Jullie meningen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gast

Jullie meningen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 01:37

Door omstandigheden laat ik een jongen mijn paard rijden.
Toen hij mijn paard de eerste keren bereed liep mijn paard echt goed.
Die jongen rijdt op L2niveau.(onderlinge manege)
De laatste tijd gaat mijn paard kuren..(onder hem)
Dat ik daar ook het idee krijg dat die jongen,
wat aan t modderen is nu..(geen stille hand,teveel kuit waar onnodig,
te weinig waar nodig!!)
Ik geef hem duidelijke aanwijzigingen,
maar het lijkt SOMS wel of t niet wordt aangenomen...
Of het wordt hem duidelijk...dat het te hoog gegrepen is,
Een eigen jong en temperamentvol paard.
Les neemt hij ook.Instructeur is van mening dat de jongen
mijn paard best kan rijden(ook super momenten hoor!!)
Alleen hij moet mijn paard goed voorwaarts denkend en handelend houden!!!
Zal ik zo doorgaan.. groetjes Angelique

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:18

Ik weet niet hoelang die jongen op je paard rijdt, maar er komen altijd periode's van uitproberen.
Verder wil ik wel zeggen dat een manege ruiter vaak niet zo goed kan rijden als dat er beweerd wordt. IID met wat je zei, handen niet stil houden, het been aanleggen of er afhalen op het verkeerde moment.

Maar alles is te leren. Wil jij er mee door gan dat is eigelijk de vraag,
of denk je dat die jongen je paard echt niet kan rijden en dat er ongelukken gaan gebeuren zou ik niet door gaan.
Je kunt hem natuurlijk wel altijd proberen te leren om te rijden op je paard. Je kunt ook tegen hem zeggen dat je het idee hebt dat hij bep. dingen niet van je aan neemt, en zeggen zo acvn: wanneer je niet luisterd met het rijden, dan moet ik iemand anders zoeken of zo iets Lachen


Groetjes Lara

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:35

misschien meot je die jongen verzoeken om les te nemen, en dan van iemand die het aanneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:49

Het is vreselijk moeilijk om een ruiter te vinden waar je zelf helemaal happy mee bent. Ik begin er niet meer aan. Wanneer ik zelf niet kan rijden vraag ik of iemand mijn paard kan longeren, wandelen of dat hij die dag 2 keer in de trainingmolen mag. Een keertje vakatnie voor je paard vind hij zelf ook best lekker hoor. En dit levert tenminste geen "schade" op in de africhting van mijn paard.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:12

Hallo,

Ik denk dat je goed voor ogen moet houden wat redelijk is, iedere ruiter rijdt anders en dat hoeft niet per definitie slechter te zijn. Zolang het niet serieus schadelijk is voor je paard of simpelweg gevaarlijk zou ik het nog even aankijken. Zoals al werd gezegd de ideale bijrijder bestaat niet, en die jongen moet wel de kans krijgen om te kunnen leren en daarbij dus ook fouten maken. Ik rij zelf een paard van een ander en hoe goed ik ook mijn best doe er gaan best nog veel dingen mis, maar ik probeer er heel hard aan te werken. De eigenaar zal die fouten echt wel zien maar probeert me niet teveel te "verbeteren". Ik heb drie keer in de week les en ga vooruit en dat is belangrijk. We zijn beide gelukkig met hoe het zo gaat en respecteren elkaar en de manier van rijden. Ik snap dat het moeilijk is om een ander te zien klunzen op je paard, en dat je gelijk met een oplossing wil komen maar soms is het beter om als bijrijder het paard te leren kennen door wat lijkt maar wat aan te modderen. (Niet in de neg. zin bedoeld)
Ik hoop dat je voor beide tot een goede oplossing komt, succes ermee.

Een hoefje van Gamble

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 20:49

Hoi An!
Kan hij geen privéles nemen? En dan van iemand die hem nog nooit heeft zien rijden??
Ik merk zelf dat ik er ontzettend veel baat bij heb, om op Noah les te krijgen. En ik ben tenslotte ook 'maar' een manegeruiter.
Ik heb in die 2 lessen al super veel geleerd, wat ik anders in een groepsles op de manege nooit zou hebben geleerd.
Ik hoop dat je eruit komt.
Groetjes Amanda