zou hier interesse voor zijn??---> kijken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

zou hier interesse voor zijn??---> kijken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 10:43

ik ken een pony die staat op een pensionstalletje maar de eigenaren(van de pony) betalen niet meer en de eigenaren van die stal zijn al verscheidene keren langs geweest maar de mensen betalen gewoon niet en geven geen ene donder om dat beestje.

die pony is rond de 20 jaar oud en heeft ooit haar been gebroken wat weer goedgekomen is.

been staat wel raar maar de pony heeft geen pijn.

als niemand de pony wil hebben o.i.d.
dan gaat de pony naar de slacht(wat ik verdomde jammer vind).

het is een vosje van ong 1.30 hoog.

ik denk wel dat die mensen geld voor de pony willen hebben...(eigenaar stal)
als er hier op bokt mischien iemand is die wel interesse heeft in een gezelschapspony zal ik langs die man gaan.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:50

Het is dat ik geen geld heb, anders had zo'n beestje best bij ons de boel gezelschap mogen houden

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:06

ik heb er het geld ook niet voor, heb al 1 paard.

maar mischien anderen hier op bokt wel.

er is verder niks aan de hand met het beestje.
(alleen 1 raar been)

mmouse

Berichten: 547
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:36

Ff iets om rekening mee te houden... de stal eigenaren mogen het paard niet "zomaar" verkopen. Het eigendom van het paard blijft ondanks het niet betalen van het stalgeld bij de huidige eigenaren liggen. Het paard mag zonder toestemming van de eigenaren/rechter niet verkocht worden (dus ook niet aan de slager).

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:40

Ik denk dat er best wel intresse voor zo'n beestje zou zijn

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:41

**KOM OP BOKKERS, GEEF JE HART**

eh..zo goed? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:23

mmouse schreef:
Ff iets om rekening mee te houden... de stal eigenaren mogen het paard niet "zomaar" verkopen. Het eigendom van het paard blijft ondanks het niet betalen van het stalgeld bij de huidige eigenaren liggen. Het paard mag zonder toestemming van de eigenaren/rechter niet verkocht worden (dus ook niet aan de slager).



ik ken een paard die achtergelaten is op een manege omdat diegenen de stalling niet betaalden. is gewoon verkocht hoor

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:24

Als je haar gratis weggeeft, dan zal iemand wel nog een plaatstje hebben. Lachen

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:21

schopje

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 19:16

mmouse schreef:
Ff iets om rekening mee te houden... de stal eigenaren mogen het paard niet "zomaar" verkopen. Het eigendom van het paard blijft ondanks het niet betalen van het stalgeld bij de huidige eigenaren liggen. Het paard mag zonder toestemming van de eigenaren/rechter niet verkocht worden (dus ook niet aan de slager).


de eigenaren geven geen ene donder om dat beestje.
een meisje verzorgd dat beestje al meer dan een jaar en de eigenaren weten dat niet eens.

omdat ze nooit er naar omkijken.

als iemand interesse heeft pb me dan.
dan ga ik langs die mensen.

ik weet niet of ze er wat voor willen hebben maar ik denk het wel.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:10

Alacairion schreef:
ik ken een paard die achtergelaten is op een manege omdat diegenen de stalling niet betaalden. is gewoon verkocht hoor

Dan heeft de persoon in kwestie mazzel gehad dat er geen vervolgactie is ondernomen.
Je mag geen eigendom van een ander verkopen, dat is diefstal en degene die koopt doet aan heling, dat is vrij simpele kost voor een advokaat, dat stalling niet wordt betaald is andere kost en als de stalhouder het legaal wil doen, dan heeft ie nog een behoorlijk lange weg te gaan, voordat ie legaal dat ponietje mag verkopen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:30

pony zomaar verkopen is hartstikke strafbaar
gaat idd een hele weg aan vooraf

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:46

Heb je enig idee wat ze voor het beestje vragen (ik weet-heel misschien wel iemand namelijk!)

