veranderd jouw paard ook zo vaak?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

veranderd jouw paard ook zo vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 15:55

hoi,sorry dat ik dit hier neer zet,maar ik moet het even kwijt
ppfff, mijn paard Fyfel,merrie 7jaar rij ik bijna iedere dag maar soms heeft ze zo'n weekje dat ze lekker loopt te klieren => hoofd de lucht in Lips are sealed ,niet ontspannen te krijgen en hupakee,lopen maar!! en dan denk ik van,waarom doe ik al deze moeite Verward
En andere dagen kan ze zo relax lopen => rug lekker losjes,lekker ontspannen,blijft lekker bij me,achterhand eronder,lekker rond en zo en dan denk ik van 'ja mensen dit is het paard wat een paar dagen geleden als ik gek door de bak liep' en dan ben ik trots op mijn meid Cool
hebben jullie paarden dat ook vaak? dat ze plots veranderen ....

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:00

Ja, Ushi verandert wel minstens elke week van gedrag, maar ach, dat houd het intresant hè. Haha! Tong uitsteken

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:32

Ja Herman ook... Bijna elke dag verandert hij van gedrag Knipoog
Maar zoals Anjatjeuh al zegt, dat houd het interessant!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:34

Ja hoor!
vooral merries hebben dr een handje van Haha!
leuk toch.. zo blijf je bezig enw eet je af en toe weer waar e het voor doet.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:00

tjah,
mensen zijn weleens shaggerijnig,
of hebben hun dag niet,
zo denk ik dat paarden dat ook hebben,
en eerlijk gezegd,dat houdt het ook leuk natuurlijk

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:46

Sja merries he Knipoog
Ik denk ook wel eens "doe nou gewoon normaal, gisteren liep je super, waarom vandaag dan niet" maar aan de andere kant, stel dat je paard iedere dag super liep, dan was er al snel geen klap meer aan...

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:03

Hof is elke dag anders...

Maar hij heeft wel echt perioden dat ie loopt te eikelen, of dat ie super loopt. Als ie loopt te eikelen, vraag ik me altijd weer af waarom ik het beestje niet snap? Tong uitsteken

(Het is trouwens een ruintje Tong uitsteken)

elke_fyfel

Berichten: 725
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 20:14

ja dat is wel waar denk ik ja Haha! als Fyfel iedere dag super loopt denk ik dat ik het snel saai zou vinden !
maja,als ik op vrijdag met mijn paard op de manege aankom (heb les om acht uur 'savonds) dan zie je die andere al denken => zou het zo'n gevecht worden als vorige week??

en als ze dan super loopt zie je ze kijken ! Lips are sealed is dat fyfel Verward en dan ben ik trots,want this lekke mijn paard ! lekker puh!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:53

Ja, mijn merrie heeft elke week weer een ander vriendje of een merrie waar van ze volgens mij denkt dat het een hengst is...
En als die dan in de bak is met rijden, wil ze nog wel eens denken dat ze niet hoeft te luisteren. Meestal maar heel even Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:31

het is niet typisch merrie gedrag of zou Pharaon zich merrie voelen nu ie geen ballen meer heeft? Schijnheilig
vandaag liep Pharaon super ontspannen! en als ik zaterdag ofzo fotos ga maken is ie waarschijnlijk weer niet ontspannen te krijgen Scheve mond
dat houd het inderdaad intersant Knipoog wat ben je met een paard dat altijd alles zonder opstand doet? dat word toch saai of niet Verward

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:48

jaaa dat ken ik van Djin...soms werd ik er knettergek van maar als het daarna wel weer lukt is dat echt een lekker gevoel.
En idd een robot-paard zou saai worden Knipoog

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:59

Wladimir is soms van dag tot dag anders. Dan rijd ik de ene dag heerlijk en de volgende dag loopt hij vreselijk te emmeren, overal van schrikken, peper in zijn kont en een dag later is er dan weer niets aan de hand en loopt ie weer heerlijk. (Gelukkig loopt ie meestal wel lekker, maar soms heeft ie van die dagen ertussen Extreme duivel

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:17

Kasmeria heeft dit ook. Is elke dag anders. Een echte merrie zeg ik altijd.
Mar dat houdt het wel leuk. Wat afwisseling.
Tyrano heeft dit ook wel, maar een stuk minder.
Die kan af en toe flink jolig doen, maar is over het algemeen aardig constant. Zal de leeftijd wel zijn denk ik Haha!

