Honden mishandeling!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Honden mishandeling!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 14:54

ik zal vandaag de break out te lezen in de klas, en daar stond in dat die ren honden (die wedstrijden rennen enzo, kan ff nie op de naam komen) dat ze maar 2,5 jaar leven ofzo en dat ze dan gruwelijk worden vermoord!!!
als ze goed gepresteerd hebben dan lijden ze minder dan dat ze niet goed gepresteerd hebben, ze worden levend begraven, levend verbrand, aan een spit gegeregen (allemaal levend), aan een boom opgehangen, en als ze goed hun best hebben gedaan met rennen en veel geld verdient hebben dan worden ze hoog in de boom gehangen en als ze slecht gepresteerd hebben worden ze laag gehangen zodat hun pootjes de grond raken, en als ze dan helemaal uitgeput zijn van het trappellen tegen de grond dan stikken ze en dan lijden ze langer!!
dit gebeurd niet hier maar in spanje!!


ik walg echt van die mensen die zulk soort dingen doen bij dieren, ik vind echt dat dit niet kan!!
ik kan er echt wel om janken, die beesten kunnen helemaal niks terug doen!!

er stond ook in een andere break out dat ze in china honden eten, opzich niet zo heel erg, maar als je weet hoe ze die beesten vermoorden dan word je daar gewoon helemaal eng van, die huiden van die honden worden soms al van die honden afgeraspt als ze nog leven!!

dat is toch vreselijk!!! ik vind echt dat daar wat aan moet gebeuren!!!
Laatst bijgewerkt door Valerie op 20-02-02 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:06

dat gebeurt in Spanje, dat moet je er wel even bijvermelden. Daarom hebben spanjaarden het een beetje verbruid bij mij. maar wat je zegt klopt helaas.

De hond is de betere mens

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 15:07

ja ik zet het er nog wel ff bij!!

ja helaas klopt het wel Verdrietig Verdrietig Extreme duivel Extreme duivel

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:27


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:43

Pasgeleden was hier een documentaire over op Animal Planet. Het gaat vaak over jachthonden die niet goed meedoen met de jacht.
Er wonen daar 2 nederlanders die hun leven hebben opgegeven om die dieren op te vangen. Als ze nog op tijd zijn dan halen ze die dieren uit de boom of los als ze worden vastgebonden en nemen ze mee. Ze hebben nu al meer dan 300 honden en ze wonen zelf in een caravan omdat al het geld opgaat aan hondenvoer. Honden die weer helemaal zijn opgelapt en ook niet te wild zijn die brengen ze naar Nederland voor herplaatsing. Ik vond het erg ontroerend en was erg blij dat daar dus wel mensen zijn die er wat aan doen!!

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 20:44

Esme_27 schreef:
Pasgeleden was hier een documentaire over op Animal Planet. Het gaat vaak over jachthonden die niet goed meedoen met de jacht.
Er wonen daar 2 nederlanders die hun leven hebben opgegeven om die dieren op te vangen. Als ze nog op tijd zijn dan halen ze die dieren uit de boom of los als ze worden vastgebonden en nemen ze mee. Ze hebben nu al meer dan 300 honden en ze wonen zelf in een caravan omdat al het geld opgaat aan hondenvoer. Honden die weer helemaal zijn opgelapt en ook niet te wild zijn die brengen ze naar Nederland voor herplaatsing. Ik vond het erg ontroerend en was erg blij dat daar dus wel mensen zijn die er wat aan doen!!

ja dat vind ik echt goed van die mensen!!
alleen ze zouden er gewoon met zo'n beschermingesclub ofzo wat aan doen, want dan moeten die mensen heel hun leven op de kop zetten omdat een stelletje idiooten zo met dieren omgaan!! Frusty Frusty Verdrietig Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 15:39

wat goed van hem he! Ja, die honden daar zijn echt stumperds. Echt vreselijk wat ze er mee uit spoken. raar volk.

De hond is de betere mens

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:02

dat zijn inderdaad Greyhounds of galgo's. Mijn oom en tante hebben er ook 1, een galgo espagnol. ontzettend lief beest, ze hebben haar sinds ze 1/2 jaar is dus eigenlijk had ze nog niet veel ergs meegemaakt gelukkig.
het zijn echt geweldige honden, ontzettend lief voor kinderen ook.
ik heb een hele tijd terug ook zo'n docu gezien, de tranen sprongen me in de ogen. wat verschrikkelijk. Gelukkig is in Spanje de Stichting Greyhound in Nood die veel greys redt van zo'n afgrijselijke dood.
ik heb al besloten dat ik later ook een galgo neem. Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 09:50

Echt walgel;ijk hoe sommige spanjaarden met dieren omgaan, ik ga om die reden al niet meer op vakantie daarheen!!!
Ik vind het echt vreselijk en krijg elke keer als ik er iets over lees, weer een huilbui!!!
Ik vind het super wat die mensen doen om die honden te redden, weet iemand of je hun misschien financieel kan steunen???
Groetjes Monique.
Ik zou zo graag willen, dat er een wereld was zonder dit dierenleed!!!


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 09:52

Ik had trouwens meer reactie' s verwacht op dit onderwerp, we houden hier toch allemaal van dieren???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:32

ik snap dat sommige mensen niet reageren en zich distantieren van zo'n bericht. Op deze afstand is er zo bitter weinig aan te doen. WAt ik echt veel en veel liever zou doen is die mensen die zulke misdaden begaan, ter plekke neerknallen! en dat meen ik echt! Ik hou zoveel van honden, zulke dingen snijden dwars door mijn ziel en dat doet pijn. Pijn doet haten, ik zou die mensen het liefst af willen maken.

De hond is de betere mens

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:44

Ja ik had het al eerder op tv gezien Verdrietig
Tis echt walgelijk, en ik hoop van ganzer harte dat het een keer verboden kan worden, maar het zit in de cultuur, evenals stierengevechten (spanje), hanengevechten (filepijnen), kempvisgevechten (thailand).
Ik heb al aan verscheidene handtekeningen acties meegedaan tegen dit soort dierenleed (ook honden, beren en paarden) maar het levert helaas niet veel op Verdrietig

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:34

Ben zo dom geweest om bij een foto te kijken die schokkend was.
Alsjeblieft zeg wat ontzettend erg maar ik kan er zelf toch niet veel tegen doen.

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 19:53

Citaat:
Ik vind het super wat die mensen doen om die honden te redden, weet iemand of je hun misschien financieel kan steunen???

ja dat zou ik ook wel willen weten!!
ik heb al op die stite's gezocht maar ik kon dat niet vinden (of ik heb er overheen gekeken Scheve mond [/list]

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:19

ja,echt vreselijk gewoon
ik had het ook in de BO! gelezen Verdrietig Verdrietig Frusty Lips are sealed Lips are sealed

En hier Val;voor jou:Het adopteren van een kansloze hond

U kunt een Greyhound of Galgo adopteren. Greyhounds en Galgo's hebben een lief, rustig en zacht karakter en hechten zich snel aan hun nieuwe eigenaar. Ze blaffen zelden en trekken niet aan de riem. Een nadeel is dat ze in Nederland niet los mogen lopen vanwege hun jachtinstinct. Dat betekent dat u ze uitgelijnd moet uitlaten en, zoals bij iedere hond, een beetje dient op te passen met katten, kleine hondjes en konijnen, hoewel dat niet betekent dat ze per definitie niet samen gehouden kunnen worden met de genoemde dieren.

Greyhounds en Galgo's hebben behoorlijk wat beweging nodig en genieten er zeer van om in een veilige en liefst omheinde omgeving rond te rennen. Honden die in aanmerking komen voor adoptie worden medisch onderzocht, ingeënt en gecastreerd. Voor informatie over adoptie kunt U contact opnemen met:

Mevr. Resy Haanen Tel. 0475-326 426

Zij verwijst U door naar de plaatsingsconsulent in Uw regio voor verdere uitleg over de procedure.

Voor meer info zie onze website:

Postadres: Secretariaat Stichting G.I.N.N.
Maalbroek 116
6042 KN ROERMOND
Tel. 0475-326 426

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:47

dat ophangen aan de boom had ik eerst ook gehoord.
echt super zielig, levend begraven???? levend verbrand??? levend geraspt??? dit kan toch echt niet! zoeken ze nou de meest afschuwelijke manier om die beesten te laten lijden? ik kan hier ook wel om janken, die mensen die dat doen moeten dat zelf eens voelen hoe dat is!
dat kan toch echt niet wat afschuwelijk gewoon geen woorden voor.

laatst moet ik ook een verslagje maken over stiervechten ook heel erg, maar niet zo erg als dit maar ook echt afschuwleijk:
de stieren worden vóór de wedstrijd helemaal zwak gemaakt, kilos zout voeren, horens afsnijden, zo ver dat het gaat bloeden, enz enz. te veel om op te noemen.
lees nog veel meer:

Afbeelding
http://www.geocities.com/stieren2000/

de moeite waard om even te lezen echt afschuwelijk, er staan ook nog meer fotos op.