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 21:59

dus die pony moet daar gewoon blijven staan?
en die mag dus ook niet naar de slacht gebracht worden omdat die eigenaar te laks is om haar beestje te verzorgen?

mist ik ben aan het vragen voor je.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:04

zie mij trouwens niet als een pennymeisje.
ik wil gewoon zelf dat ik alles er aan doe om dat beestje eventueel als dat mogelijk is nog een lang leventje te geven.

ipv toekijken.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:07

ikke schreef:
Dan heeft de persoon in kwestie mazzel gehad dat er geen vervolgactie is ondernomen.
Je mag geen eigendom van een ander verkopen, dat is diefstal en degene die koopt doet aan heling, dat is vrij simpele kost voor een advokaat, dat stalling niet wordt betaald is andere kost en als de stalhouder het legaal wil doen, dan heeft ie nog een behoorlijk lange weg te gaan, voordat ie legaal dat ponietje mag verkopen.

Bij mijn oude manege was er ook een (oud) paard die verkocht is (aan de slager) omdat de stalling nooit werd betaald en die mensen kwam pas na 2,5 jaar een keertje langs en vroegen naar *naam*. Ja, dan ben je lomp ook hoor!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:11

deze mensen zijn idd ook al een jaar niet meer langsgeweest.

en omdat ik het niet aan kan zien dat dat beestje naar de slacht gaat terwijl het een leuk gezelsschapspony'tje kan zijn.

voor serieuze interesse kun je mij pben.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:27

contact opnemen met de eigenaren

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:30

nou dat zal een beetje moeilijk gaan.

omdat ze nooit thuis is....

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:13

En weten ze al wanneer dit beestje weg moet, anders zoek ik ff wat rond

grtzzz

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:15

mmouse schreef:
Ff iets om rekening mee te houden... de stal eigenaren mogen het paard niet "zomaar" verkopen. Het eigendom van het paard blijft ondanks het niet betalen van het stalgeld bij de huidige eigenaren liggen. Het paard mag zonder toestemming van de eigenaren/rechter niet verkocht worden (dus ook niet aan de slager).


Onze staleigenaar heeft dat wel meerdere malen gedaan bij mensen die vroeger bij ons stonden en weigerde te betalen(lees zo een paar maanden niet)..hij heeft de pony's verkocht en op die manier zn centjes gekregen, 1 daarvan is zelfs naar ed slager gegaan.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:16

dat doet er niet toe, dit beestje heeft een plekkie nodig z.s.m Lachen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:18

absoluut, ik zal mn oren open houden voor je, wie weet..

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:05

uhh... zodra de achterstallige kosten van de stallig zo hoog oplopen als (ik meende 2 keer) de waarde van het paard, mag de staleigenaar het paard verkopen Mits de eigenaren van het paard daarover ingelicht zijn. kortom, als soort van waarschuwing zegmaar.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:36

Idd. Ben het met Lacuna eens.
Zo ben ik ook aan Mambo gekomen, eigenaren hadden al een paar maanden geen stalling meer betaald en dat kwam op iets van 500gulden, Mambo was toen een 2 jarig klophengstje en was dat bedrag al niet eens meer waard.
Staleigenaar heeft toen besloten het diertje te verkopen of naar de slacht te brengen en heeft de eigenaar daarover ingelicht, voor zover ik weet was dat helemaal legaal. De eigenaar was het er na enig aandringen overigens wel mee eens hoor, ik heb hem toen gekocht voor 250 gulden, inmiddels is Mambo een volwaardig dekhengstje geworden en (mij) veeeeel meer waard

Maar zomaar verkopen zonder de eigenaar in te lichten mag volgens mij idd. niet en de achterstand in betaling moet een bepaalde hoogte hebben (waarsch. zoals Lacuna zegt, 2x de waarde van het paard/pony)