De knoop is doorgehakt..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

De knoop is doorgehakt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:42

Ik weet niet of het topic hier goed staat,
maar anders verzet een mod hem wel.

Na heel lang wikken en wegen ga ik zodalijk naar de handelaar waar ik mijn paard van gekocht heb om te vragen of hij op zoek wil naar een goed baasje voor mijn Valentino.

Ik heb hem al eerder te koop gezet maar wilde hem toen nog echt niet kwijt.
Nu nog steeds niet, maar het valt niet meer te doen.

Ik vertrek woensdag voor een maand naar Mallorca,
om te gaan werken.
Drie dagen na mijn terugkomst vertrek ik alweer naar Groningen,
om aan de intro voor mijn studie te beginnen.

Vanaf dat moment moet ik als ik Valentino meeneem zelf alle kosten gaan dragen.
Dat zit er dus niet in, ik zou dan een volledige baan naast mijn studie moeten nemen, en heb dan nog geen tijd meer voor Val.

Ik zit echt super te janken terwijl ik dit schrijf,
maar diep in mijn hart weet ik dat dit het beste is.
Ik wil er gewoon nog niet aan Huilen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:45

Wat een moeilijke beslissing zeg. Sterkte ermee!
(Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen..)

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:47

wat een moeilijke beslissing zeg.. heel veel sterkte ermee Ach gut
het lijkt me idd moeilijk om naast je studie nog je paard helemaal zelf te bekostigen, ik denk dat je de goede keus gemaakt hebt.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:01

Moeilijke beslissing, maar misschien wel de beste, voor jou en je paardje Ach gut. Ik wens je heel veel sterkte de eerstkomende tijd.

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:11

jeetje wat een moeilijke beslissing meis! maar ik denk dat je wel een goede keus hebt gemaakt hoor! Ach gut

zowel voor Valentino als voor jezelf.

heeeeel veel sterkte!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:27

Ik hoop het maar, voor hem is het vast en zeker beter, en ik.. ik leer er wel mee leven denk ik.. Scheve mond

In ieder geval bedankt voor jullie lieve reacties Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:29

Tja, wat moet ik zeggen...het is jouw keus.
Ik denk dat er nog wel een oplossing voor te vinden was geweest. Helemaal als je hem mee gaat nemen naar Groningen. Had je een studieplaats in Den Haag of elders in de Randstad gevonden was het een ander verhaal geweest.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:39

Cassidy schreef:
Tja, wat moet ik zeggen...het is jouw keus.
Ik denk dat er nog wel een oplossing voor te vinden was geweest. Helemaal als je hem mee gaat nemen naar Groningen. Had je een studieplaats in Den Haag of elders in de Randstad gevonden was het een ander verhaal geweest.


Help me..
Universiteit, werk in het buitenland (lees: alle vakanties -> Mallorca), werk in Groningen om studie ed te betalen (nog meer werk dus als ik ook paard wil onderhouden), en dan ook nog een beetje een privé leven willen hebben

Goed, dan werk ik me drie slagen in de rondte om het te financieren en kan ik 1 x per week naar Valentino.. Waar is dat eerlijk voor hem (en ons beiden eigenlijk)

Geloof me, ik heb alle opties bekeken, niet werken is geen geld.. geen geld is geen paard, werken is wel geld maar geen tijd voor paard.
En dat buitenland, ja dat hoeft niet, maar dat doe ik wel, soms mag je ook voor jezelf (en vooral je toekomst) kiezen

Toekomst? Ik werk bij deze mensen, in Mallorca, om voor mijn studie vast wat ervaring te krijgen, om vast een stageplaats te hebben, en straks vrij zeker een supercoole baan..
En daarnaast brengt het meer geld in het laatje dan ik hier in Nederland kan verdienen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:51

