Canada; iemand tips?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Canada; iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 21:12

Mijn oom gaat volg. week zaterdag trouwen en woont in Canada, wat dus een vakantie Canada betekent! (echt wow!) Hij woont bij Ottowa, maar we reizen ook nog naar de westkust Naar Vancouver, Jaspers, Banf (of hoe je het ook schrijft) Is daar iemand toevallig geweest en heeft tips, wat we niet mogen missen?

Alvast bedankt!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:02

Ik vond Canada echt heel mooi. Wij vlogen op Calgary en zijn van daaruit gaan reizen. Eerst een paar dagen naar Banff NP en uiteraard Lake Louise. Daarna naar Jasper NP en we zijn toen naar Amerika afgezakt.
In Vancouver ben ik dus niet geweest.
Kijk wel uit dat je niet teveel km's maakt en teveel gaat zien. Wij hadden zoveel indrukken gehad, dat je op het laatst de schoonheid van de nationale parken niet meer ziet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:43

Hanneke_S schreef:
Mijn oom gaat volg. week zaterdag trouwen en woont in Canada, wat dus een vakantie Canada betekent! (echt wow!) Hij woont bij Ottowa, maar we reizen ook nog naar de westkust Naar Vancouver, Jaspers, Banf (of hoe je het ook schrijft) Is daar iemand toevallig geweest en heeft tips, wat we niet mogen missen?

Alvast bedankt!


Ik ben in Jasper, Banff en Vancouver geweest, ik heb een rondreis door west Canada gemaakt. Ik zal vanavond het album erbij pakken en wat tips opzoeken kee? Maar een ding weet ik zeker, het is er echt GEWELDIG!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:55

Vancouver is de moeite waard, neem daar de tijd voor, Banff ook, ik ben zelf niet in Jasper geweest. Glacier park is geweldig.

Mocht je de kans hebben om met de auto een rondreis te maken, ga naar Hope, Salmon Arms, Kamloops, en als je iets interessants ziet langs de weg, gewoon stoppen. De trein heeft daar heel veel gedaan voor de ontsluiting van het land, de auto is pas veel later gekomen, en overal zie je spoorwegmusea.
Mocht je nog de mogelijkheid hebben om Vancouver Eiland te bezoeken, Victoria is erg de moeite waard. Als je een adresje hebben wilt voor een organisator voor Whale Watching tours moet je me maar even PB-en....

Je suis Charlie.

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:21

ik ben er ook geweest, eerst 1,5 week bij me oom. Die fokt quarter horses. dus daar mooi rijden.
en toen zijn we 1,5 week door de rocky mountains getrokken met de camper. En idd Banf, Lake Loise, Jaspers daar zijn wij ook geweest is echt de moeite waard om daar even te kijken!
en verder ik vond alles mooi daar! ik ook steeds maar zeggen tegen me nichje wow wat een bergen!! en zij maar zeggen dat zijn maar heuvels... En later kwam ik er dus ook achter wat echte bergen zijn.. gewoon super!! ik zou zeggen geniet ervan!!! *LOL*

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 21:42

Kirsty"]
Ik ben in Jasper, Banff en Vancouver geweest, ik heb een rondreis door west Canada gemaakt. Ik zal vanavond het album erbij pakken en wat tips opzoeken kee? Maar een ding weet ik zeker, het is er echt GEWELDIG!!
[/quote]

ben benieuwd en bedankt alvast!

[quote="Cassidy schreef:
Als je een adresje hebben wilt voor een organisator voor Whale Watching tours moet je me maar even PB-en....


De whale-whatching is al geregeld, bij vouncouver Whale Whatch geloof ik. Dus ben benieuwd! Heb er echt onwijze zin in!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:16

Ben er 4 keer een maand geweest en daarnaast nog 9 maanden gewoond in Vancouver dus wil je wat weten PB mij maar.
Heb ook een trektocht van een week met paarden gemaakt door de bergen en toen beren met jonkies gezien. Natuur is er echt mooi. Er zijn zoveel dingen te zien en te doen.
Laatst bijgewerkt door EmMetjes op 16-07-04 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt


meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:16

Ik ben vorig jaar rond deze tijd in Canada geweest, wij vlogen op Calgary, zijn toen de nationale parken in gegaan, door gereden tot bovenin de westkust, daar de boot genomen naar vancouver island, naar beneden gereden, de boot naar vancouver genomen, en vanaf daar weer door het zuiden richting Calgary.
Als je mazzel hebt is de Calgary Stampede nog bezig, dat is een hele grote rodeo show, geweldig om dat een keer mee te maken.
Voor info kan je me wel een pb-tje sturen.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:22

Ja, die Stampede is inderdaad leuk om te zien als je er toch bent. Een western festival met optochten, kermis, rodeo en allerlei shows.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:04

Héé, wij gaan ook naar Canada Haha!
Ik weet zo niet meteen waar we naartoe gaan, Québec, Vancouver, en nog een paar andere steden, en nog wat langs de Oostkust reizen/rijden.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:29

Vancouver is een geweldige stad, Vancouver Island, kan je super Whale Watchen. Is zo gaaf!
Hope, Banff, Jasper,... allemaal de moeite waard Knipoog
Canada is gewoon gaaf Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 17:20

bedankt voor alle reacties tot nu toe (meer ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom! Knipoog) Heb even al jullie plaatsen opgeschreven en ga het allemaal even uitzoeken, leuk!

Meisje333 en EmMetjes, ik heb jullie gepbt!

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: darkangel23, desi92, fohadie, Gaby, GoogleAdsense, Ine23, luuntje, LV19952, minouesmee, moonsparkle, purny, Sure_lee en 61 bezoekers