komt het door les geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sofieke
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: België

komt het door les geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 21:39

hallo,
ik heb een paard dat altijd wel moeilijk doet. ik moet heel precies zijn of ik krijg problemen.
tot hiertoe lukt het mij allemaal.
ik geef nu ook les aan 2 kindjes en mijn neef.
het is aan de longe en ze hebben zeker geen teugels vast.
vorige week wou ik zelf ook nog eens rijden. alleen ik was er rapper af dan erop.
het enige wat hij deed was kop tussen zijn poten , rug bol en springen maar. vanaf hij terug stil stond ben ik eraf gesprongen.
dan heb ik hem maar aan de longe genomen. daar heeft hij ook geen moment een normale stap gezet. hij boog zelfs zijn benen niet.
nu weet ik niet of het komt omdat ik er les mee geef of omdat ik een week niet had gereden ofwel omdat hij niet goed is natuurlijk. maar de dierenarts komt morgenmiddag.
ik ben echt bang dat dat gaat komen omdat ik les geef.
graag jullie mening!

sofie

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:42

Gezien je opmerking: 'ik heb een paard dat altijd wel heel moeilijk doet. Ik moet heel presies zijn of ik krijg problemen' denk ik dat die je gewoon weer uitprobeerd. Mijn zus is verhuist en rijdt der paardje nu heel weinig, zodra zij erop gaat zitten is die merrie soms niet meer te sturen en loopt ze aan 1 stuk door te rennen en te vliegen. Zodra ik opstap is het over.. (iets wat overdreven gezegt maar komt het wel op neer) dit doet ze omdat ze niet pikt van me zus dat die der in de steek heeft gelaten heeft..

zoland die goed loopt zou ik hem ff flink ik het werk zetten, controleren kan altijd nog als het zo blijft..

succes ermee

sofieke
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 22:49

hij weet dat hij bij mij niks moet proberen. hij vertrouwd mij goed en eigenlijk weet ik heel zeker dat hij mij niet aan't proberen is.
ik ben ook de enige die hem dingen kan laten doen die andere niet kunnen, door zijn vertrouwen in mij.
in het begin toen ik hem kochte deed hij dat wel maar dat was anders.
ik heb hem ook al onderzocht of hij pijn heeft en voor zover ik weet niet.
hij doet in de dagelijkse omgang ook raar. hij komt hangen. mag ineens niet aan zijn hoofd komen. mag plots geen vliegemiddel meer aanbrengen. het kan hem ook ni meer schelen of het regent of niet hij blijft erin staan; terwijl hij dan normaal direkt binnen gaat staan. hij doet over het algemeen raar. Scheve mond

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:59

Dat was bij mijn zus ook.. die heeft die merrie ingereden! We konden er alles mee en hebben dan ook gedaan.. voor mij is het geen probleem om zonder zadel tussen de rijdende vrachtautos over de veiling te gaan en nu durfde ze bij mn zus niet eens langs de deur!

Als je er echt cker van ben.. is het heel belangrijk dat je hem laat controleren... kijk dan ook of je zadel nog goed ligt en misschien andere dingen die je gebruikt wel goed zijn..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:09

Als je zelf aangeeft dat hij wat moeilijk is en eenkennig dan zou ik hem niet inzetten voor de lesjes aan maar liefst 3 verschillende personen. Kans is groot dat dit wat geestdodend en eentonig is en aan de andere kant verwarrend. Kan me goed voorstellen dat je paard daarna anders op jou reageert.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:46

M3isSi3j schreef:

zoland die goed loopt zou ik hem ff flink ik het werk zetten, controleren kan altijd nog als het zo blijft..



hier ben ik het niet mee eens.
ik zou juist eerst controleren of er wat mankeerd en als het niks is dan aan het werk gaan zetten.
Wat nou als er wat aan mankeerd, dan heb je hem nogeens keihard laten werken

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:22

Ja ik zal hem zeker laten controleren!!
Zo is het idd het zadel dat niet goed ligt of zijn tanden??
Je weet het nooit paard van mijn vriendin deed ook opeens vreemd maar liep niet kreupel etc. had hij gewoon zijn griffelbeentje gebroken Verward
Snap je toch niet waarschijnlijk een hoge pijngrens!! Misschien zit er wel ergens een ontsteking aan te komen ofzo??

Laat maar nakijken hoor

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:28

Ik denk dat je hem even moet na kijken, heeft hij niks.. Dan niet meer voor lesjes inzetten en alleen jij erop. Want hij is als ik lees eenkenning, dus denk ik dat hij niet pikt dat er iemand anders erop gaat.

sofieke
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 17:04

hallo,
ik heb ondertussen gevonden waarom hij zo deed.
ik heb hem eerst laten longeren door iemand anders, dan kon ik hem vel beter bekijken.(voor de momenten dat hij normaal liep.)
hij mankte een heel klein beetje.
dus heb ik den dierenarts gebeld. ik heb grote controle laten doen en hij heeft iets in zijn schouder. waarschijnlijk van onozel te doen op de weide. misschien is hij wel gevallen ofzo.
Hij heeft een spuit gekregen tegen de pijn en ontstekingen.
nu ben ik benieuwd, morgen mag ik terug rijden en dan zal ik zien hoe hij reageerd. als hij ni meer mankt dan kan ik zelf rijden.
met de lessen stoppen ga ik ni doen.
Ik zal er zelf wat meer mee rijden en na elke les er zelf op stappen.
Ik zou wel kunnen begrijpen dat hij het saai vind, ik zat juist aan't piafferen en dat is natuurlijk wel een pakje moeilijker dan aan de longe lopen.
mijn lessen korter maken kan ook altijd interessant zijn.
ik hoop dat hij het nog een goei jaartje volhoud want dan ga ik een lespony kopen en dan hoeft hij geen mensen meer te leren rijden.
Spijtig genoeg heb ik het lesgeld wel nodig en mijn andere pony kan zeker niet leren rijden. die doet nog ambetanter.

sofie

sofieke
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 10:57

ik heb gisteren terug les gegeven en hij was heel rustig en zeer ontspannen. *LOL*
hij heeft zeer goed gelopen.
daar was ik al heel blij om. volgens mij mankte hij niet meer. het was al moeilijk te zien en op een weide is dat niet altijd goed te zien. maar hij liet geen tekenen van pijn zien. dus ... OK dan!

sofie