Verkopen of met pensioen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Pensioen of verkoop?

Pensioen
21 (87%)
Verkopen
3 (12%)

Totaal aantal stemmen: 24


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Verkopen of met pensioen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 21:01

Hallo,
Ik heb een haflinger (zie profiel voor foto als ze het weer doen) die is 21 jaar.
Ze is een recreatie pony en staat al waar ze nu staat zo 17 jaar.
Aangezien ik verder wil in de paarden wereld/sport zowel als school als wedstrijden heb ik haast geen tijd meer om haar te rijden.
Ik rij op een niet te grote kwpn'er op een stal (ben zeg maar een soort van stalhulp) met dat paardje mag ik dan op een vereniging gaan en wedstrijden rijden.
Mijn Haflinger kan in principe niks. Zo'n cross pony zeg maar.
Ze is inprincipe makkelijk voor beginners. Maar stel nu dat ze op hol slaat kan ik haar haast niet houden en al helemaal niet van die beginners!
Ik wil haar graag houden en lekker met pensioen laten gaan.
Ze heeft ook nog een weidegenootje shadow de shetlander.
Die wordt gereden door de jongste dochter van me vader's vriendin.
Zij heeft vroeger, toen me pa niet nog met haar moeder had, rijles gehad op Natasja (me haflinger) alleen ze wil niet meer op natas rijden want ze durft niet en ze houd haar ook niet om eerlijk te zijn.
Een verzorger lijkt me ook geen oplossing omdat ik geen tijd heb om er 1 op te zoeken of te laten komen. (bang dat er iets gebeurt en ik wil eigenlijks geen onbekende erbij).
Ik kan dr wel rijden in me vrijetijd maar het is niet goed als je een paard een tijd stil laat staan en dat weer gaat rijden en dat weer niet dat wel enz.
Dus wat moet ik doen?
Pensioen of verkopen?
(sorry voor het lange verhaal)
Doei, doei

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:06

Ik heb gekozen voor pensioen, maar ik twijfel nog wel een beetje.
Op zich is 21 jaar nog helemaal niet oud, maar als je haar nu stilzet, zou ze wel 's heel snel kunnen verouderen. Rust roest.

Ik zou zelf overwegen om toch iemand te zoeken die het leuk vindt om zich gewoon een beetje om haar te bekommeren. Niet berijden, maar lekker knuffelen, een keertje wassen, wandelingetje maken, manen trekken enzo..
Dat houdt de levensvreugde voor je paardje er ook in. En je kunt er een pennymeisje zonder pony zielsgelukkig mee maken..

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:10

daar ben ik het mee eens en niet om het een of ander maar een ouder paard raakt nie zo snel verkocht en dan blijf je er nog mee zitten.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 21:10

Nadeel aan pennymeisjes... ze doen dingen op een verkeerde manier.
Ze bedoelen het niet zo maar nouja je weet wat ik bedoel.
Zie het voordeel is als ik ga rijden bij de stal kom ik zo wie zo langs haar. dan knuffel ik haar even, controleer haar op wondjes, poets haar even en een drafje kijken als ze niet kreupel is.
Dat doe ik zo bijna ongeveer elke dag.
Maar ik bedoel met beweging pensioen...
Als je begrijpt wat ik bedoel?
Het voordeel weer is dat wij tegen over de weide waar ze staat gaan wonen dan heb ik wel wat meer tijd voor haar.
Maar om haar nou intensief te rijden heb ik geen tijd voor.
Wel een wandelingetje her en der...
Hmm ik weet het echt niet meer Verdrietig en het is natuurlijk ook wel sneu voor haar weidegenootje als ik haar verkoop want dan staat die weer alleen...

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:12

ik weet niet of je haf het nog leuk vind om t eracen, en te rijden.Anders moet je haar gewoon verkopen, dat is eerlijker tegenover jou, en je haf.
Als ze het rijden niet leuk meer vind, zet hara dan maar lekker met pensioen Haha! anders is het ook niet leuk voor haar!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:13

Lastige keus jo
Ze is maar een kleine haf 1.35m dus is dubbel zo lastig en ze is sterk
Misschien is het toch beter om een verzorger te zoeken?
Verkopen vanuit de Basse nu nog vind ik ook zo hard..en met pensioen ze is nog zo springlevend..
Het blijft je eigen keus, maar misschien toch beter dat ze wat meer gereden word

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl


Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 21:19

Hmmz ja dat is zo Aniek.
Maar een verzorger tja waar vind je nog een goeie en die in de buurt woond en ook fanatiek met haar aan de gang wil?
Meestal heb je dan van die meiden die komen dat zo tijd en daarna stoppen ze omdat ze betere dingen te doen hebben.
Hmm tja echt lastig.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:23

Ja dat is zo lastige keus
Ik zou er maar goed over nadenken miss kun je toch proberen een pennymeisje blij te maken ^^

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:50

Ik zie in je profiel dat je ook op een stal met 20 paarden rijdt ? prima als je dat leuk vind, maar moet je eigen paard daar onder lijden ? Als ze jonger was geweest ok. Maar wat voor toekomst staat een paard te wachten als je haar verkoopt als ze 21 jaar is ??

