Mooiste moment met jouw paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Mooiste moment met jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 11:17

Ben ik heel benieuwd naar.
Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft met zijn paard/ pony of lievelingspaard van bv de manege.

Ik vind dit altijd mooi om te lezen.

Bij Chester was het de eerste keer spelen in de bak, waar hij (en ik!) nu verslaafd aan is. Dan ga ik op mn hurken middenin de bak zitten, en komt hij echt sluipend op me af... en dan die oortjes naar voren en heeeél alert! En dan opeens spring ik omhoog!!
Nou, dan zou je m eens moeten zien gaan door die bak!! *LOL*

Met Pompidou was het de eerste keer rijden, dat betekende heel veel voor mij, omdat ik bang was geworden, nadat ik er na een val (van een ander paard) niet meer op was gegaan.
Toen Pompidou zo voorzichtig met me rondwandelde, kreeg ik heel veel vlinders in mn buik... Lovers Party!!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:20

Kan zo niet 1 moment opnoemen,
maar er zijn natuurlijk wel momenten waar je goede herinneringen aan hebt.

Eerste keer springen, een wedstrijd die super is verlopen, noem maar op!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:51

Moeilijk, ik heb niet echt een mooiste moment, die bewaar ik tot ik een eigen paardje heb Knipoog

Ik heb wel een keer een heerlijk proefje gereden toen ik een jaar of 10 was, op mijn lievelings paardje op de manege, was op ruiterkamp en ik was niet op de hoogte dat we ook een proefje zouden rijden, niet geoefend oid, ik ben gewoon in alle kalmte voor mezelf dat proefje gaan rijden en bij de prijsuitrijking hoorde ik uiteraard mijn naam niet, of toch Verward Ik was eerste bij de gevorderden Lachen (waren gewoon b proefjes volgens mij ingedeeld naar beginner en gevorderd)
Dat was erg onverwachts, maar het mooie vond ik dat ik echt met mijn paardje samen reed, ik reed toch niet om te winnen...

Er zijn zoveel momenten die mooi zijn, het mooiste is gewoon als je echt contact hebt met je paard, dat je samen werkt, dat je elkaar snapt en een hecht team vormt, dat levert zoveel mooie momenten op Lachen

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:00

Toen we Tos gekacht hadden!
Ik stond daar echt zo van: YES, DIT is mijn paardje, ... DIT is hem!
Haha!
En toen hij een dag later van de trailer kwam... ook en super gevoel!
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:02

dat ik berdientje op ging halen, toen stond ze hooi te eten, en ik kom het hoekje om, en ze kijkt me toch lief aan Lovers en later had ze die blik nog een keer toen ik haar uit de trailer ging halen Lovers en verder heb ik zoveel mooie momenten met haar meegemaakt!!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:03

Toen ik Dikke net had, vond ´ie buiten dingen nog wel eens "eng" (kwakende kikkers, vliegende eenden, fladderend plastik, grote trekkers enz. Knipoog !)
Nu ga ik vaak uren alleen met hem naar buiten en hij loopt nu echt met zo´n houding van: "je hoeft niet bang te zijn, ik zorg er wel voor dat er niets gebeurd", hij heeft altijd een oortje bij mij! Ik geniet er dan ook elke keer weer van om met m´n Dikke door het bos te sluren.
Beer leeft een beetje op een andere planeet *LOL* , maar wat ik altijd lief vind om te zien, is hoe hij geniet als hij "aandacht van de menigte" krijgt. Zoals laatst op de blindenschool, tig blinde kindertjes die aan hem friemelen... vind ´ie leuk! Of lampionnen-optocht, tig zingende kindertjes in het donker met lampionnetjes... te gek! Kermis optocht met hoempapa muziek? Dan ga je toch meteen aan de teugel lopen en je benen zo hoog als een Fries opgooien *LOL* ! Vind ik altijd erg aandoenlijk om te zien!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:10

De mooiste moment zijn voor mij niet het rijden waar ik uiteraard ook ontzettend van geniet maar het knuffelen dat vind ik veel mooier. Barb is niet zo'n knuffelkont, een echte man is mij ooit gezegd maar soms kunnen we zo lekker knuffelen en die momenten worden er steeds meer. Dat is genieten!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:16

Ik reed vroeger op de manege een hele tijd op een Fries (was toen een jaar of 11) en mocht haar meenemen op wedstrijd met de ponyclub. Normaal gingen dus alleen de pony's mee maar nu mochten er ook wat E-pony's mee die op de grens zaten en deze Fries was denk ik zo'n 1.60.
Ik werd toen eerste met 135 punten (oude jurering, bij 120 had je een winstpunt) en het ging dus ook super, dat gevoel tijdens die proef vergeet ik nooit meer. Sietske liep te dansen onder me en deed ontzettend haar best. Heerlijk!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:24

ojee ik heb best veel mooie momenten...
De eerste keer op lodewijk dat gaf me zo'n kick je eerste eigen paard zelf inrijden.
maar shows als op paard&koets paard&recreatie etc. geven ook zo'n kick ondanks dat dat al 3 jaar achter elkaar 'gewoon' voor mij is blijft dat speciaal. Al die bezoekers laten zien hoe geweldig je paard is.
al die lichten de muziek de sfeer echt geweldig!
eigenlijk si elke dag weer zo'n mooi moment.
1 moment wat me heel bijzonder bij staat was tijdens de MKZ het was zo'n rottijd en zaten zo in de stress.
Ik sliep in die tijd vreselijk slecht en ben een keer om 4 uur 's nachts naar stal gegaan.
Ik ben gewoon in een hoekje van de stal gaan zitten en Lot heeft vanaf 4 uur tot een uur of & (toen het licht ging worden) al die tijd met zijn hoofd boven mij gehangen zoals merrie's bij hun veulens doen als ze slapendat was Lovers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:40

Als ik met de paarden aan de start van het E traject van de marathon sta.
Helemaal vol met adrenaline stuiterend op de startlijn met een superhoge hartslag en ademhaling (vaak eigenlijk net te hoog om te mogen starten).
Pas na de 3e of 4e hindernis kalmeren ze weer een beetje, en bij de finish
zijn ze weer "normaal" en klopt de ademhaling en hartslag weer met wat normaal is volgens de boekjes.
Ik geniet daar zo van, je merkt zo dat ze het net zo gaaf vinden als ik zelf.
Ik ben dan helemaal gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-02 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:00

Meerdere momenten, waarvan gisteren ook weer eentje:
mijn eerste buitenrit met Cerise.
Ik was zó trots op haar.
Ik wist dat ze al verkeersmak was en redelijk betrouwbaar bij verkeer.
Maar toen ze ook nog eens in stap af en toe 'aan de teugel' kwam met korte perioden, was ik helemaal blij...dat ze dat kon!
Wist ik niet eens, want toen bij de vorige eigenaar liep ze wat gespannen en kwam niet echt naar beneden.
Maar tijdens de buitenrit...
Ze was best ontspannen en oortjes naar voren, ze genoot net als ik.

En ja, als ik bij haar op stal kom en ze blaast ontspannen met haar neusgaten in mijn nek, staat heel rustig stil... ik aai haar hals en zij rust met haar hoofd een beetje op mijn schouder.... Zucht.
Dan zit ik weer even op een roze wolkje! *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:13

Ik heb er ook zoveel:

- Op je hurken in de box tegen de wand aan zitten en je paard komt naar je toe en gaat met haar hoofd boven jouw staan waken (wat Nimber opnoemde)
-Begroet worden met een hinnik als je de stal inkomt. (en nee, ik voer niet zelf)
-Ook al rijdt mijn bijrijdster op mijn paard, als ik kom kijken is ze afgeleid en gaat er een oortje mijn kant op (ook al zeg ik niets, ze herkent me)
-Als er daarna uitgestapt wordt en ik loop weg dan loopt ze achter me aan (bijrijdster doet dan niets, mijn paard luistert wel gewoon als zij in zou grijpen)
-Roundpennen zonder longelijn en haar alle kanten kunnen uitsturen en in alle snelheden kunnen controleren.
- Als ik op haar rijd en er gaan een paar paarden vreselijk uit hun dak in het weiland of de longeerbak ernaast, gewoon geen krimp geven.

En er zijn er nog zoveel meer....

Je suis Charlie.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:14

Ik heb zoveel bijzondere momenten!
De eerste keren met Berber, die mij het rijden en het vallen Haha! heeft geleerd.
De eerste keer op Isolda, de eerste keer erachter Isolda, mijn eerste marathon (en de keren erna ook) het schouwen en insimineren van Isolda, Udinde die geboren werd. Allemaal belangrijke dingen.

Maar er zijn ook zoveel speciale momenten, gewoon tijdens een mooie rit in het zonnetje of als ik ze zie spelen in de wei. Als ik samen met Isolda sta te koekeloeren over het hek en dat ze dan heel even mijn arm aanraakt met haar neus. Alsof ze wil zeggen: Gezellig he meid? Lovers

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:40

toen honey vorig jaar moeizaam overeind krabbelde na een zware koliekaanval.
Ik vloog haar letterlijk om haar hals, was echt bang dat ik haar kwijt zou zijn

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:00

Ik heb ook erg veel mooie momenten met Ironique. Een aantal zijn:

- Dat ze na een lange tijd van keupelheid dankzij speciale ijzers weer goed liep.
- Mijn eerste keer starten na die lange tijd kreupel
- 1e x rijden op het strand met Ironique
- 'Gewoon' de lekkere ontspannen buitenritjes, rustig stappen en genieten!
- De momenten dat ze echt lief is (knuffelig) en op een of andere manier gewoon laat merken dat ze me toch wel lief vindt Lovers

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 15:55

moeilijk..

mijn eerste wedstrijd met graziano zal altijd bijzonder blijven. ik ging er vanuit dat ik geen winstpunten had, bleek ik er 2 voor 1 proef te hebben!
ik heb met mijn moeder het hele terrein bij elkaar geschreeuwd Bloos
en iets wat steeds terug komt: vaak als ik op stal kom,staat hij al met zijn hoofd naar buiten, en die enorme oren helemaal naar voren.. daar wordt je helemaal warm van! Pling


en met nicky..

de eerste keer dat ik haar zelf goed aan de teugel kreeg was bijzonder, kwam echt uit de lucht vallen.
en wat ook heel leuk was, was de keer dat ze me terug begon te poetsen toen ik aan het rossen was. zij is geen knuffelpony, en ook niet dol op poetsen, maar toen was ze echt schattig Lovers

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:05

Eigenlijk 2 momenten...

De eerste was toen Lex er nog net was. Lex is trouwens mijn huurpony. Hij heeft een slecht verleden gehad en was eerst erg bang voor mensen. Op een gegeven moment ontsnapte hij uit zijn paddockje, en ze probeerden hem te pakken. Hij liep telkens weg. En toen kwam ik eraan en liep hij zo naar mij toe Lovers

Een ander moment was toen ik samen met hem een cross ging rijden, voor de allereerste keer. Hij als kleintje (1.20) tussen al die grote paarden, want we waren ingedeeld bij 'zwaar' Verward Ik heb toen geen 1 hindernis gesprongen, heb toen telkens het alternatief genomen. Maar het was toen echt super leuk

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:10

De keer dat ik met een onderlinge wedstrijd eerste werd samen met Bassie Lovers

De allereerste ochtend met Levi.
als ik aankom hinnikt hij vaak en als ik wegga ook. En de knuffelmomenten, geweldig is dat!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:12

toen ik op zoek was naar een Tinker, was er een die wel wat voor mij zou zijn... Wij naar het weiland en daar stond ze: helemaal achteraan, alleen. Niemand die haar aan mocht raken, al een half jaar niet. En toen, na een tijdje in dat weiland te hebben gestaan en ander Tinkers gezien te hebben, duwde er iemand tegen mijn rug...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:31

Heel veel kleine dingen.
bijvoorbeeld:

* Toen ik voor het eerst met hem mende
* Toen hij keihard aan kwam galloperen toen ik aankwam, ook luid hinnekend overigens.
* De allereerste keer dat ik hem zag *kriebels*
* gister: dat hij in de stal lag en ik tegen hem aan mpocht gaan zitten, hij vervolgens zijn hoofd om mijn been legde en verder sliep
* vandaag: met zijn snoet tegen mijn gezicht aan hangen toen ik in het hoekje van de stal zat en zo een half uur blijven hangen (dat hij zijn volle gewicht liet rusten was iets minder Haha!)

