warme hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

warme hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 15:52

voor het rijden heeft me paard warme achterhoeven, de voorhoeven zijn juist weer hartstikke goed. weten jullie hoe dit komt, en of het erg is en of jullie paard dat ook heeft en wat ik er tegen moet doen.
ik spuit dr benen nu ook elke keer weer af, niet alleen om dit, maar ook omdat dit goed voor dr pezen is. nou ik hoor wel of jullie dit ook wel eens hebben gemerkt bij je paard.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:19

er zijn ontzettend veel redenen voor warme hoeven!
als je paard kreupel of stijf gaat lopen dan zou ik wel de DA bellen.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:42

Als je paard niet kreupel is of stijf loopt of iets dergelijks zou ik me geen zorgen gaan maken. Na het rijden afspuiten is is altijd goed!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:23

Warme hoeven wijzen op een onsteking in de hoef. Is de hoefsmid pas geweest? Laat deze er even naar kijken.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:44

Okkie1 schreef:
Warme hoeven wijzen op een onsteking in de hoef. Is de hoefsmid pas geweest? Laat deze er even naar kijken.

Die van mij heeft heel erg vaak warme hoeven, maar volgens mij geeeen ontsteking.....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:58

Okkie1 schreef:
Warme hoeven wijzen op een onsteking in de hoef. Is de hoefsmid pas geweest? Laat deze er even naar kijken.


En kan dus ook wijzen op hoefbevangenheid.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:09

Summertje schreef:
En kan dus ook wijzen op hoefbevangenheid.


Inderdaad hier had ik nog niet aan gedacht. Maar dan waren de hoeven waarschijnlijk niet het ergste wat haar opviel.

Let eens op of je paard haar voorbenen ontlast door zoveel mogelijk gewicht op de achterbenen te verplaatsen (hangen). Of zijn gangen zijn heel kort en voorzichtig zijn, of hij lusteloos is en geen eetlust meer heeft. En eventueel een lichte verhoging!

Als hij echt hoefbevangenheid had merkte je dat wel, maar het kan wel het begin ervan zijn.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:09

Sannie1980 schreef:
Die van mij heeft heel erg vaak warme hoeven, maar volgens mij geeeen ontsteking.....


Maar zijn ze dan allemaal warm? Of slechts één of twee?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:24

Hoefzweer kan ook warme hoef geven, maar hoefzweer aan twee tegelijk lijkt mij statistisch gezien niet zo waarschijnlijk....

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:05

Het kan ook gewoon een goede doorbloeding zijn. Het is buiten best koud, dus voelen ze misschien gewoon een beetje warm aan. Als de hoeven eerst slecht waren, is dit juist een goed teken.
Iets anders hoeft niet gelijk slecht te zijn. Als het paard verder goed loopt en gezond is, zou ik met niet druk maken Lachen

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 09:23

Okkie1 schreef:
Warme hoeven wijzen op een onsteking in de hoef. Is de hoefsmid pas geweest? Laat deze er even naar kijken.


de hoefsmid komt binnenkort weer, en ik zal vragen of tie er ff naar wil kijken.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:51

Dit topic is al een paar daagjes oud maar ik wil er toch nog even op reageren Knipoog Zoals Okkie ookal zei kunnen warme hoeven idd. wijzen op een ontsteking in de hoef. Ookal lopen ze er niet kreupel op, toch kan er wel een ontsteking zijn. Zo bleek mijn paard zelfs al enkele maanden met een ontsteking te lopen! Ze liep er niet kreupel op en de hoef werd pas later warm, verder stond ze wel vaak op rust met dit been.

Nadat ik een andere hoefsmid kreeg werd de ontsteking al snel ondekt, mijn andere smid heeft al die tijd over de ontsteking heen gekeken! Het kan dus best goed mogelijk zijn dat er een ontsteking zit ookal loopt je paard er niet kreupel op...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:00

me hoefsmid komt zo om 12uur, das wat moet ik aan hem vragen dan?

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:19

eeh tja, zeggen dat de hoef warm is maar dat voelt hij waarschijnlijk zelf ook wel Tong uitsteken Mijn smid heeft toen vervolgens met zo'n speciale tang haar hoeven ''gevoeld'' en toen werd al snel duidelijk dat ze op sommige plekken zeer heftig reageerde Succes OK dan!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 13:50

het bleek dus dat dr ene achterbeen dik was, en dus ook warm. eindelijk is he raadsel opgelost