Rampen tijdens kamp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Rampen tijdens kamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 20:42

Zijn er misschien mensen die een slechte belevenis hebben meegemaakt met een paardenkamp?

Vorig jaar tijdens de cursus was er een van de paarden dood om gevallen. En vermits er zoveel kleinere kinderen bij waren was dit een ramp. Veel traantjes en veel geknuffel is er dat kamp gebeurd. Het paard werd hard gemist, wat natuurlijk is, maar toch weer wat vergeten was het verdriet toen ze later dat kamp een nieuw paard brachten. Dat was de naartse belevenis van mij op kamp. Want een paard valt niet elke dag dood om tijdens een les. Maar voor de rest viel dit kamp nog bijzonder goed mee. Mooi weer, nieuw paard en op het einde had iedereen een brevet gehaald. *LOL*

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:46

He jaggie, wat een naar verhaal en dat het dan net moet gebeuren tijdens en kamp...

Had het paard last van z'n hart ofzo? Ik heb zelf nooit iets naars meegemaakt tijdens een kamp, dus verder is dit bericht heel erg off-topic Knipoog

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 20:48

Nee, ze weten niet wat hij had. Een beroerte of zo denken ze. Spijtig genoeg haalde de reanimatie niks uit. Het was toen wat warmer en misschien kreeg hij het tijdens het rijden wat benauwd. Ik weet heet.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:15

zoiets gelijkaardigs heb ik ook meegemaakt. Merrie van de staleigenaar was hoogzwanger, de DA was nog eens geweest toen wij op kamp waren en ze moest nog een week of twee gaan. Maar 2 dagen later stormen de poetsvrouwen plots om 6 uur 's morgens de kamer binnen, ik en de rest was nog half in slaap en konden dus niet horen wat ze naar de leiding fluisterede. Die vlogen uit bed alsof de oorlog was uitgebroken en wij kregen het bevel binnen te blijven. Wij in spanning een hele tijd gewacht totdat we het nieuws te horen kregen: het veulen van de merrie lag verkeerd, met zijn achterbenen eerst ipv zijn hoofd en is waarschijnlijk in paniek beginnen stampen tegen de baarmoederwand, merrie is dus letterlijk vanbinnen kapotgetrapt en heeft midden in de nacht een hele pijnlijke langzame dood gekend, er lag een gruwelijke plas bloed . Veulentje zelf heeft het ook niet gehaald en is bezweken. Verschrikkelijk zoiets, de eigenaresse was er echt kapot van.
Zoiets is dus absoluut niet leuk om mee te maken op ponykamp Verdrietig

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 12:33

Amai zeg dat wel! Gelukkig was er bij ons niet veel bloed te zien. Allen het normale een beetje uit de neus en wat mest met een beetje bloed bij. Spijtig van de merrie, en het veulen. Zielig, nu ik den kniet dat het paard van bij ons veel pijn heeft gehad, hij is neer geploft en dat was het.

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:38

Ik heb nog nooit iets naars meegemaakt op ponykamp (afgezien van irritante **kinderen die midden in de nacht met zaklampen in je gezicht gingen schijnen en hun klep niet konden houden terwijl andere mensen wilden slapen). Dus alleen niet met betrekking tot de paarden.

Er is op de manege zelf wel een keer een paard dood neergevallen, ze waren gewoon rustig aan het draven met een buitenrit en toen viel ze dood neer. Verward Zoiets in ieder geval, ik was er gelukkig niet bij. Scheve mond Maar dat was niet op ponykamp, maar 'gewoon' in een les.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:39

Dat zijn wel hele heftige dingen om mee te maken op een ponykamp..

Ik heb wel een keer meegemaakt dat een paard 's ochtends dood in zijn stal is aangetroffen door koliek..
Maar daar kwam verder (gelukkig) geen bloed bij kijken... Dit was ook gebeurd tijdens een ponykamp van de manege..

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 13:07

Maar het moet niet uitsluitend met de paarden te maken hebben. Als er bv. iemand zijn been heeft gebroken ofz.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:49

Dat de jongens bij de meiden in de tent gaan liggen...

Zelf ging ik er gewoon bij liggen en had niks in de gaten.
's-morgens vroeg ik me wel af, wie er van de meiden zulke grote voeten en kort haar hadden Verward

Tsja... Als "leiding" had ik dit moeten voorkomen Bloos