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:18

even off topic, ik word achtervolgd door Amanda Haha! Haha!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:23

WHOOPY schreef:
even off topic, ik word achtervolgd door Amanda Haha! Haha!


Ja?? Verward
Hoezo?? Haha!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:27

Nee, mijn paard is best wel constant eigenlijk. Hij is natuurlijk wel de ene keer fijner als de andere, maar ja...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:28

yep, een echte vossemerrie Haha!
de ene dag komt ze met dr oortjes naar voor naar je toe, de andere dag staat ze te suffen en loopt ze van je weg. Soms is ze de grote vriendin van alle andere paarden, en 's anderendaags moet ze plots niks meer van haar vriendjes en vriendinnetjes weten. Dan is ze superbraaf, en dan moet ze weer eens doen alsof er overal kabouters liggen. Maar ik heb er mee leren leven, het is goed zo'n afwisseling Haha!

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:52

zo plots is het bij Sheronit niet.. maar de ene dag ligt haar wel en de andere niet.. De ene dag is ze ontzettend chagerijnig.. (is ze meestal) en de andere dag is ze best wel vrolijk.. (alleen ik merk dat.. ze doet zo ontzettend zuur tegen andere mensen:P) maar met het rijden heb ik er niet zo'n last van

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 18:51

Hahahaha ja zeker per dag en soms per minuut.
Staat ze te etteren bij het borstelen, verwacht heel wat, is ze superbraaf tijdens het rijden, en vice versa Verward

Maar al met al maakt dat haar juist zo leuk, al kan ik haar afentoe wel onder de rubberen stalmatten douwen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:13

Ja, Amethyst kan ook iedere dag anders zijn Haha!

De ene dag is ze superbraaf en schrikt ze nergens van, maar de volgende dag kan ze van ieder dingetje (proberen) te schrikken..
En de ene dag loopt ze fijner dan de andere.

Ik vind dat wel leuk, iedere dag wat anders, dat houdt het spannend Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:18

Quiny ook, de ene dag ontspannen en zakt haar hoofdje vanzelf naar beneden, luistert ze perfect, de andere dag is het: koppie in de lucht en rennen maar! Scheve mond
Ja, ze is een merrie Tong uitsteken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:21

Ja, zeker als ze hengstig is wil ze wel eens anders reageren. Niet zozeer gemeen of vervelend, maar wel anders.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:51

Hmm.. Nee, eigenlijk geen last van. Alleen als ze 2 weken heeft stilgestaan (zoals afgelopen keer toen ze kreupel was Rolleyes ) toen was ze wat fitter (en vervelender Haha!) dan normaal. Maar ja, 2 weken niets gedaan... dan is dat niet zo gek Knipoog. Maar normaal gesproken, nee.. geen gedragsverandering oid Lachen

En ja, ze is een merrie Lachen!

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:13

Heb ik ook..
Silver loopt de ene dag lekker door..achterhandje bij dr..neemt teugel aan enzo en de andere dag is ze net de duivel Knipoog
En Patser loopt ook de ene dag superdeduper en de dag daarna is het alleen maar staken en bokken steigeren enzo Tong uitsteken

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:49

Als er zo'n dag tussen zit dat de mijne niet wil, doe ik ook wel eens joepie de poepie door de bak heen. Laat ik hem lekker door de bak heen scheuren. Af en toe vind ik dat er zo'n dag tussen moet zitten. Hij is nog maar 4 jaar en kan nog lang genoeg serieus aan het werk.