Gisteren bij een paard wezen kijken.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Gisteren bij een paard wezen kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 14:45

Ik had op marktplaats gelezen dat iemand zijn sportpaard aanbood.
Hij zocht iemand die m uit zou willen brengen in de sport .
Ik zag dat t redelijk in de buurt was, dus ik reageerde op de advertentie. Meteen er even bijgevraagd of het paard eventueel in apeldoorn zou mogen komen te staan,bij mijn paard op stal.Ik kreeg een mailtje terug of ik wilde bellen en zodoende een afspraak gemaakt om het paard te komen proberen op woensdag(gisteren dus).

IK ging samen met dorine_81 van hier op bokt.Wij reden natuurlijk in 1 keer goed Verward Haha!
Daar aangekomen eerst even kennis gemaakt en toen naar de stal.Daar stond een mooie schimmel merrie ongeveer 175. Ze had een heel groot hoofd vond ik maar jah obsession is ook 175 en die heeft juist een heel klein hoofd,kan dus ook dat t best meevalt.

Nou ff opgezadelt en toen erop. Paard was echt superbraaf maar echt ongelovelijk sterk! Bleek later dat t meisje dat hem nu rijdt maar twee keer in de week rijdt. 1 keer dressuurles altijd aan de slof en 1 keer springles. Tja logisch dat ie sterk was! Maar op zich ging t wel redelijk.

Nou na t rijden nog even mee naar binnen geweest en gekletst en foto's gekeken. Ze had vorig jaar een kampioensveulen van bachelor, zon gaaf dier!! Kwijl Kwijl

Verder had ie nog een tweejarige metall( mag ik volgend jaar gaan beleren waarschijnlijk, vroeg hij meteen !!)En nog twee fokmerries. Allebei drachtig, kan er zo ff niet meer opkomen van wie ook alweer.

Maar waarschijnlijk gaat t allemaal wel door en komt ie volgende week ofzo bij ons op stal! Hij komt een keer kijken hoe t bij ons is op stal enzo en dan komt ze hierheen! Op zich vind ie t wel jammer dat ze weggaat omdat hij thuis alles heeft natuurlijk,maar jah zoals dat meisje haar nu rijdt vond ie t ook niet opschieten!

Dus binnenkort niet alleen met mn eigen beessie op concours maar met twee paardjes! Ik moet alleen nog even een tweepaardstrailer regelen en iemand die me rijdt aangezien mn boyfriend en ik uit elkaar zijn.....

Owjah heeft iemand nog tips om dr losser in de mond te krijgen? Ze wordt nu dus altijd aan de slof gereden , dat wil ik dus sowieso niet doen, maar hoe krijg ik haar nou wat soepeler en meer op de achterhand, ze is zo ongelovelijk op de voorhand nu.

mm beetje lang topic geworden,hoop maar dat jullie t wel willen lezen.....

Owjah ik heb ook een foto van haar maar ik wacht even met plaatsen totdat t helemaal zeker is.


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:12

Nogmaals: ik vind het zoooo leuk voor je! Jammer dat ik gister niet mee kon... Over een paar maanden ga ik op voor m'n E, dus wie weet is dat probleem ook gedeeltelijk opgelost!
Wanneer komt ze nou? Ik ben echt nieuwsgierig gewoon! Haha!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:45

Het is echt zoooo gaaf! Kunnen we samen rijden! Haha! Schijnheilig
Vind t echt super voor je! Ik ga wel mee op concours om te groomen! Haha! Haha! Haha! Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:01

wow wat gaaf zeg!!!
nog een knollie erbij..
wat is de vader van de schimmel dan?

Love the life that you live, live the life that you love

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:38

Echt gaaf zeg!
En wat 'op de voorhand lopen' betreft, dat deed mijn verzorgpaard destijds ook.
Ik moest van mijn instructeur veel overgangen rijden.
Dus half rondje stappen, rondje draf, afwenden en halthouden. Na enkele seconden weer wegrijden in draf, dan weer eens een half rondje stappen, om de haverklap halt draf en stap doen.
Dan moet hij dus iedere keer die achterhand inzetten om die overgang naar 'sneller' te maken, zei de instructeur.
Als je hem goed traint zal hij dan beter gespierd worden achter, en niet meer zo op de voorhand lopen.
Ik heb het toen met dat paard uiteindelijk voor elkaar gekregen, maar het gaat natuurlijk niet binnen twee weken tijd haha.
Veel succes, gaat vast lukken!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:15

Nathalie schreef:
Ik ga wel mee op concours om te groomen! Haha! Haha! Haha! Haha!


