreef:
zou het misschien zijn omdat vrouwen vaak zeuren,de man het nooit goed kan doen ,vrouwen problemen maken over niets(iedergeval dingen die een man absoluut niet belangrijk vindt)....en de vrouwen misschien teveel naar perfectie zoekt in de man?
Dat ze daardoor wegrennen?...ik zou het niet weten....

Ik heb nooit last gehad van wegrennende mannen,bij mij was meer de vraag...hoe kom ik er vanaf...(tot geslagen gebroken neus aan toe....zo verdrietig was hij toen ik er vanaf wilde...)....en ik vind koken helemaal niets....dan moet het wat anders zijn neem ik aan...
(mooi ben ik ook niet...)


HC....wat woon je mooi!
ik mag zeker ook niet klagen maar andalusie is ook prachtig!


Wij kunnen elkaar een handje geven..., ik merk het echt na iedere post. Zouden wij een luxe probleem hebben?
Ook ik ben ook geen (keuken)prinses. Wel was als kind al één van mijn favoriete bezigheden het zelf maken van kadootjes, inclusief hun originele verpakkingen, en vond ik het heerlijk om met de meubels te schuiven, het huis gezellig te maken en ik was degene waar de hele familie half dode plantjes heen bracht. Bij mij kwamen ze gegarandeerd weer tot leven.

It's not to seek and find. It is simply to ask and wait. ~Byron Katie


cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:50

Door hem te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden.
Ik doe bijvoorbeeld al de kleine dingetjes voor hem, die ik persoonlijk romantisch/lief/vriendelijk/teder.. etc vind.
NIET in de veronderstelling dat hij me dat allemaal moet teruggeven, maar wel omdat de dingen die mij gelukkig maken, hoogstwaarschijnlijk ook een ander gelukkig kunnen maken.

Door hem als een hond bij je te houden zal hij op een dag zeker verdwijnen. Je mag niet in de veronderstelling leven dat hij iets is wat je bij je moet houden. Jij bezit hem niet. En het is zijn vrijwillige keuze om bij jou te zijn. Ik leef liever met de wetenschap dat mijn vriend met me samen is, omdat hij bij mij wilt zijn, en niet omdat hij van mij bij mij moet blijven.

Hoe kan je een man bij je houden?
Door respectvol, eerlijk, betrouwbaar, teder, aantrekkelijk, en lief te zijn. Waardeert hij dat, dan blijft hij bij je. Waardeert hij het niet, dan is het tijd voor iemand anders want dan is hij je liefde niet waard.

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:42

Sin schreef:
hoe hou je een man: door niet te trouwen :D


Dat geeft je wel de mogelijkheid om te laten zien dat je vóór hem (of haar) kiest ja, in plaats van dat dit al inherent is vastgelegd bij wet.
Dat is het equivalent van de open deur. Voor veel mannen een gevoelsmatig belangrijk aspect en perceptie = realiteit.

Geef veel, neem niets.
Als het voor jou (integer en transparant) op termijn meer geven dan ontvangen blijkt = tijd voor verandering van partner.

hc

www.homocaballus.net

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:44

Huertecilla schreef:
Sin schreef:
hoe hou je een man: door niet te trouwen :D


Dat geeft je wel de mogelijkheid om te laten zien dat je vóór hem (of haar) kiest ja, in plaats van dat dit al inherent is vastgelegd bij wet.
Dat is het equivalent van de open deur. Voor veel mannen een gevoelsmatig belangrijk aspect en perceptie = realiteit.

Geef veel, neem niets.
Als het voor jou (integer en transparant) op termijn meer geven dan ontvangen blijkt = tijd voor verandering van partner.

hc


HC, mag ik vragen wat je gestudeerd hebt? :o

(Positief bedoeld hoor, ik kom de laatste tijd gewoon posts van je tegen waarvan ik echt zoiets heb van: 'Jee, hij heeft gelijk!' En de verwoording erbij is soms ietwat gecompliceerd, maar wel mooi, dus vandaar de vraag...)

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:49

Grijp hem op een jonge leeftijd, hou hem vanaf dan van de vrouwen af en hoe jonger hoe beter te bewerken. (al is dit alleen legaal wanneer je nog onder de 18 bent haha)
Zo hou ik de mijnes al 3 jaar lang. :D

Nee grapje, behandel hem zoals jij graag behandeld wilt worden. Doe geen dingen waar je je zelf ook niet prettig bij voelt, en blijf vooral jezelf!!