Lieve schat, ik heb zelf gestudeerd en weet uit ervaring dat je daar geen 40 uur in de week mee bezig bent. Ik weet ook dat je, als je een beetje zoekt, ook adressen kunt vinden waar je je paard voor weinig neer kunt zetten. Als Valentino je grote liefde is, dan heb je die paar jaar werken voor je paard gewoon over, ook al zie je hem misschien eens of twee keer in de week. Er zijn bijrijders genoeg te vinden die je kunnen helpen bij het bekostigen van je paard. Ik zie in je berichten heel veel het woordje "ik" voorkomen. Jij wilt naar Mallorca om te werken (en geloof me, geen hond gaat daar later ooit waarde aan hechten als je werk gaat zoeken, dus dat stuk werkervaring en ervaring in het buitenland kun je wel vergeten). Ik zie dat je bezig bent met het leven in de toekomst, en het heden vergeet. Je hebt alles al zo mooi uitgestippeld, maar neem van mij aan dat het leven niet zo gaat als jij dat hebt verwacht. Leef vandaag, niet voor morgen. En het heden...dat is Valentino. Ik hoop niet voor je dat je later terugkijkt en er spijt van krijgt dat je hem hebt verkocht.

Het is jouw beslissing om hem weg te doen, je kunt het er best moeilijk mee hebben, maar je hebt in mijn ogen het nieteens geprobeerd om hem proberen aan te houden.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 14:05

Gelukkig kunnen we hier op bokt op andermans bord kijken en lezen we niet eens wat er precies staat.

Toevoeging: wat heeft Valentino er aan een baas te hebben die hij een of twee keer per week ziet? In mijn ogen niets. Een bijrijder: prima, dus daar moet ik voor betalen? Geen probleem, me drie slagen in de rondte te werken voor hem! Maar dan zie ik hem gewoon liever bij een vaste baas die hem geeft wat hij verdient, tijd voor hem heeft, en dan ook 100% voor hem! Ik kan hem dat niet bieden, dat is de enige manier zoals ik het voor hem zie.

Je mag me egoitisch noemen van mij, prima, geen probleem, zie het zoals jij het wilt zien. Ik houd zielsveel van hem, of jij dat gelooft of niet, maar soms is van een paard houden niet (eerlijk) genoeg om hem dan maar te claimen en behoeden van een leven dat hij zou kunnen hebben!
Laatst bijgewerkt door ElizeVdS op 16-07-04 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:09

Liz, ik vind wel dat je een goed besluit hebt genomen, je moet teminste eerst aan je zelf denken...straks heb je niet eens eten meer voor jezelf...

En ik vind dat sommige mensen hier op bokt ook heel gemakkelijk over andere mensen praten...Mensen ze is 18, ze weet heus wel wat ze wel en niet kan doen.

Lachen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:22

Het beste met je paard voor hebben, dat is in ieder zijn ogen anders....

De een stopt 'm helemaal vol met appeltjes, de ander muesli. De een rijd iedere dag, de ander om de dag.
Zo heeft ieder zijn idee over de verzorging van het paard.

Jij moet doen wat jou het beste lijkt, als dat deze manier is 'so be it'.

Cealli schreef:
Toevoeging: wat heeft Valentino er aan een baas te hebben die hij een of twee keer per week ziet? In mijn ogen niets. Een bijrijder: prima, dus daar moet ik voor betalen? Geen probleem, me drie slagen in de rondte te werken voor hem! Maar dan zie ik hem gewoon liever bij een vaste baas die hem geeft wat hij verdient, tijd voor hem heeft, en dan ook 100% voor hem! Ik kan hem dat niet bieden, dat is de enige manier zoals ik het voor hem zie.


Door een enorme verbouwing aan ons huis rij ik misschien ook maar twee keer in de week, en mijn bijrijdster de rest. Ikzelf heb daar totaal geen problemen mee. Ik ga wel iedere dag ff kijken en soms ff borstelen of een rondje lopen als ik tijd heb. En om daar voor te betalen? Daar zit ik echt niet mee. Het is een super lief meisje, en er komt wel weer een tijd dat ik meer kan gaan rijden...
Ik weet nu precies wat er met haar gebeurt, en ik zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen om haar te verkopen. Ze wordt nu op en top verzorgt.

Maar zoals ik al zei, dat is voor ieder zijn eigen keuze. Ik vind het oneerlijk om daar als buitenstaander over te oordelen als ik niet alle aspecten weet.

In iedergeval veel sterkte Ach gut

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:24

Cealli schreef:
! Maar dan zie ik hem gewoon liever bij een vaste baas die hem geeft wat hij verdient, tijd voor hem heeft, en dan ook 100% voor hem! Ik kan hem dat niet bieden, dat is de enige manier zoals ik het voor hem zie.


