de hengst Mytens voor Mytens1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 14:19

[img]../upload/2/mytens.jpg[/img]
De engelse volbloed Mytens heeft zijn dekbrevet bij het KWN en NDR. De in 1983 geboren hengst deed in '88 zijn 'gedragsonderzoek' in Ermelo. Met als resultaat:'zeer gehoorzaam, speels, vriendelijk, eerlijk, attent en met een goed humeur'.Of dat nog zo is? Hengstenhouder Brinkman: "Hij is wat brutaler geworden, dat wel."
In zijn korte rencariere bracht mytens ruim 40.000 gulden in het laatje. Van de zeven starts won hij er drie en hij zette een Time Form van 96 op zijn naam.

Mytens kwam ter wereld in de VS, stond een tijdje ter dekking in HOlstein en heeft nu een gespreid bedje op het dekstation van Brinkman in Twello. De samenvatting van het afstammelingsonderzoek:veulens wisselen van ontwikkeling, maar voldoende rijtyisch. Het voorbeen zou wat zwaarder kunnen zijn.De bewegingen zijn voldoende.Een van mutens nazaten is de derby winnaar Watermill Seven. Brinkman vindt het mooiste van de hengst zijn type, zeldzaam mooi, zo zegt hij. Vorig jaar dekte de bruine Mytens zo'n 50 KWPN-merries en 15 volbloedmerries....


_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">"Riding: the art of keeping a horse between you and the ground"</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-04-24 14:37 ]</font>

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:24

Dank je !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Echt goed van je !!!!!!!!!!!!!!!!!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:26

Mooie hengst stoer hoofd.

Ben nu wel benieuwd hoe je paardje eruit ziet Mytens 1.

Gr Pris

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:27

Gave foto!!! Wat is het toch een mooie hengst.
Schijnheilig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:28

is mytens en mythens nou de zelfde of niet?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:32

Nou Stef, Mytens = Mytens. mensen schrijven de naam van deze hengst weleens als Mythens maar ze bedoelen de zelfde.

Hier een foto van mijn mytens, Peter Pan (zo heet hij voorlopig, heb nog geen leuke naam verzonnen, iemand ideetjes, moet met een P beginnen). nu is hij bijna 4 maar hier was hij nog een veulentje(ps. ik ben dat niet op de foto):

[img]../upload/236/mytensxdarwin.01.jpg[/img]
[img]../upload/236/peterpan.jpg[/img]

_________________
Nee ik ben niet stug, ik kom alleen zo over....[img]../upload/236/poesje.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-04-24 14:33 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:36

Hee Mytens, ben jij dat op die onderste foto?

Wat een mooi koppie zeg, dat veulentje, wat kijkt-ie fris de wereld in! Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:36

Oh, ik zie het al in je berichtje! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:44

Pomtipom?
Pimpidoe?

Pandango

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:58

Mooi koppie en ook nog vos echt gaaf nog witte benen of zo?

Peter Pan is toch leuk maar ja zo heet ook al een goedgekeurde dekhengst van het KWPN. moet wel orgineel zijn. Moet wel een spetterende naam zijn. Zal eens gaan nadenken.

Gr Pris

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:02

Hoi prisca, nee het is een bruintje met een blesje en linksvoor 1 witvoetje. Hij heeft trouwens wel een staart met lichte stukjes er doorheen.
Nou kijk naar zijn koppie (die is trouwens nog net zo) en bedenk er een naam bij.
Petit cheval???
Peter Pan?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:09

oeps het is wel moeilijk te zien. Voordeel maar een witvoetje. Makkelijk met poetsen en wassen.

Petit Cheval die is ook leuk??

Gr Pris

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:11

missschien Phentium, Primrose, Palenko???

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:14

Ik vind Ping Pong een erg stoere naam. Ken een bont merrieveulen van Samber dat zo heet, maar voor een manneke vind ik het ook erg leuk klinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:16

Petit Peu??

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:33

Pas de deux ???

Pass partout ??? (leuke naam voor een nakomeling van partout)

Palysander

Piaf

Passage

Pisang Ambon (of hoe jedat ook schrijft, blond geboren vandaar)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 15:36

passoa
pjotr

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 16:24

jaaa.. Mytens..ik heb hem in het echt mogen bewonderen en verzorgen ( eventjes), 't is een erg gaaf beest, maar minstens zo gevoelig ( tja volbloed he..) en snel.
Hij heeft een tijdje bij Barbara Koot in training gestaan ( via Brinkmnan, omdat hun eigen hengst daar ter dekking stond), toevallig net toen ik daar stage liep Lachen
Ik vond de paarden van die meiden zelf al hittepetitjes, maar Mytens sloeg echt alles..
Ik weet nog goed hoe ik tot 1000 stond te tellen, toen ik z'n deken over z'n hoofd moest zien te krijgen. Net zo'n spiraalspel van tv, kennen jullie dat/ dat je met de stang niet de spiraal aan mag raken en zo wel...
maar t moest natuurlijk ook weer niet te lang duren bij 'em.. net er tussen in..pfff
maar ben best trots dat ik 'm heb mogen zien irl Lachen!
Ik zou btw zelf zo'n paard nooit als rijpaard kopen, geef mij maar iets 'stevigers' *LOL* !
( a la Kim d'r passie Knipoog )

