Aan alle belgische mensen..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Aan alle belgische mensen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:04

Okee.. allereerst, het gaat niet over jullie, maar over jullie kl...* ahum * niet zo goede wegen Tong uitsteken ben een week met mijn vader mee geweest, en ben nu helemaal uitgetrild ( en heb ongetwijfeld heel veel bokt paardjes gezien onderweg aangezien we niet over de snelweg mochten en dus door alle kleine dorpjes moesten met de vrachtwagen Tong uitsteken ) zo he, echt niet normaal !!!

k weet niet wat jullie met dit topic moeten maar verveelde me zo een beetje dood Clown

-XXX- Femke


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:26

Het is ook daarom dat het gezegde gaat dat er in België overal verlichting langs de wegen staat. Zodat je de gaten in de weg kunt zien. Als je bij Hazeldonk de grens overkomt, en je bent in Nederland dan is *BOEM* in ene alle het licht uit maar je auto glijdt wel heel soepel over het asfalt heen. Als je de andere kant uit rijdt, word je bijkans verblind plus dat je auto ineens veel lawaai gaat maken door het beton.

black_kelpie

Berichten: 7776
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:34

oeh ja die wegen kan ik over meepraten. wàt een ramp!
we zijn een keer ergens halverwege belgie terechtgekomen omdat er geen afslag was, en we moesten maar 10 min. over de grens.
en maar trillen en doen, ziek werd ik dr van Tong uitsteken

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:37

haha, ik snap je uitleg niet helemaal, maar voor mij doen mogen ze die * ahum * wegen wel even wat beter maken
we konden amper 60 km per uur rijden omdat de kraan er anders afstuiterde en het was niet zomaar een kraan !! we wogen bijelkaar ( dus d truck en de kraan ) 302 ton !!!! waren 5.5 meter breed en 6.03 meter hoog.. en als je dan door al die straatjes heen moet crossen ben je dus zeer lang bezig.. nou zijn de belgen heel erg sociaal en gaan ze keurig aan de kant ( mijn complimenten daarvoor !!!! ) en konden we dus wel door rijden zonder dat ik telkens uit moest stappen om de auto's achteruit o.i.d te sturen Haha! was wel fijn

maar goed, dus wel een tip voor de overheid van de belgen, leg er even nieuw asvalt neer Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:58

Hangt ervanaf waar je met de auto ofzo gaat rondcrossen... Hier in de omtrek zijn de wegen niet slecht (nieuw aangelegd of nog in goede staat), maar op sommige plaatsen is het echt een ellende...

En ach, zo een beetje hobbelen op z'n tijd is ook best gezellig Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:21

hmm, nog nooit last gehad van die wegen bij ons Haha!

. . .
. . .
. . .

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:25

nou, word het maar lekker gewoon dat Tong uitsteken
is toch leuk, die vibraties Haha!

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:28

Oh maar je gaat mij niet horen tegenspreken dat de wegen/fietspaden (als die er al zijn) etc er rotslecht bijliggen hoor, erger me er ook dood aan Stoom uit je oren

Ik kan zo een hele waslijst aan kuilen ed opsommen waar je met een fiets/scooter lelijk zou kunnen verongelukken als je ze niet weet liggen en je kan nu eenmaal niet 100% van de tijd naar de grond zitten turen om die dingen te vermijden...
Met een auto zijn deze plekken natuurlijk iets minder gevaarlijk, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:31

Ze doen iig wel hun best om ze te verbeteren.... Haha! Hebben ze alleen wel een paar honderd jaar voor nodig, maar aan de wegen kan je nog goed wennen (zolang je maar in een goede auto zit... Bloos )

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:32

Hehe ja, nog zo'n leuke, wegenwerken in België, en dan vooral de wegomleidingen zijn zoooooooooo leuk. Er staat één pijl "wegomlegging" en daarna mag je het zelf uitzoeken Haha!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:37

nee, je moet gewoon de volgende pijl vinden Tong uitsteken

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*


Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:47

leentje schreef:
Hehe ja, nog zo'n leuke, wegenwerken in België, en dan vooral de wegomleidingen zijn zoooooooooo leuk. Er staat één pijl "wegomlegging" en daarna mag je het zelf uitzoeken Haha!

dat hebben wij zo eens in leuven gehad, hebben we een heel uur de weg rijden te zoeken Scheve mond

. . .
. . .
. . .

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:51

Roos schreef:
Het is ook daarom dat het gezegde gaat dat er in België overal verlichting langs de wegen staat. Zodat je de gaten in de weg kunt zien. Als je bij Hazeldonk de grens overkomt, en je bent in Nederland dan is *BOEM* in ene alle het licht uit maar je auto glijdt wel heel soepel over het asfalt heen. Als je de andere kant uit rijdt, word je bijkans verblind plus dat je auto ineens veel lawaai gaat maken door het beton.


Dat is bij mijn werk *LOL* En je merk het inderdaad wanneer je belgie in rijd, zitten ook heel veel sporen in de weg, best diepe ook.
Ik rij er elke dag over om naar m'n paarden te gaan en kan aan het geluid horen in welk land ik ben Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:55

Wegomlegging is hier gewoon een avontuur op zich... zeg nu zelf, er is toch niks leuker dan je eigen weg opnieuw te moeten zoeken... Haha!

Maar zoals ik al zei, hier mogen we absoluut niet klagen over de wegen.. Je hebt hier en daar een ieniminiweggetje wat nog hobbelig is, maar de meeste wegen in de omtrek van Hasselt-Genk-Diepenbeek enzo zijn goed in orde (of ik kom niet op de slechte, dat kan ook Haha!).

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:04

Hihi da's niet alleen in Belgie, maar hier in het Hoge Noorden kunnen ze dr ook wat van Tong uitsteken
Wat een flutwegen soms Knipoog

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:06

haha grappig toppic, het hangt er toch vanaf waar je rijd met je auto hoor, hier zijn toch ook fatsoenlijke banen. Maar je hebt inderdaad gelijk, de militaire baan richting Nederland hier is echt een hobbel baan, grrr, echt leuk als je met je paard op stap bent, beestje helemaal door elkaar getrilt.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 14:20

goh, ben dus niet de enigste Tong uitsteken we moesten vanuit rotterdam naar Charleroi ( frankrijk ) en daarvanuit weer naar Antwerpen en vanuit Antwerpen weer naar Charleroi en dan weer naar Zeebrugge ( snappen jullie het nog.?? ) dus heb zowat heel belgie gezien ( nou ja....*ahum* ) weet zo 1,2,3 niet echt plaatsjes waarlangs we zijn gegaan, maar kan wel even aan me pa vragen dalijk Tong uitsteken Echt erg, had me toch een hoofdpijn toen we weer in Nederland waren op die lekkere vlakke zonder kluilen wegen Tong uitsteken

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:41

Pouskintje schreef:
hmm, nog nooit last gehad van die wegen bij ons Haha!


dan ben je het waarschijnlijk gewend Haha!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 14:45

indd, e_l_m_o, of ze woont naast de snelweg, daar zijn de wegen perfecto maarja, daar heb je zo weinig aan als je er niet mag rijden met een vrachtwagen ( uitzonderlijk vervoer, dieplader dus, 'normale' vrachtwagens mogen er wel rijden, alleen wij niej Scheve mond )

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:33

nou, als wij naar spanje gaan. Dan ben je in nederland.....sjoooemmmmm heerlijk glad... -----*grens nederland-belgie*------ bhjfbeufbjfkljahipuana hobbel hobbel....
dat verschil is er echt wel, ja ook op de autoweg!

haha precies e_l_m_o, dat wilde ik er ook op zeggen *LOL* *LOL*

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 17:29

indd, je voelt gewoon waar de grens tussen nederland en belgie ligt Haha! ooh wat is nederland toch een heerlijk glad landje Tong uitsteken

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:12

Dan moet je eens in mijn streek komen rijden, daar zou je met zo'n gevaarte niet doorgeraken, kleine baantjes (met veel putten e.d.) en heeeeeel veel bochten, hier is zo een befaamde bocht, 328 ongelukken per jaar, dit jaar zullen ze er minder zijn, eerst stond er een huis wat een favoriet plekje was om tegenaan te knallen, huis is verwijderd en tot nu toe kan ik me nog maar 3ongelukke bedenken Lachen

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 18:20

welk gebied woon je Titsia ? zal nu even aan me vader vragen waar wij langs zijn gereden ....

Langs : Aatschot, Tienen, Georgine, Chamblou, Charleroi

( zullen wel heeeel veeeel fouten in zitten * pfff die namen wordt je ook niej goed van * succes dus met ontcijferen Tong uitsteken )

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 18:21

en volgens mij liggen Chamblou en ->Charleroi<-(die zeker) in Frankrijk

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:21

Vlaams-Brabant Neerijse (Huldenberg)

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, Athena1982, GrapeshotBot, IASCrawler en 22 bezoekers