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 23:52

Oh eh trouwens, mijn eigen visie: Gebaseerd op eigen ervaring van mij relatie denk ik dat je er helemaal niet voor hoeft te zorgen dat hij blijft in de zin van 'moeite' doen. Ik denk dat het in een gezonde relatie helemaal vanzelf loopt. Relatieproblemen valt aan te werken natuurlijk, maar hoe je dan er voor zorgt dat je man blijft....geen idee, geen ervaring mee en ben op dit moment ook niet creatief genoeg om iets te verzinnen

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 05:39

heb er nooit problemen mee gehad... :o
Ik strik ze en ik hou ze.
Heb nu op mijn 18e jaar "al" een 2,5 jarige relatie achter de rug en een lopende relatie van 8 maanden.

Gewoon eerlijk zijn denk ik, in het begin al zeggen dat je geen zin in "gezeur" hebt en gewoon een relatie wilt (haken ze af, scheelt het je weer tijd...).

Geld verdienen door emails te lezen, geen snel-rijk-work-wondermiddel, wel verslavend en een leuk zakcentje :') >> klik hier

Sin

Berichten: 988
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 07:16

Huertecilla schreef:
Sin schreef:
hoe hou je een man: door niet te trouwen :D


Dat geeft je wel de mogelijkheid om te laten zien dat je vóór hem (of haar) kiest ja, in plaats van dat dit al inherent is vastgelegd bij wet.
Dat is het equivalent van de open deur. Voor veel mannen een gevoelsmatig belangrijk aspect en perceptie = realiteit.

Geef veel, neem niets.
Als het voor jou (integer en transparant) op termijn meer geven dan ontvangen blijkt = tijd voor verandering van partner.

hc


Ik ben meer van het idee: ik hoef niet te trouwen om dat te laten zien. Ik kies er ook liever voor om elke dag opnieuw voor mekaar te kiezen en als dat niet meer het geval is: the easy way out.

Ik vind het namelijk belangrijk bij elkaar te kunnen zijn omdat je kiest bij elkaar te zijn en niet omdat je gebonden bent door de wet. Nu ja, tegenwoordig kan je al scheiden via internet.. maar 't concept trouwen op zich spreekt mij gewoon niet aan.

Om eerlijk te zijn zou ik mij heel benauwd voelen moest ik zoals Chipieke een huwelijk + huwelijksreis in het vooruitzicht hebben (no offence naar Chipieke, iederen doet wat hij wil)... het open deur - idee moet er voor beide partijen zijn. Niemand kan aanspraak maken op de ander.. En je bent nooit de ander zijn bezit.

Voorstander van Bitloos op dressuurwedstrijd gaan in België? https://www.facebook.com/pages/Bitloos- ... 9410677492
Teken de petitie hier: https://secure.avaaz.org/nl/petition/Li ... n_starten/


Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:09

@Sin: een huwelijk is dan ook zeker geen actie die beide partners tot beider eigendom maakt.

Als ik had gezegd ipv huwelijk een verjaardagsfeestje omdat we dan 5 jaar samenzijn, en huwelijkreis had vervangen door 'gewoon reisje' had niemand iets gezegd :D

Het idee van een huwelijk geeft mij zeker geen benauwd gevoel, ik vind het eerder spannend :D

De dag van vandaag ben je sneller gescheiden dan getrouwd, dus ik vind niet dat een huwelijk iets is van 'eigendom worden van je partner'. Het is sneller gedaan dan je denkt.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Anoniem

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:45

ik vind trouwen iets heel moois. maar wel op de pure manier.
ook hier moet ieder het voor zich weten.. maar ik heb niks met de dure jurken en autos en taarten en giga-zalen etc...

ik zou het liefst huwen zoals handvasten, dat je één dag in het jaar extra stilstaat bij elkaar. elkaar ieder jaar die dag weer beloofd ja ik ga er weer een jaar voor, ik ga mijn best doen. die dag te gebruiken om extra aan te geven wat je waardeert in elkaar, waar je aan wilt werken.

tuurlijk moet je dat altijd doen allemaal, maar ik vind 1 dag per jaar waarmee je met een ritueel je liefde wederom bezegeld en stilstaat.. heel mooi. en goed.

maar idd is dit iets wat mijn lief niet zo goed begrijpt... ook omdat mijn geloof wat mijn visie erop te maken heeft wat lastiger is voor hem.

maar elkaars bezit ben je nóóit al denken mensen misschien dat daar mee te bereiken.. maar goed. das eigenlijk andere discussie. ik denk dat heel veel mensen om heel veel verkeerder redenen trouwen..