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 19:29

Hoi Madelein,
Ik wist al hoe Mytens in het echt was want toen Mytens bij de dierenarts MareƩ stond in Honselerdijk. Toen heeft Melissa Schalke (ook bekend als fotograaf) de volbloed hengst Mytens verzorgt . En ook..........de moeder van mijn paard. het schijnt dat de moeder van mijn paard (Darwin x Usselo x Gag)(Deze Gag merrie is trouwens ook de moeder van het springpaard Finesse van Emile Hendriks) eerst 2x via KI is bevrucht door de dressuurhengst Silvano N maar dat pakte niet en op dat moment stond de hengst mytens bij ze op stal en toen hebben ze die gebruikt en dat pakte wel in 1 x. En op de foto zie je ook Melissa Schalke bij mijn paard/veulen zitten. Ze heeft hem dus ook even verzorgd net als zijn moeder, vader tante. Wat is de wereld toch klein !

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 21:50

hmm naam met een P.

Pinguino?
Pebbles.
Partout
Paledo(welsh hengst)
Powerful's....
Prince
Paith
Pavarotti..

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 23:17

wie is dan Melissa Schalke, ik bedoel, wat is ze van jou? verzorgde ze mytens of reed ze ook..?
Ik heb die naam nooit gehoord, maar ik ken wel meer mensen niet *LOL*
maar Jac. en Gerdine Maree ken ik wel, heeft Mytens bij hen gestaan? In behandeling of omdat gerdine 'm zou rijden ofzo?
marree heeft zijn 'eigen' hengsten toch niet thuis staan, of wel?
Hoe is jouw Mytens eigenlijk nu, qua bouw en gedrag , en hoe is de moeder, is die merrie van Maree dan?
Woon jij ook 'hier' in de buurt?
tell me more! Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 08:46

Ik vind Prince wel een leuke naam!

Pandor
Poreno
Pirano
Pidge
Pisang
Passoa
meer ken ik er niet met een P.. oh jawel. ik ken ook nog een ruin die Patser heet.. eigenlijk Platser maar hij doet heel macho en toen hebben ze hem Patser genoemd hehe Lachen Haha! *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 09:49

Moest wel even denken maar:

Paradox

vond ik wel mooi.

Gr Pris

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 10:15

Ik vind Mytens echt een plaatje, heb wel vaker foto's van hem gezien en hij is echt heel mooi.

Ik heb zelf een volbloedmerrie gehad, maar die was wat meer renpaard qua bouw: echt zo'n duikboot met vooraangezette hals. Mytens heeft een betere bouw.

Dat veulen vind ik trouwens ook een beauty!

Groetjes Mieke

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 10:41

Hoi Madelien,

Melissa Schalke hielp bij de fam. Maree en reed daar ook paarden, ze heeft ook eventjes op mytens gereden (thuis in training gehouden). Maree uit Honselerdijk staat ter boek als de fokker van mijn paard op zijn papier samen met nog iemand, M. A. V. Maurice uit Homburg . Mijn paard komt uit een Darwin x Usselo x Gag merrie. deze Gag merrie is ook de moeder van Finesse van Emile hendriks. Deze merrie van Darwin, Baressa was/is ook in eigendom van de fam. Maree. En ze hadden/hebben nog meer merries uit deze merrie lijn. Melissa Schalke is fotograaf en ik vroeg een keer op horses om info van mytens en die gaf zij mij en toen kwamen we erachter dat zij mytens en de moeder en mijn paard als veulentje heeft verzorgd. Zij is dat ook op de foto bij mijn paard als veulen.
Mytens stond toevallig bij Maree ter dekking ofzo in die tijd en toen het niet lukte op de Darwin merrie door Silvano te laten dekken hebben ze Mytens gebruikt en dat pakte wel.
En mijn paardje is een chique, bruine ruin. linksvoor 1 witvoetje en een smalblesje. Hij heeft 3 superruime gangen en kan ook heel goed springen. Hij is mooi langgelijnd met en mooie langgelijnde hals en een chique koppie. Hij is echt super lief, 100% verkeersmak en ik fiets ook weleens met hem aan het halster langs de weg, je kan er zonder zadel op zitten etc.. Hij vindt alles leuk. Het is een lief paard maar ook een talentvol paard. Met rijden loopt hij makkelijk en constant aan de teugel en doet al de dressuuroefeningen voor het M1 en springen vindt hij ook helemaal toppie en maakt ook zelden een fout en met de hoogte zit hij ook niet. Ik rijd daarom ook niet veel in de bak maar langs de weg omdat het anders veelste snel gaat. Ik zou hem dit jaar gaan starten maar ivm MKZ is dit nog nietgebeurd.

_________________
Nee ik ben niet stug, ik kom alleen zo over....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens 1 op 2001-04-26 10:43 ]</font>