http://www.ciwf.nl/some_nl.html
dit gaat over alle soorten dierenleed, korte tekst + afschuwelijke filmpjes die je kan downloaden

groejtes Laura
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 22-02-02 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:52

niet alleen spanjaarden, maar ook in korea kunnen ze er wat van.
\
www.hondenleed.nl (waarschuwing, site bevat schokkende beelden, waarvoor ik zelf nog niet eens het lef gehad heb ze te kijken)

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 21:59

godver als ik zo iets zie dan pleeg ik gewoon een moord ofzo!!
ik kan hier echt niet tegen!!
die dieren die kunnen niets zeggen, niets doen, ze moeten maar afwachten wat er met ze gedaan word!!
die mensen hebben gewoon totaal geen gevoel, ik hoop dat die mensen aan een net zo'n gruwelijke dood sterven als die dieren!!! Frusty Verdrietig

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:44

Ja, het is vreselijk wat er gebeurd!!! het is zo makkelijk om te zeggen, ach ik kan er niks aan doen, oke, er is helaas niet veel aan te doen maar wel iets, een betere wereld begint tenslotte bij jezelf, toch???
Ik stort geld, en dat heb ik niet zoveel, waar ik kan, ik teken protestbrieven, enz.
Sommige beelden durf ik niet eens te bekijken, maar ik verstop me er ook niet voor het is helaas immers de waarheid!!! In in dit geval echt heel hard!!! Ik wilde ook dat ik nog veeeeeeel meer kon doen!!!
Ik vind dit heel erg en ik moet ook zeggen dat dit heel erg mijn leven beinvloed!!! Waarom doen mensen dieren dit aan??? En idd. als ik dit voor me neus zie gebeuren, dan sta ik niet voor me zelf in!!!
Ik hoop dat er een keer een einde komt aan dit wrede gedoe want dit kan gewoon niet!!! Net zoals de ganzenlever voor kerst hoe dat er aan toe ging, walgelijk!!! Ik snap niet dat dat mag!!! Sorry, ik wordt hier zo verdrietig van.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:48

Het hoort bij de cultuur??? O, maar dan kunnen we dat zelfde misschien bij die mensen aandoen, weten ze hoe het is!!!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 23:47

Dit is werkelijk WALGELIJK. En ik begrijp inderdaad ook niet dat dit toegestaan wordt. Zowiezo begrijp ik niet hoe mensen dit over hun hart kunnen verkrijgen.
MISSELIJK WORD IK HIER VAN!!!!
En Boos
en verdrietig
en zo hopeloos machteloos.................

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 09:24

Citaat:
mensen dit over hun hart kunnen verkrijgen.

ja dan is er volgens mij echt iets verkeerd met je ofzo, ik word al boos van mensen die hun huisdier slaan, lat staan ze te laten lijden bij het afmaken!!
als ze nou gewoon gelijk die hoofden van die beesten eraf slaan voelen ze niks, mischien 1 sec, maar beter dan een half uur te liggen lijden!!
en die labratorium dieren vind ik ook zo erg!!
al die aapjes en die konijnen en ratten weet ik veel wat voor dieren nog meer, laten ze die make up en die ziekten lekker op zichzelf uittesten, dan op die hulpeloose diertjes!!!
Die mensen moeten echt gestraft worden die zo met dieren omgaan!! Frusty Frusty Verdrietig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:42

begrijp me goed, ik keur absoluut niets goed, maar de cultuur is daar anders. Mensen daar zien dieren niet zoals wij ze zien.
Ze zien dieren puur als voedsel, of werktuigen.

Hiermee keur ik niks goed, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:59

Clautje schreef:
Ze blaffen zelden en trekken niet aan de riem. Een nadeel is dat ze in Nederland niet los mogen lopen vanwege hun jachtinstinct. Dat betekent dat u ze uitgelijnd moet uitlaten en, zoals bij iedere hond, een beetje dient op te passen met katten, kleine hondjes en konijnen, hoewel dat niet betekent dat ze per definitie niet samen gehouden kunnen worden met de genoemde dieren.



klopt wel, cleo (van oom en tante) is heel rustig lief en aanhankelijk maar trekt onwijs aan de riem Haha!
bij hun thuis hebben ze ook 2 katten en dat gaat prima samen en cleo loopt ook gewoon los als ze op t uitlaatveldje zijn. gaat geweldig

dusseh mensen: allemaal een galgo nemen! Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, Bloemetje75, ComscoreBot, hagelslag, Lau07, luuntje, Mizora, StalNollie, xmirax en 62 bezoekers