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:29

Als je veel te geven hebt blijven mannen wel bij je denk ik. Dat betekent echter helaas niet noodzakelijk dat je er ook wat voor terug krijgt. En dan ja, hoe kom je er weer vanaf. Hij krijgt tenminste wat hij beloont?

Ik zit hier even te filosoferen over "je krijgt wat je beloont". Je kunt menen eerst te moeten belonen om iets terug te krijgen. Of moet er eerst iets zijn om te belonen? Het is niet zo dat al je méér gaat belonen dan wat je ervoor terug krijgt, je logischer wijs ook meer krijgt. Zo werkt het in de praktijk tenminste niet. Conclusie: als je niet krijgt wat je zou willen belonen dan beloon je het verkeerde???

It's not to seek and find. It is simply to ask and wait. ~Byron Katie

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:52

Dat schreef ik al ja ;)

hc

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 08:56

Macusa schreef:
Conclusie: als je niet krijgt wat je zou willen belonen dan beloon je het verkeerde???


Ik hou van mijn vriendin, ben verliefd en vind haar heel lékker.Iets overgewicht past haar heel goed eigenlijk. Haar sterkste punt is dat ze zo líef is.
Het is echter niet gezónd, overgewicht, dus moet ze slanker zijn. Punt. Voor zichzelf, voor haar zoon, voor mij, voor de paarden waar ze op gaat zitten.
Daar wordt ze echter knap narrig van en dat vinden zoonlief en ik helemaal niet prettig.

Het probleem is dat de beloning van slank een lange termijn ´beloning´ is en er op korte termijnbeloning van overgewicht erváren wordt = wat je krijgt. De situatie is dat we defacto overgewicht belonen.

Even dit voorbeeld omdat het zonder persoonlijk opgevat te kunnen worden herkenbaar is en het naadloos op andere aspecten van relaties van toepassing is. Ook op beleren van paarden trouwens.

Oh, voor de goede orde, ze heeft nú een BMI van 25,2 volgens http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm en nadert de groene zône RAP. Ja, door te belónen.

hc

www.homocaballus.net

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:13

Dank je voor de toelichting. Ik geloof dat ik het begrijp. Dat verklaart ook waarom vrouwen zich steeds maar laten inpakken door de piropos (lieve woordjes), sorry's, knuffels en beloftes voor de toekomst om het weer goed te maken van hun agressieve partners. Zij houden hun vrouwen voor de gek door de korte termijnbeloning continu in stand te houden en uitzicht te bieden op verbetering ("erger kan het niet worden, toch?").
Als dit zo functioneert (als een soort wetmatigheid bedoel ik) verklaart dat ook meteen waarom het zo moeilijk is voor vrouwen om aan hun mishandelaar te ontsnappen. Uit een abuisieve relaties stappen is dus net zo moeilijk als kilo's kwijt raken (we weten allemaal dat voor sommige vrouwen dit jaren kan duren of zij er zelfs nooit in slagen)!

It's not to seek and find. It is simply to ask and wait. ~Byron Katie

Macusa
Berichten: 871
Geregistreerd: 17-11-07
Woonplaats: België

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 11:19

... en naarmate die partner meer bedreven is in "het belonen" zal de vrouw in kwestie meer moeite hebben het patroon te doorbreken.

It's not to seek and find. It is simply to ask and wait. ~Byron Katie

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:57

Ik doe geen enkele moeite om ervoor te zorgen dat ie bij me blijft, en toch doet ie het alweer bijna 3 jaar :D Ik kook niet, maak niet schoon en ben heel goed in van de kleinste mugjes een olifant maken. Maar ik kan ook heel lief zijn, laat regelmatig aan hem weten dat ik aan hem denk, en hou em in bed ook tevreden ;)

Zodra je moeite moet gaan doen om iemand bij je te houden, zit er ergens al iets niet goed.