Ik denk dat je door zo te denken een heleboel bijrijders tekort doet. En jezelf erbij. Je paard zal jou niet missen op die dagen dat je er niet bent. Maar goed, jou keuze. Ik had er wat voor gegeven als ik op jouw leeftijd een paard had gehad, ipv te moeten wachten tot mijn 33-ste. Had mijn studietijd een leukere periode in mijn leven gemaakt dan het uiteindelijk is geweest.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 14:27

Thnx Malibu..

grote verschil is dat jij met je verbouwing weet dat het tijdelijk is, en waarschijnlijk ook de financiele middelen hebt.

Bij mij gaat het minstens om een periode van 4 jaar, daarna hoop ik nog 1 of 2 andere masters te halen en dan spreken we alweer over 6 jaar, er vanuit gaande dat ik geen vertraging oploop, waar ik stiekem niet vanuit ga. En dit dus wel een stuk langer is, en daarnaast heb ik de financiele middelen dus niet. Ik kan het ook amper over mijn hart verkrijgen, maar goed, wat moet ik?

Ik heb wel besloten om nog even met de handelaar te wachten, want dát zie ik dus echt niet zitten, dus voorlopig blijft hij thuis, rijd ik hem zolang ik kan, en verder zoek ik iemand die me daarmee kan helpen, maar ga ik ondertussen op zoek naar iemand waarvan ik er vrede mee kan hebben dat hij daar verder (hopelijk de rest van zijn leven) woont

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:30

Kijk , dit is de reden waarom ik vlakbij huis ga studeren, zodat ik genoeg tijd voor mijn paard heb. Maar ik heb geluk dat deze studie ook in Rotterdam is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:37

Cealli schreef:
...en daarnaast heb ik de financiele middelen dus niet. Ik kan het ook amper over mijn hart verkrijgen, maar goed, wat moet ik?


Je zou het kunnen PROBEREN, i.p.v. meteen al te zeggen dat het niet kan. Dat is een stuk doorzettingsvermogen dat ik in al je berichtjen mis.

Er is een gezegde: "Kan niet" ligt op het kerkhof, en "wil niet" ligt ernaast... :x Er zijn altijd mogelijkheden en kansen voor wie het echt wil.

Verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten, want idd, ik kan niet de complete situatie beoordelen, maar oordeel alleen aan hand van dat wat je hebt neergezet. Dus of er andere punten zijn die meespelen weet ik niet. Mocht dat wel zo zijn heb ik een vertekend plaatje, maar dat kun je me dan ook niet kwalijk nemen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:59

Cealli"]
grote verschil is dat jij met je verbouwing weet dat het tijdelijk is, en waarschijnlijk ook de financiele middelen hebt.
[/quote]

Vergis je niet hoor, we zijn al bijna anderhalf jaar bezig Haha! en we zitten er nog niet in Verdrietig
Maar idd er komt een eind aan...
Financieel heb ik idd wel de middelen, maar ik moet er ook een hoop voor laten hoor... Ik heb ook nog een veulen van haar namelijk, die staat nu in de opfok. Mocht ik het financieel nou echt niet meer redden, dan zou ik het veulen ook moeten verkopen. Maar mijn merrie wil ik een goeie ouwe dag kunnen geven, en die gaat dus ook nooit meer weg...

[quote="Cassidy schreef:
Er zijn altijd mogelijkheden en kansen voor wie het echt wil.


Dit is ook wel zo, maar ik ken me ook bedenken dat ze tijdens haar studie niet te veel zorgen aan haar hoofd wil hebben.
Ze koopt er niets voor als ze door alle zorgen haar studie straks niet haalt, toch?
Ik vind niet dat je moet zeggen: ik wil graag die opleiding doen, maar omdat het te ver weg is ga ik maar wat anders doen. Dan ben je later weer super ongelukkig omdat je iets gekozen heb wat je eigenlijk niet wil.

Het leven is een en al keuzes die je moet maken. Ik weet niet meer wie, maar iemand op Bokt heeft ook een heel mooi onderschrift van het nummer van Van Dik Hout...

