De eerste bok voor Dorine en de eerste buitenrit!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

De eerste bok voor Dorine en de eerste buitenrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 18:10

Vandaag ging mijn collega en paardengek Marijke mee naar Cerise.
Bij aankomst haalden we haar uit de wei en ik zette haar buiten vast.
Terwijl ik de stal deed was Marijke zo lief om dat plakaat modder van Cerises lijf te halen. Ze was echt ongelooflijk smerig!
Daarna gingen we haar opzadelen.
Tja, die singel past ook nog maar net.... als ze haar buik zo opblaast. Haha!
Toen met beugels opgestoken even in de buitenbak gelongeerd.
Daar zakt Cerise echter zo ontzettend diep in, het is alleen maar houtsnippers, stront en water.
Maar er was een gedeelte dat redelijk droog was, en daar heb ik ff haar energie eruit gehaald voor zover mogelijk.

Na een kwartiertje ben ik erop gaan zitten. Ze bleef braaf staan, wat wil je, met die modder zou ik ook geen zin hebben in een sprintje! *LOL*
Even stappen, ze vond het nou niet echt super die zware bak.
Toen moest ze ook nog van Dorinepien in draf. Nee he. Echt? Ja echt, ze kreeg nogmaals de hulpen. Een aarzelend drafje, toen mocht ze in stap want dat gedeelte was moeilijk te berijden.
Daarna moest ze weer in draf, maar mevrouw gaf een bokje!
Ik reageerde meteen met een schop en "UH!!" en toen ze daarna wel draafde "braaaf...".
Maar tijdens die schop lag ik zelf bijna dubbel van het lachen, die eigenwijze dame...
Ze had ook wel gelijk dat de bak te zwaar was.

We besloten daarom om samen een stukje over de weg te gaan rijden.
Marijke op de fiets naast ons, Cerise en ik in de berm indien mogelijk.
In het begin stapte ze nog vrij langzaam, aarzelend, zo van: ik moet van huis weg zonder de andere paarden en ja...
Maar al snel werden de passen groter, en sneller.
Ze liep vrij ontspannen, en ze accepteerde het bit goed (beter dan destijds toen ik er voor het eerst op zat).
Ineens begon ze zelfs mooi met haar hoofd omlaag te komen, en brieste af en toe, je voelde de rest van haar lijf ontspannen, echt lekker!

Het was zo'n heerlijk weer, ze was af en toe wat kijkerig en dan kwam haar hoofd ook weer omhoog, maar dat was niet erg.
Tijdens de draf loopt ze nog met haar neus naar voren, een beetje balans zoekend, maar dat werd de tweede keer dravend en de derde keer al beter.
Vooral op de terugweg in draf, tja dan wil dat wel! *LOL* Naar huis!
Het laatste stukje in stap, nou we zijn geloof ik maar 30 minuten weg geweest.
Lichamelijk had ze wel langer nog gekund (met veel stappen), maar geestelijk was het al heel wat (voor ons allebei }> ).
Ze was daar alleen maar aan de hand naar buiten geweest, een klein stukje wandelen, wat grazen langs de weg en weer terug.

Dit was dus onze eerste buitenrit!! Party!!
Ik hoop dat het zondag mooi weer wordt, want dan kan Sanderijn met ons mee naar buiten.
Er is wel regen voorspeld, maar jah, die nattigheid valt zondag pas als we klaar zijn met Cerise en 's avonds bij de 'patatjes-winkel' zijn... toch? *LOL*


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:14

Ow wat leuk dat het zo goed gaat! Ik geniet echt van je verhalen..

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

tof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:53

TOF dorien, fijn om te horen dat je zo lekker met je paardje in de weer bent...ga zo door!!!!!!!!!
groetjes
aurora

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:15

Goed Dorine dat je al een half uur gereden hebt. Fijn dat het zo goed ging. En sta je nog met beide benen op de grond als je naast Cerise staat, of drijf je langzaam weg op die roze paardenwolk? Haha!

Sprakeloos

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:33

Heerlijk zeg!
Fijn dat je nu ook op haar kunt rijden! Dat is toch weer anders dan aan de longe en op stal.
Altijd als ik jouw berichten lees, verschijnt er vanzelf een glimlach op mijn gezicht. Het Lovers geluk Lovers van jullie straalt gewoon van de computer af. (moet bijna een zonnebril op doen als ik het lees Haha! )

Veel plezier nog van elkaar!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:17

het is echt leuk om jouw berichten te lezen!
leuk voor je dat het zo goed gaat
nou ik nog ff 6 week op krukken en dan kan ik weer bezig !
ga zo door meid

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 22:51

Wow Dorien, wat stoer zeg, lekker de weg op met je meissie!!! Gaaf dat het zo goed ging en ach...die bokjes overleef je wel!!! Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:03

Heerlijk he zo'n buitenritje. Wat kan je dan trots zijn op je paard. Zomaar weg van stal van de andere paardjes. Ik ken het gevoel Lovers genieten, genieten, genieten!

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 09:33

hihi, dat heb je goed aangepakt Dorine, bij dat bokken. GEwoon een porretje verkopen! Radonja bokt nu ook regelmatig bij het galopperen. Ik moet dan ook altijd lachen maar por dan zachtjes naar voren zodat ze weet dat dat niet de bedoeling is. En gisteren lagen ik en Jeroen, een westernruiter bij mij op stal bijna met ons neus in het zand! Zijn paardje Indy had streken en steeds als ze op iones afreed stopte ze en begon ze te bokken en dan begon iones JIIIIIIIHAAAAAAA!!!! dus ook! We waren allebei onze beugels al kwijt. Ik dacht even "het zal toch niet zo zijn dat ik uitgerekend van mijn vertrouwde knol afkikkel!!!!!!" Maar dat gebeurde dus niet. Alhoewel het natuurlijk ontzettend grappig zou zijn geweest als er 2 tegelijk van af zouden kikkelen, want dat hebben we bij ons op stal nog niet meegemaakt.

De hond is de betere mens

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 12:48

Hahaha Desiree, dat had Peter moeten filmen met z'n nieuwe camera!
We komen nog wel een keer langs MET een camera en fototoestel (niet weer vergeten zoals de vorige keer... Frusty ).
Hopelijk lukken de foto's dan wel, want dat gekochte camera'tje had in water gelegen en dus alles mislucht...zucht.

Op straat was Cerise niet bokkerig, eerlijk gezegd best lief, maar in draf voelde ik dat ze steeds harder ging, ff proberen of ze niet 'de macht kon overnemen' grijnz. Niet dus.

En Esther: ik drijf inderdaad af en toe op roze wolkjes haha!
Om er daarna samen met de regenbuien weer lekker af te glijen met mijn pootjes diep wegzakkend in een modderige wei... *LOL*


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:59

Tof Dorine! Wou je deze foto's niet onthouden van Windfall. Ze maken hem momenteel klaar voor de Olympische spelen van 2004, dat wordt supporteren ....


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 18:35

Jeetje dit zijn echt mooie foto's! Kwijl Kwijl Kwijl
Aan de tweede foto kan ik echt zien dat hij de pappa van Cerise is: zo kan zij ook kijken, zo... nou ja hier spreekt het verliefde vrouwtje. Haha!

Het is echt een prachtige hengst, gelukkig heeft ze die harde benen van hem.
Maar ook de neiging tot crossen, alleen dan in de wei en net niet door het draad heengaan... Extreme duivel Hoezo dochter van pappie haha.
Ben zeer benieuwd hoe Windfall het in de OS zal doen!
Ik begin nu al met duimen.... *LOL*

Bedankt voor de foto's, lief hoor! Party!!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:47

Dorine,
Wat heerlijk dat 't allemaal zo lekker gaat met je paardemeisje!
En dan zo'n eerste buitenrit, kan me voorstellen dat je er stralend opzat!
En nu de lente eraan komt worden dat vast nog veel meer van die heerlijke buitenritten, geniet ervan!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Kimmej en 42 bezoekers