Jaaaaa Nath, als je dan toch naar Apeldoorn gaat... *Slijm* Schijnheilig
Echt gaaf voor je Jessica, ik hoop dat je heel veel plezier van dat paardje gaat krijgen! Lachen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 22:52

Hey Ellen als je wil mag je altijd mee komen naar apeldoorn hoor! Vinden wij alleen maar gezellig!!

Ik hoop echt dat alles doorgaat!! Ik heb al helemaal een planning gemaakt wanneer ik m kan rijden ivm oppas voor damian enzo....
Ik ben dus van plan om op dinsdag met beide paarden naar dressuurles te gaan en op woensdag naar springen!!

Nu maar hopen dat doree me wil groomen , want dan moet zij de een opzadelen en naar de bak brengen als ik de ander rijdt en dan de ene weer naar huis brengen enzo.....

En voor de rest van de week heb ik ze al netjes ingepland enzo....Inclusief een dag vrij!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 23:03

ingrid schreef:

wat is de vader van de schimmel dan?



De vader is bachus . Volgens mij is dat een nrps goedgekuerde hengst. DE merrie zelf heeft papieren van kwpn en nrps.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:48

Hee, is dat het paard van de advertentie waar Dorée me voor belde????
Gefeliciteerd hoor, hartstikke leuk! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 23:59

Jah klopt ja!
Ze heten ook van roekel en ik zag op zn busje dat ie een slagerij heeft in rhenen.
Hele aardige man en zn vrouw ook trouwens.

Ik hoop echt dat alles doorgaat, je weet t nooit natuurlijk. Ik kan pas helemaal blij zijn als ze op stal staat bij mij! haha!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 01:32

Ze gaat vast bij jou komen!!!! En dan met z'n drietjes op concours....scoren!!!!!!!!!!!!!

Gaaf paardje!!!!!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 01:33

Ze gaat vast bij jou komen!!!! En dan met z'n drietjes op concours....scoren!!!!!!!!!!!!!

Gaaf paardje!!!!!

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 01:34

ehhhhmmmm, een keertje was wel genog he?

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:14

Ja dit paardje was echt een leukerdje in de stal leek ie echt zooo groot en lomp en dat hoofd maar onder zadel zag ie er heel mooi uit...

En ik kom je helpen hoor ik ben namelijk supergroom hahaha en ik wil hem ook wel eens een sprongetje zien maken hehe !!!


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 16:56

Vanmorgen nog even met die mensen gebeld....

Ze twijfelen heel erg omdat ze het eigenlijk niet leuk vinden om dr niet meer huis te hebben. Maar aan de andere kant wil hij wel dat ze goed gereden gaat worden en op wedstrijden wordt uitgebracht. Hij had verder alleen pennymiepjes erbij gehad, dat zag ie ook niet zo zitten.


Ik hoop zo dat t doorgaat!!!!!!!!!!!!!!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:02

Is er gene tussenoplossing ?? Dat Obsession ook daar naartoe gaat of zo ??

Kan begrijpen dat het voor hun moeilijk is Lachen .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 17:08

Ja obsession zou daar gratis mogen staan,maar het is een stuk verder rijden . En ik sta net zo naar mn zin daar. En ik wil ook gewoon lid blijven bij wwna. En hij heeft alleen een buitenbak . Alleen maar nadelen dus .
Tenzij iemand woonruimte weet in die buurt voor mij en mn zoontje! haha

Is trouwens in ederveen( omg Lunteren, Barneveld, ede)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bernadth99, c_alsemgeest, Fly_high, Leedebee, MaanNaam, Mirjam79, paardje2013, pol013, sas27, xRooss en 112 bezoekers