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:00

Ha ha, moet meteen denken aan Brigitte Kaandorp, die heeft een show met tips voor een gelukkig leven, daarin verteld ze hoe je aan de man komt;

Zorg dat er in de koelkast bier staat, zet de voordeur open, ga op de bank zitten en wacht tot er vanzelf 1 naar binnen loopt!!! Uiteraard wel een bieropener op het aanrecht leggen anders heb je er nog niks aan!

life sucks....get over it and smile!!!! :D

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:16

Macusa schreef:
Dank je voor de toelichting. Ik geloof dat ik het begrijp. Dat verklaart ook waarom vrouwen zich steeds maar laten inpakken door...


...en mannen door de korte termijnbelofte op sex in de huwelijksval stappen :P

Hier een open deur +:)+

hc

www.homocaballus.net

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:17

Bier ook koud??!!

life sucks....get over it and smile!!!! :D

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:26

Nee, wijn op kamertemperatuur ;)

Ik heb net de afwas weggewerkt en vanavond zorg ík voor de prak.
Houtmand naast de haard zit vol.
Vanavond glaasje wijn bij de warme vlammen, samen genieten van het belonen dat WE afgevallen zijn :D

On topic: door te zorgen dat je dat waard bent. Met dank aan l´Oreal :P

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 18-04-09 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

www.homocaballus.net

19LindA83

Berichten: 1856
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: daar waar mijn liefdes zijn

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:29

Klinkt goed, geniet er van!!!! en Wijn is ook veel lekkerder dan bier ;)

life sucks....get over it and smile!!!! :D

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:31

19LindA83 schreef:
Wijn is ook veel lekkerder dan bier ;)


Ach de ene houdt van de dochter, de ander van de moeder.

Ik waardeer een echt goed bier zeker zo als wijn, doch hier is alleen pils te koop en dat is niet mijn smaak.

hc

www.homocaballus.net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:13

Macusa schreef:
Dank je voor de toelichting. Ik geloof dat ik het begrijp. Dat verklaart ook waarom vrouwen zich steeds maar laten inpakken door de piropos (lieve woordjes), sorry's, knuffels en beloftes voor de toekomst om het weer goed te maken van hun agressieve partners. Zij houden hun vrouwen voor de gek door de korte termijnbeloning continu in stand te houden en uitzicht te bieden op verbetering ("erger kan het niet worden, toch?").
Als dit zo functioneert (als een soort wetmatigheid bedoel ik) verklaart dat ook meteen waarom het zo moeilijk is voor vrouwen om aan hun mishandelaar te ontsnappen. Uit een abuisieve relaties stappen is dus net zo moeilijk als kilo's kwijt raken (we weten allemaal dat voor sommige vrouwen dit jaren kan duren of zij er zelfs nooit in slagen)!



mooi gezegd :j

en ook wel leerzaam. op veel kleiner en onschuldiger gebied herken ik hier wel iets :oo :=

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:16

Ik zorg ervoor dat mijn vriend bij me blijft omdat ik de moeite waard blijf om hem te laten blijven. :)

Ik doe er heel veel aan om het hem zo veel mogelijk naar de zin te maken. Vanavond heb ik bijvoorbeeld in het geniep zijn auto gewassen. Dan is ie zo verrast! Zo maakt hij weleens pasta bolognese, terwijl hij dat zelf smerig vindt, maar ik kan daar weer echt van genieten. :D (Wellicht zijn dit onnozele voorbeelden voor sommigen, maar toch betekenen kleine dingen heel veel voor ons.)

Onze relatie groeit ook, tot dusver, alleen maar. We begrijpen steeds beter aan elkaar waar onze behoeftes liggen en welk aandeel je daar als partner in hebt.

In veel gevallen maak of breek je een relatie zelf. :Y)

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:45

dejavu schreef:
Wellicht zijn dit onnozele voorbeelden voor sommigen,



Dat is een +:)+ praktijkvoorbeeld van vóór elkaar zijn en daar is niet onnozels aan, dat is _/-\o_

hc

www.homocaballus.net