DRACHTIG !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

DRACHTIG !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:52

Dierenarts is vanmorgen langs geweest en .... officieel zijn ze beiden DRACHTIG !!!

Had mijn twijfels bij Peach maar alles is goed met 6 weken en toch nog een bus Regumate. Zij is gedekt via diepvries sperma door Morgengold II van Gestuet Falkenhorst DL. Morgengold II is een goedgekeurde palomino warmbloed en is te zien op: www.gestuet-falkenhorst.de
Omdat ik met deze meid geen risico wil nemen blijft zij ook netjes thuis en doet a.s. zondag niet mee aan de 30e Jubileum Show van de RBP.

Bij Goldy wist ik dat ze drachtig was ... met deze merrie is haar gedrag gewoon al vanaf het begin heel anders ... maar omdat de baarmoeder hengstigheid toonde en er een eitje in ontwikkeling is (ter ovulatie niet de vruchtje) moet zij ook op de Regumate. Zij is gedekt met vers sperma door Indian Bogie Wogie. Bogie is een halfbloed pinto arabier en is te zien op: http://home.tiscali.be/murillotraining/ ... 0Wogie.htm

'I LOVE MY VET' !!! Het is hem Knipoog gelukt om beide dames de eerste keer drachtig te krijgen.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:32

Gefeliciteerd hoor!!!
Ik ken het gevoel... bij ons zijn dit jaar ook al 2 merrie's drachtig verklaard!! Haha!
Ook twee prachtige hengsten heb je uitgezocht!!!! Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:59

Gefeliciteerd Peterina! Vooral Indian Bogie Wogie (wat een naam voor zo'n mooi dier Verward ) is een mooie hengst, ik ben heel benieuwd naar het veulen volgend jaar. Wat voor merrie is Goldy?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:01

Gefeleciteerd!! OK dan!
Ik verwacht er volgens jaar ook 1'tje, vandaag zit ze op 100 dagen dracht! Haha!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 17:23

Goldy is lichte palomino kleur en is (officieel) een halfbloed arabier, een dochter van Sandokan OX (zoon van Plakat OX); langs moeders moeders kant is zij arabier x anglo-arabier (arabier x SF/VB) en moeders vaders kant quarterhorse. Zij is dus 3/4 arabier (met een scheut volbloed) en 1/4 quarterhorse.
Een dame met veel temperment, die heel slim en vindingrijk is (heeft tot nu toe alle manuele sloten open gekregen), duld geen vreemden, is erg een-kennig, heel trouw, gaat voor mij door het vuur (voor Julie mijn hulp ook maar zij mag niet haar buik borstelen dat mag alleen vrouwtje), jaagt mannen uit de wei maar knuffeld kindjes Ach gut, haar veulens (en alle kleine wezens) zijn heilig voor haar (ze heeft ooit een kip geadopteerd en wij hebben veel problemen gehad om die uit de 'kudde' te krijgen).
Zij is nu 17 jaar waarvan ik 12 jaar haar mens ben. Ze is een merrie met gebruiksaanwijzigen maar ik zou haar voor geen goud willen ruilen.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:33

Wauw, ze klink als een super leuk dier!! Juist die merries met gebruiksaanwijzigingen zijn zo ontzetten leuk! ik hoop van harte dat ze en prachtig veulen zal krijgen volgend jaar!

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:58

Hoi Petrina, Super dat de meiden drachtig zijn. Nu maar hopen op de superveulens die je altijd hebt. Die Goldy is en blijft een lekker eigenwijs dier, ook al jaagt ze me het dak op als ik de wei in zou komen. Die gekke meid, ze heeft altijd zulke mooie kinders.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:05

gefeliciteerd hoor leuk en idd ook mooie hengsten.