Terreur dreiging

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Terreur dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 09:31

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, het terreuralarm.
Ik lees net in de krant dat N-Brabant, N-Holland, Z-Holland en Zeeland doelwitten zijn. Het is maar een enge gedachte dat hier straks ook aanslagen plaats zullen vinden.
Zelf werk ik vlakbij de Airport in Eindhoven en mijn vriend werkt zelf op het industrieterrein bij de Airport. Schijnbaar zijn daar de veiligheidsmaatregelen sterk verscherpt.
Je moet er niet aan denken dat er straks een bom ontploft op de Airport of op Schiphol. Zoveel mensen die daar dagelijks komen.
En nog maar te zwijgen van de genoemde "soft targets" zoals winkelcentra enzo.
Bah, bah, ben wel blij dat ik ergens in een achteraf dorpje in Belgie woon Haha! Knipoog
In het dagdagelijkse leven kan je er eigenlijk niet veel van merken, ook bij de Airport zie ik persoonlijk geen gekke dingen of extra patrouilles.
Merken jullie iets van dit terreuralarm en wat vinden jullie van de ge-uitte dreigingen. Zouden er echt aanslagen gepleegd gaan worden?
Ik vind het best wel een beetje eng.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:37

Ik heb zo'n idee dat er een terroristische aanslag komt in Rotterdam als volgende week dat Cruise schip the Queen Mary II binnen komt varen Scheve mond

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:37

Even een stukje uit een mailtje die ik net van mijn vriend had:

Citaat:
Trouwens, nog eens even over wat je gisteren zei over terorisme dat zich vooral op Zeeland, Noord-Holland, en Brabant gaat richten. Ik heb gisteravond(nacht) het nieuws even gekeken en het schijnt dat vooral plaatsen waar veel mensen samen komen een doel zullen zijn. Het zal allemaal wel weer erger gemaakt worden dan het is, maar toch denk ik dat je beter niet naar die kermis kan gaan, je weet tenslotte maar nooit... :S. Maar goed, je moet het verder allemaal zelf weten. Zou het alleen vreselijk vinden als er iets met je gebeurd.


En wat ik teruggemaild heb:

Citaat:
Maar even over dat terrorisme, allemaal bullsh$t!
Als ik al niet naar de kermis zou kunnen vanwege dreigende aanslagen kan ik al helemáál niet naar jouw toe want de NS is een veel aanlokkelijker doelwit dan onze nederige Valkenswaardse kermis.
Als je al bang wordt van een beetje gebluf van die stinkerds is het wel heel erg gesteld hoor, dan zou je feitelijk niet eens naar de stad kunnen gaan. Dus niet te druk maken, die mafkezen bluffen alleen nog maar.


Je moet je gewoon niet te druk maken, ik woon in Valkenswaard (onder Eindhoven) en als ze iets aanvallen kan je er toch niks meer tegen doen. Door je druk te maken verpest je je eigen leven alleen maar.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:43

Ja, dat is waar.. maar het blijft eng dat we er niks aan kunnen doen. Het enige wat we kunnen doen is niet naar grote festivals gaan etc, maar dat is alleen om jezelf gerust te stellen, want je weet toch nooit waar het gaat gebeuren.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:44

Ik ga me er niet druk om maken, ik woon waarschijnlijk wel in een risicogebied want 1 bom op de dijk en Noord-Holland stroomt over.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:46

Wat me trouwens ook verbaasd is dat Limburg geen doelwit is met hun DSM. Gooi dat plat en je hebt een chemische ramp gecreert. Scheve mond

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:52

Er worden vast aanslagen gepleegd, maar speculeren heeft heel weinig zin.
De bevolking wordt alleen maar bang. Wat misschien niet eens gegerond is.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 09:55

Dioxide schreef:
Wat me trouwens ook verbaasd is dat Limburg geen doelwit is met hun DSM. Gooi dat plat en je hebt een chemische ramp gecreert. Scheve mond


Oh ja, gatver! Hopelijk komen die gekken niet op Bokt anders brengen we ze nog op ideeen
Ik probeer er zelf ook niet teveel mee bezig te zijn want je kan er toch niks aan doen. Als ze aanslagen willen plegen dan hebben we gewoon pech.
Nu ben ik niet echt geneigd om naar een groot winkelcentrum te gaan ofzo. En naar de Kermis in Tilburg ga ik ook niet.
Dat zijn ook weer van die doelwitten. Maar ik hoop dat het allemaal bluf is en het bij een dreiging blijft.
Maar moest ik nu op reis moeten met het vliegtuig dan bleef ik echt wel thuis. Zo'n watje ben ik dan ook weer wel Schijnheilig

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:57

Als Nl geen voorzitter van de EU was geweest, hadden we denk ik een stuk minder te vrezen, nu zijn we een soort van boegbeeld voor Europa..