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:47

moeilijk.

Felix: De dag dat hij daar voor me stond , ik schuifelde bij hem in zijn smalle stand en zei" goed paard we moeten er maar wat van maken"

En de dag dat ik hem achterliet op stal en de volgende dag dat ik kwam en dat hij toen echt van mij was.
Verder zijn er nog wel meer mooie dingen hoor.

Danno: Vorig jaar besloot in om van stal te verhuizen en zou danno verkocht moeten worden omdat het financieel niet meer haalbaar zou zijn.
Mijn mooiste moment met hem is dat ik hem toch in Sept weer bij Felix op de wei kon zetten.

En nadat ik voor de 2e keer op hem gereden had en de foto's zag.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:33

een van de mooiste momenten met haar is die keer dat ik voor het eerst helemaal alleen met haar naar buiten ging toen ik 12 was ofzo... Ze was toen nog mijn verzorgpony en het was best warm, in de zomer ('s avonds). Het voelde echt fantstisch omdat het net "leek"alsof ze mijn eigen pony was. Ik heb wel 2 uur buiten gereden en keihard gegalopeerd op de zandvlakte, dan voel je je zo vrij!! Terug op de boerderij (ze stond nog op een boerderij toen) ben ik ook nog een hele tijd met haar bezig geweest. ik kwam pas om 11 uur 's avonds thuis *LOL* vond m'n moeder niet zo leuk maarja...


andere leuke momenten met haar zijn dat ik haar mocht verzorgen, haar eigenares kwam toen met Evita bij mij aan de deur en ze vroeg of ik Evita d;'r verzorgster wou worden! (ik had toen al een paar kertjes op haar gereden)

en natuurlijk toen ze mijn eigen pony werd.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:42

eentje met Pienke was:
Dat ze me hard hinnikend tegemoet kwam rennen nadat ik haar zes weken had MOETEN missen! en het eerste wat ze deed was me een pootje geven! Lovers Echt, aan een stuk heeft ze langs me gelopen en me aandacht opgeeist!

Verder zijn er zoveeel mooie momenten.... bv als iets goed gaat m,et rijden, of Tos naar me toe komt in de wei (en mij dus interesanter als het gras vind! Haha! ) of op stal ff tegen me aan komt hangen!
Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:43

*ailin ziet me aankomen lopen als ik van de bus afkom en houdt me dan echt in de gaten oortjes naar mij toe terwijl ik toch end verderop loop en laatst kwam ze zelfs naar me toe gedraafd toen ik t hek doorliep Haha!.
*het moment dat ze bij ons in de trailer stond en ik even ging kijken hoe t ging. we hadden haar net opgehaald en het was de eerst blik op *MIJN* paardje.

het verschrikkelekste moment met haar was de dag dat ze koliek had, ik werd opgebeld dat ik meteen moest komen. ik kwam daaraan en dat moment zal ik nooit vergeten. ze lag op de grond helemaal onder de modder benen uit elkaar met grote ogen. de trailer stond al klaar om naar utrecht te gaan gelukkig knapte ze super op nadat de veearts haar een spuit gaf. en dat was toch t mooiste moment. dat ze daar weer stond eniets opgewekter keek.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 18:08

dat ik wodan voor het eerst daar zag staan in de wei met z'n moeder en nog wat stal genootjes was ik meteen verkocht en dat hij nog echt van mij werd vond ik super.

En eigenlijk is elke dag wel mooi en speciaal,want niet een dag is hetzelfde. Gisteren was hij chagarijnig en vandaag helemaal happy.

Wodan en ik onderweg in de M2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers