happerige honey

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-01 00:19

vandaag weer. Ik sta haar te poesten, en weet loopt ze de hele tijd te happen, niet gemeen, maar echt ontdeugend (staat ook gewoon met oortjes naar voren). Zodra ik merk dat ze wil happen (maakt trouwens niet uit of ik nou haar hoofd, hals of buik poets) straf ik dat af met "UH". Ok, ze stopt dan gelijk, en staat gelijk te kijken van sorry, maar, ik wil dat ze helemaal geen aanstalte voor het happen maakt. Kijk, ik weet hoe of wat, maar straks is mijn verzorgster een keer bezig en is het wel raak. Nogmaal, ze doet echt niet gemeen ofzo, ze is gewoon ontdeugend.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 09:38

Klinkt hard maar eh!Is voor haar genoeg van ooh dat mag niet dus doe ik het vandaag niet meer maar het is niet genoeg voor haar om het elke keer weer te proberen.
Misschien moet je d'r inplaats van eh wel eens een dreun terug geven want inderdaad straks zegt je verzorger een keertje geen eh... en dan?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 13:29

Ik denk dat Kim gelijk heeft. Als je Hon 1 of 2 keer een beste dreun verkocht hebt, dan weet ze weer op welke plaats ze staat.
Is ffies niet zo leuk, maar het idee voor ons is vaak erger als voor het paard/ pony.
Ze weten vaak best wel dat het niet mag, maar als er niet "echte straf" komt, kunnen ze steeds een stapje verder gaan.
En dan heb je ineens een pony aan je arm bungelen.... Is niet fijn!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 18:18

Ik vind niet zo snel iets zielig voor een paard. Een paard in het wild krijgt ook soms een schop voor zijn donder als hij zich niet aanpast. Nou als een knol mij bijt krijgt hij me een oplawaaier.. Lijkt banketstaaf maar in het wild krijgt hij er ook een! Ik vind het eerder zielig voor mij als ik nooit meer iets kan doordat een paard over me heenbeukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 18:24

Consequent zijn; eerste tijd knal voor z'n harses als je UUUUH zegt, dan kun je het met een paar dagen al weglaten. Nu vindt ze het wel zalig met je want UUUH alleen, daar voel je niks van. Paarden in het wild die elkaar corrigeren bijten en trappen elkaar ook, dus een keer een flinke tik (platte hand op d'r kont is ook goed, kletst lekker) kan geen kwaad hoor!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 18:26

ja precies hetzelfde had ik laatst met jino alleen die bijt niet uit ondeugendheid maar uit gekloot, ze bijt eigenlijk alleenmaar als ik aan de deken kom, vast maak of los maak, dan gaat ze zo happen, normaal word ik eenkeer flink boos en dan kapt ze d'r mee, maar laatst stond ze rustig te eten dus tja dan gaiknietboos worden, dus ikd oe de deken los en echt zo ineens super snel HAP inmijn been, deed best pijn Huilen nou echt hoor ik heb d;r een trap verkocht Boos! ik was ZO kwaad, ik denk dat ze het nu dus echt dekomende tijd zal laten want zoiets pik ik dus echt niet.. het is dan wel alleen bij de deken, maar dan nog slaat het nergens op.. hij zit niette strak ofzo.. dus nouja ik zou d;r gewoon een flinke mep of schop geven, want bijten ondeugendheid vind ik/is net zo stout als beiten uit gemeenheid.. bijten is bijten.. maar als ze nou speels is en dus niet hard bijt, gewoon pakt dan is dat anders vind ik.. net als bij honden.. de ene hond bijt gemeen de ander om te spelen.. het maakt natuurlijk wel verschil.. maar als het pijn doet dan is het altijd gemeen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-01 19:24

Als ik Jurita poets staat ze om zich heen te trappen en bijten. Het is meer dreigen dan dat ze echt raak slaat of bijt, maar ze heeft zo'n hekel aan poetsen, niet normaal. Afstraffen doe ik niet eens meer, ik weet waarom ze het doet. Als ik een onverwachte beweging maak met mijn hand of arm, dan schiet ze met haar hoofd omhoog, alsof ik haar altijd sla ofzo. Dat doe ik dus nooit. Ze weet heel goed dat ze fout zit, en als ze mij per ongeluk aanraakt schrikt ze er zelf van. Ook in touwen bijten mag ze van mij. Ik ben blij dat ze zo speels is. Maar toen ze 3 was, heb ik haar heel goed en consequent opgevoed. Ze is ook super handmak en luistert erg goed. Maar dat agressieve en speelse gedrag...ach van mij mag ze, ik ben ook erg makkelijk geworden in de loop der jaren. Terwijl Razinda, die is nu 2,5, die pak ik juist wel weer heel consequent aan. Die is nogal ondeugend en als ze stout is zeg ik 'uh' en ze houdt op. Ik denk dat je paarden wel goed moet opvoeden als ze jong zijn, maar als ze wat ouder worden dan knijp ik wel eens een oogje dicht. Razinda is trouwens wel super lief met poetsen. Als ik onder haar buik poets bijv. dan ben ik echt op mijn hoede en kijk ik achterom. En dan denk ik: o nee, Razinda poetsen is veilig Lachen
Waar ik trouwens echt niet van hou, is als sommige paarden aan je schuren na het rijden omdat ze jeuk hebben. Dat mag van mij geen enkel paard.