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 10:00

Tulandro schreef:
Als Nl geen voorzitter van de EU was geweest, hadden we denk ik een stuk minder te vrezen, nu zijn we een soort van boegbeeld voor Europa..


Juist, en dat maakt het nu juist zo eng. Door aanslagen in NL te plegen zaai je a.h.w. terreur in heel Europa.
Plus het feit dat we onze militairtjes nog niet hebben teruggetrokken uit Irak. Er gaat zelfs weer een nieuwe lichting naartoe Scheve mond

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:00

Zwelgje schreef:
Oh ja, gatver! Hopelijk komen die gekken niet op Bokt anders brengen we ze nog op ideeen
Ik probeer er zelf ook niet teveel mee bezig te zijn want je kan er toch niks aan doen. Als ze aanslagen willen plegen dan hebben we gewoon pech.
Nu ben ik niet echt geneigd om naar een groot winkelcentrum te gaan ofzo. En naar de Kermis in Tilburg ga ik ook niet.
Dat zijn ook weer van die doelwitten. Maar ik hoop dat het allemaal bluf is en het bij een dreiging blijft.
Maar moest ik nu op reis moeten met het vliegtuig dan bleef ik echt wel thuis. Zo'n watje ben ik dan ook weer wel Schijnheilig

Dat met die kermis in Tilburg ben ik wel met je eens, dat is toch wel een soort van nationaal evenement. Maar schrik om naar onze kermis te gaan heb ik niet.

@ Tulandro: ben ik met je eens! Nederland is nu ook een groter doelwit geworden ivm buitenlande politici die hier nu af en aan lopen.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:03

Ik denk dat Den Haag en Schiphol grote doelwitten zijn, Den Haag is ons politiek centrum en Schiphol is erg druk bezocht door heel Europa en het is een doorvoervlieghaven, veel internationale vluchten etc..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:04

Ik geloof er niet in dat er echt wat gaat gebeuren, ik maak me er iig niet druk over. Het Binnenhof is op dit moment helemaal afgezet. Ik stoor me daar behoorlijk aan, het verpest het aanzien van de stad. Wat extra bewaking vind ik prima, maar die enorme hekken hoeven voor mij niet. Net als bij de Amerikaanse Ambassade, dat is nu al zolang afgezet met schermen, ik vind het echt overdreven.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:05

Die 2 iigv. En dan Phillips, DSM, Rotterdamse haven, Hoogovens in Ijmuiden... En ga zo maar door

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:05

Tulandro schreef:
Ik denk dat Den Haag en Schiphol grote doelwitten zijn, Den Haag is ons politiek centrum en Schiphol is erg druk bezocht door heel Europa en het is een doorvoervlieghaven, veel internationale vluchten etc..


Ik denk dat als ze de Europoort pakken, ze meer indruk maken.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:07

Ik ben er totaal niet mee bezig, dan kun je wel aan de gang blijven denk ik.

Vond het wel erg vreemd om van de week op tv te zien dat de politie over het algemeen geen idee heeft wat het protocol is bij terreurdreiging ......

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:09

Wil net zeggen........... denk dat europoort DE kanshebber is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:10

Het enige wat er nu bereikt wordt is angst, laat dat nou net de bedoeling zijn!

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:11

Europoort zou wel vervelend zijn.. dan is zuid holland van de bodem verdwenen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:13

Tulandro schreef:
Europoort zou wel vervelend zijn.. dan is zuid holland van de bodem verdwenen..


Ja, ik vraag me wel eens af hoe groot het gat dan zal zijn. Scheve mond

Reen
Berichten: 352
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:15

Hier in Tilburg denken veel mensen dat de kermis die vandaag begint een doelwit kan zijn. Ik weet niet of ik het moet geloven.
Gister wel een discussie gehad met mijn moeder waarom ze hier wel of niet een doelwit zou zijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:17

Tuurlijk is een plaatselijke kermis geen doelwit...........

en als er ook maar iets van een aanwijzing zou zijn dat dit wel het geval was............ dan was er geen kermis.....

Ga er lekker heen en geniet ervan

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:18

Dat geloof ik ook niet, ook al is het de grootste van Nl..

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:18

ik hoorde gisteren op het nieuws dat europese doelen in den-haag het doelwit zijn!

Lachen

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:23

Ik denk dat het ze inderdaad weer perfect lukt om mensen bang te maken.
Daar staat het tenslotte ook voor,terrorisme.
Misschien dat ik er dan alvast maar rekening mee moet gaan houden dat alles wat ik nu heb er volgende maand niet meer is.

And then she realized nothing would change...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, Googlebot, GrapeshotBot, meniekske en 4 bezoekers