*vergeet niet dat de keuzes die je maakt de juiste zijn, want je hebt ze zelf gemaakt*

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:15

Cealli, ik zou je paardje echt niet weg doen. Financieel is er altijd wel wat te regelen. Welke studie ga je doen? Heb je al een rooster, hoeveel uur ben je er per week aan kwijt? Ik heb ook gestudeerd, maar ik had zo veel dagen vrij.

Enne, mocht je nog een gratis bijrijder zoeken.... pb maar!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 15:18

Besluit staat vast, bijrijders kan ik wel krijgen, het geld is het probleem, en de tijd. Ik moet er zelf ook een goed idee bij houden.

Ik denk echt dat hij beter af is bij iemand anders, dus daar houd ik het op

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:28

Cealli schreef:
.. Een bijrijder: prima, dus daar moet ik voor betalen?
Ik begrijp je standpunt wel; een studie, stage in het buitenland enz. enz.
Maar misschien zou je het iig eens met een bijrijder kunnen proberen ??! In de regel rijdt een bijrijder niet alleen je paard/pony, maar draagt ook een deel in de kosten bij Lachen !
Mocht het allemaal toch niet zo zijn, als jij je het voorstelt, kan je hem altijd nog verkopen!
Veel sterkte met je beslissing!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 16:06

Sterre, ik ben al geruime tijd op zoek geweest naar iemand die mee wil betalen, maar elke keer loopt het mis, dit risico wil ik gewoon niet lopen, het is voor mij rot als het niet doorgaat, voor hem niet, en zo maakt het er straks ook niet makkelijker op..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:09

Dus als jij weet dat je ooit ergens afstand van moet doen waar je heel erg aan gehecht bent, dan heb je dat afscheid liever eerder dan later? Hmmm, ook een manier om daar tegenaan te kijken.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 16:14

Cassidy, ik verzoek je vriendelijk niet hiermee door te gaan,
ik weet niet wat je wilt berijken, maar als je iets tegen me hebt,
vecht het via PB uit, en verder heb ik niet het idee dat je de sfeer in dit topic ten goede komt,
neem aan dat dat je bedoeling niet is?

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:16

Wat een (krenkende) reacties allemaal zeg.

Ik denk dat Cealli een goede keus maakt; namelijk voor haarzelf. Iedereen doet alsof ze haar paard naar de slacht brengt oid, alleen maar omdat ze afstand van haar paard doet, omdat ze weet dat geen tijd voor hem meer heeft.
Wat heb je aan een paard als je hem 1 x in de week zelf kunt verzorgen, en de rest van de tijd door een bijrijder, jezelf een studie volgt, en moet werken in vakanties? Je hebt toch een paard voor jezelf? Niet voor anderen IMO.

Iedereen reageert wel heel negatief, maar blijkbaar heeft ze niet de middelen, en wil ze het risico niet nemen om het te proberen, waar ze ook haar redenen voor zal hebben.

Cealli; ik wens je heel veel sterkte, en hopelijk vind je een goed baasje voor je paard.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:19

Cealli, ik heb niets tegen je. Ik kijk alleen kritisch naar de berichten die je plaatst, en uit dat ook. In mijn ogen is een forum daar ook voor. Als je geen insteek wilt vanuit een andere hoek moet je dat zeggen, maar dan denk ik ook dat je moet bedenken waarom je deze topics plaatst. Ik wil je alleen helpen om je te laten realiseren dat het niet zo hoeft te gaan als jij je dat voor ogen houdt.

Mijn laatste opmerking was ook alleen maar kritisch bedoelt. We zullen altijd afscheid moeten gaan nemen van dingen waar we van houden. Of het nu een paard is, een partner, een vriend. Het afscheid is nooit makkelijk, en doet altijd pijn. Maar om dan de tijd die je samen hebt nooit te laten gebeuren of met opzet kort te houden is niet de oplossing.

Ik heb zo de indruk dat jij gigantische muren om je heen aan het optrekken bent, en daar ben ik niet de oorzaak van. Misschien heb ik het verkeerd, maar je maakt op mij de indruk van iemand die in zwart-wit tinten denkt, en de grijstinten niet ziet. Geen aanval op jouw persoonlijk, valt me alleen op. En als je dat in je herkent, kun je daar aan gaan werken.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 16-07-04 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt