Ouders, schoonouders en oorbellen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Ouders, schoonouders en oorbellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:44

Omdat wij met computers werken en ringen nogal snel kortsluiting maken heeft mijn man nooit zijn trouwring om.
Nu heeft hij besloten dat hij dat anders wil. Hij wil ook aan de buitenwereld laten zien dat wij een band hebben.
Samen hebben we besloten dat we dan "trouwbellen" laten zetten.
Vanavond heeft hij zijn ouders gebeld en verteld dat wij allebei een oorbel hebben laten zetten en dat zijn trouwring daarvoor omgesmolten gaat worden.
Ze vonden dat, zacht gezegd, niet leuk.
Mijn man kreeg een lading verwijten over zich heen waar hij niet goed van was. Geloof me, dat gebeurt niet snel.
Om meteen van al het gezeik af te zijn heeft hij meteen mijn ouders gebeld om het te vertellen.
Ondanks de moeizame verstandhouding tussen mijn man en mijn ouders namen ze het heel goed op. Als hij op deze manier zijn liefde voor mij naar buiten bracht was het voor hen een prima idee.
Zo blijkt maar weer eens hoe je je kunt vergissen in mensen die claimen open-minded te zijn en (schoon)ouders die "ouderwets" zijn maar wel de liefde voor hun kinderen boven hun eigen waarden laten gaan.

Sorry voor het lange verhaal, maar het zit me echt dwars en ik moest het even kwijt.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:50

Ik zie eerlijk gezegt het probleem niet zo van het hele verhaal... Jullie gebruiken neem ik aan niet de trouwringen van je schoonouders... Rolleyes

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:54

Ach wat sneu... Jullie hebben strax je eigen unieke symbool, dat is toch ontzettend mooi! Maar zo'n reactie is niet leuk, vooral als je er zelf juist zo enthousiast over bent. Het is hun mening, zij zouden het niet doen, maar jullie zijn hen niet, dus volg lekker je eigen pad. Probeer je er niet teveel van aan te trekken en laat je plezier niet bederven!
Mijn zwager is fysiotherapeut, hij en zijn vrouw hebben ook geen ringen, omdat hij die nooit omheeft.
Ik vind oorbellen een prachtig en persoonlijk idee.

Faber quisque fortunae suae

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:12

Marreke schreef:
Omdat wij met computers werken en ringen nogal snel kortsluiting maken heeft mijn man nooit zijn trouwring om.

Huh?? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord *LOL*

Maar als hij de ring niet draagt, en toch graag iets van jou bij zich wil dragen vind ik dit eigenlijk wel een heel mooie en originele oplossing.
Ik snap dan ook niet goed waarom zijn ouders er zo tegen zijn.

Is dat omdat ze een oorbel niet mooi vinden of omdat hij zijn trouwring laat versmelten?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:19

Volgens mijn schoonouders verlaagt hij zich tot een bepaald niveau Verward
Is het slecht voor de opvoeding van de kinderen en ze hebben hem zeker niet "zo" opgevoed Verward

Schiet mij maar lek, blijkbaar is uiterlijk vertoon en het ophouden van status meer dan een verklaring van liefde...

Cody, als je met een ring een printplaat raakt en de stroom staat op kan het nog wel eens BOEM zijn.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:22

Ik denk dat Cody dacht aan typewerk Knipoog
Achjee het lijkt wel of ze geschokt zijn van het 'oorbel feit' en niet zozeer van het omsmelten van de ringen...
Voor jou is uiterlijk vertoon in ieder geval niet belangrijker dan de verklaring van liefde. Dat is een heel mooie eigenschap, denk daar maar aan en laat die lui lekker in hun sop gaarkoken. Ze kunnen toch zeker wel wat normaler doen. Jullie zijn volwassenen met een eigen leven en ik vind het erg ongepast dat zij zo reageren op volwassen mensen.

Faber quisque fortunae suae

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:36

Ik dacht inderdaad gewoon aan achter de pc werken, niet met je vingers IN de pc, dus dat verklaart een hoop Haha!

Klinkt inderdaad alsof ze nogal moeite hebben met de oorbel.
Misschien kan je voorstellen om er een navelpiercing van te laten maken, dan ziet niemand het meer Knipoog
Ik denk dat het wel overgaat, ze reageren nu misschien wat heftig, maar die ene oorbel gaat ze vast meevallen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:51

Ah okay, het gaat dus niet om het omsmelten an sich... Beetje ouderwetse schoonouders dus? Bloos Oorbelletje kan erg mooi staan vind ik... Staat vaak wat ordi, maar ik ken ook genoeg manschappen met een erg sjiek ringetje...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 01:13

Het hoeft voor mij niet eens sjiek te zijn, als het maar voor ons is Knipoog
Het feit dat hij dit bedacht heeft en ondanks de tegenstand van zijn ouders doorzet is voor mij genoeg.
Ook de reaktie van mijn ouders deed ons goed. Mijn moeder is 13 jaar ouder dan zijn moeder, maar blijkbaar minder ouderwets.

De reaktie van zijn ouders heeft mij diep geraakt. Ze hebben altijd de ruimdenkende, moderne (schoon)ouders uitgehangen, maar nu laten ze hun ware gezicht zien tijdens een ordinaire scheldpartij over een oorbelletje.
Het gaat lang goed bij mij, ik kan veel slikken, maar het volgende feestje zal ik stralen door afwezigheid.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:17

Dat is vaak zo, van iemand waarvan je een lading scheldwoorden verwacht doen het niet en van de ander krijg je het ineens. Dat is erg verwarrend Verward .
Henk heeft ook een tijd toen hij nog monteur was zijn trouwring afgedaan. We hadden zeg maar een weekendhuwlijk. Nu zijn we al 15 jaar 7 dagen per week getrouwd.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:52

Je kunt er ook een draaitje aan geven door tegen ze te zeggen dat jullie eigenlijk allebei een tattoo wilden laten zetten, maar met hun in gedachten gekozen hebben voor "maar" een oorbel.....

Maar dat die tattoo alsnog een optie is....... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:04

Wel een leuk idee!! Heel origineel!! Ik kan me de reactie van zijn ouders wel voorstellen, het is niet iets uit hun tijd waarschijnlijk, dus zullen ze moeten wennen aan het idee. Maar alsnog vind ik het een super idee OK dan!

Ik heb mijn verlovingsring altijd om. Ik werk ook met computers en ben vaak in aanraking met een printplaat. Ik hou mijn ring gewoon om, ik heb daarentegen wel een bandje om mijn pols wat weer aangesloten zit op een rubber mat, en als ik op school bezig ben zit dat bandje aan de tafel waar ik mee bezig ben.
Dit niet alleen om mijn ring, maar ik ben vrij statisch in het algemeen, als ik nu de verwarming aanraak geef ik 3 dagen licht Haha!

lady54
Berichten: 151
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Bladel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:36

leuk idee en gewoon lekker doen.
het is toch jullie leven en niet dat van hun, dus gewoon lekker doen!!!!

en wat heeft opvoeding en sjiek ernu mee te maken.
wat voor ouders zijn dat Scheve mond

kelsey


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Boheme, Charlottemv, Dennenboom, Edisons, Eliana, friendly, IASCrawler, Inney, Lalladidoo, Leukertje, Lucia88, maaikemuis, MissJeanny, Patriesje, Plus_en_Min, ReneeMonty, Roosch, Stybba, Suky en 180 bezoekers