Ik heb 3 paarden, een van 22 (die ik al 19 jaar heb) 1 van 17 (die ik al 17 jaar heb) en een veulen. vorig jaar heb ik vanaf maart tot november 7 dagen in de week gewerkt, 10 uur per dag (daarna tot mei dit jaar "maar" 6 dagen)...en nog lukte het me om 2 paarden te rijden...een kwestie van willen en verantwoordelijkheidsgevoel hebben denk ik. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om m'n paarden te verkopen of dan maar in de wei te laten staan. Zoals al eerder is gezegd, rust roest.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:54

Kun je der misschien verleasen aan iemand?
Blijft ze toch van jouw, maar iemand anders rijd haar en eventueel betaald die wat in de kosten.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:14

ik ben het totaal eens met mist, vooral met het eerste stuk. jou pony leid eronder dat jij per se wilt rijden, en de droom hebt om verder te komen, prima die droom ken ik. maar kan dat niet gecombineerd?
ik heb zelf een pony van ongeveer 25. ze heeft spat, kan niet meer bereden worden, ik fiets toch echt ELKE dag naar haar (3 kwartier) om haar aandacht te geven, te wandelen, freestyle te doen. ik vind het nogal jammer dat je een pony van 21 die nog kerngezond is (neem ik aan) aan de kant zet, om (niet te hard opvatten) je eigen rijlust op grote paarden te bevredigen.. houd je van dr? en heb je echt echt echt geen tijd. wees eerlijk, en laat haat verzorgen en rustig bereiden door een meid die wel nog zorg in een oude pony wil steken.,

start paardensport Zie profiel voor meer info

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:24

Ik zou haar nog absoluut niet stilzetten. Ze heeft er nog ontzettend veel plezier in. Mirza is al 28 jaar en toch hebben die mensen mij gevraagd er toen op te gaan rijden omdat ze daar geen tijd meer voor hadden. En inderdaad, rust roest.

Je kunt een lieve verzorger zoeken, viavia ofzo, zodat je toch een beetje vertrouwen hebt en dan in het begin begeleiden. En als je dat niet wilt, zou ik haar toch niet helemaal stil zetten. Je kunt best af en toe rijden als je toch nog tijd hebt, alleen dan niet te intensief in een keer.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:44

Er zijn ook serieuze bijrijders in plaats van pennymeisjes te vinden hoor! Vraag je gewoon iemand van bijvoorbeeld 16+ of 18+ als bijrijder. Niet naar bedoeld voor mensen jonger dan die leeftijd.
Niet stilzetten, want zoals gezegd: rust roest

Faber quisque fortunae suae

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:09

Alet schreef:
Er zijn ook serieuze bijrijders in plaats van pennymeisjes te vinden hoor! Vraag je gewoon iemand van bijvoorbeeld 16+ of 18+ als bijrijder. Niet naar bedoeld voor mensen jonger dan die leeftijd.
Niet stilzetten, want zoals gezegd: rust roest

Ik ken deze pony, maar helaas is ze vrij klein: 1.35m ong iig een erg kleine haf

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:20

en anders verkoop je dr aan een kinderboerderij of iets dergelijks.
kan ze dr rondjes lopen enzo, en die mensen zorgen er echt wel goed voor.
maar zeker in beweging houden

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:45

Faniek schreef:
Ik ken deze pony, maar helaas is ze vrij klein: 1.35m ong iig een erg kleine haf

Maar dat is toch geen punt? Sikiley is 1.36 en daar pas ik prima op!

Faber quisque fortunae suae

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:07

Alet schreef:
Maar dat is toch geen punt? Sikiley is 1.36 en daar pas ik prima op!

Ik bedoel dan voor bijrijdsters he de meeste willen toch wel een groter paardje

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:15

Oh, nou ik niet hoor... Ik wilde gewoon een leuk bijrijdpaardje!

Faber quisque fortunae suae

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:38

is er geen gehandicapten manege in de buurt die haar goed kunnen gebruiken en goed verzorgen ?..je pony krijgt nog mooi wat beweging maar hoeft niet echt meer zwaar werk te doen en meestal krijgen ze aandacht te over

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:41

stilzetten zou ik niet doen ,
is sonde en niet bevordelijk voor de gezondheid
misschien toch een (volwassen) bijrijder/verzorger zoeken die ervaring heeft en lekker recreatief aan de hobbel gaat
zodat je merrie gezond/fris blijft
en jij je zonder schuldgevoel met de wedstrijden bezig kan houden

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 06:38

Hmm dan zal ik haar wel zo af en toe niet te zwaar natuurlijk kunnen rijden.
Verkopen doe ik liever niet.
Ik hou ontzettend van dr!
Ze is kern gezond en het is neit zo van dat ik persé moet/wil rijden op die stal.
Ik wil gewoon verder en dat kan ik niet met mijn lieve oude merrie.
En zo af en toe beweging tja kan wel maar niet te intensief natuurlijk...

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 02:20

het is toch ook juist goed om niet te intensief te rijden,.. als ik alleen maar mag stappen ofzo ga ik juist ontzettend op mn houding letten, mn zit, de teugel voering, en ondertussen doe ik een oude pony een ontzettend plezier...

start paardensport Zie profiel voor meer info

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 03:01

Ik zou haar in ieder geval niet weg doen, zowiezo al omdat ze daar al 17 jaar staat.
Er is vast wel een verantwoordelijk iemand voor te vinden die leuke dingen met haar doet lijkt me.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 08:56

Hmmz ik denk dat ik haar gewoon hou maar dan net zoals muiszje zegt rustige dingen doen enzo Knipoog
Dank julie wel voor al julie antwoorden.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 14:17

Waarom plaats je niet voor de gein een advertentie voor een bijrijder voor bv 2 keer in de week? Je weet maar nooit wat daar uit kan komen!
Veel succes!

Faber quisque fortunae suae


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikbencarmen, Kempi001, Pova en 103 bezoekers