Paniek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Paniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 20:47

ik heb 2 honden op leeftijd.
de grote van 12 had vanmorgen opeens een zere keel!!!
je hoefde er maar naar te wijzen en dan piepte de arme al.
de keel was niet alleen pijnlijk maar ook opgezwollen. meteen dierenarts gebeld en kon om 1 uur terecht.
Daar zat ik dan met mijn maat in de wachtkamer. Je oog valt dan natuurlijk op het rekje met folders waaronder ook 1 met adres van een begraafplaats voor huisdieren. Mijn hond zat als dood tegen mij aan, zelfs een binnenkomende poes deed m niks. en dus sprongen de tranen in mijn ogen.
Mevrouw DA heeft m onderzocht, wat het is weten we nog niet want dan moet hij onder narcose om in zijn bek te kunnen kijken. Eerst maar pijnstillers meegekregen en 2 injecties met ontstekingremmers en penicilinekuur.
Thuis gekomen met zijn drieen op bed gaan liggen en heb mijn hond geen moment uit het oog verloren.
Gapen lukt m niet echt en 1 keer blaffen gaat net.
Er zit een grote bobbel rechts. Dat wordt dus toch morgenochtend naar de DA voor een narcose en dat is een risico met zo'n oudje. Ik hou mijn hart vast en heb meerdere malen tranen vergoten vandaag. Gelukkig is hij wel een heel stuk kwieker vanavond en heeft zelfs honger maar omdat hij tot morgenochtend nuchter moet blijven krijgt hij niks.
DA dacht aan een splinter van stok (die we altijd gooien) of stukje van een droog pensstaafje....ZUCHT...
Heeft iemand anders zo iets meegemaakt met zijn hond???
De bobbel is wel heel plotseling en accuut want gisteravond laat was er nog niets aan de hand... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:57

Wat een naar verhaal. Het doet me denken aan iets wat ik eens meemaakte met de hond van -toen- mijn baas. Zoals altijd was ik met Koos (grote Retriever) een rondje door het park geweest en op de terugweg deed hij raar. Hij liep niet meer en zat maar met zijn bek te mieren en hij deed gewoon eng. Toen ik in zijn bek keek, stak er een takje rechtop in! Doodeng voor hem en kennelijk ook onwijs pijnlijk. Uiteraard moest ik tot voorbij mijn pols met mijn arm in zijn bek om het stokje eruit te halen, dat was wel even opletten maar de o zo trouwe Koos vond het allang best. Hij was enorm blij toen de tak weg was. Hij heeft er verder geen last van gehad, maar het had makkelijke een ontsteking kunnen worden natuurlijk.

Veel sterkte met jouw hond en ik ga er van uit dat het goed afloopt.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

thanks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 22:28

yep, duim maar heel hard voor me, want ik wil mijn makker graag nog even bij me houden Frusty
groetjes
aurora
(het is ECHT een rotjaar)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:14

yo silliebillie! wat een rotverhaal. Ik snap dat je je beroerd bent want ik ben net zo over de zeik als Polleke iets dergelijks heeft. Mijn vriendin Peggy moet haar paard volgende week laten inslapen en die zit ook al in de rats. Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat he.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

so far so good

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 12:44

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
so far so good! vanmorgen was zijn keel weer normaal.
beetje verzwakt maar logisch, peniciline, pijnstiller en geen eten gehad.
Vanmorgen dierenarts gebeld, hoefde niet langs te komen.
Mag weer eten, zachte dingen natuurlijk om keel nog te sparen en de kuur afmaken.
Hij hangt nog wel de patient uit maar dat doet ie al als ie gezond is en je zegt: buikie buikie pijn???dan gaat ie zieig kijken. Maar ik ben weer opgelucht. pak van mijn hart. Moet er wel bij mijzelf grondig aan werken nu al wat emotioneel een en ander onder ogen te zien.
Ik raak idd ook echt over de zeik, maar wat wil je...12 jaar lang je makker en schaduw..mannen die komen en gaan maar hond blijft (LOL).
Met de gedroogde pensstaafjes is het over..jammer voor max maar het zij zo.
bedankt voor jullie steun!
groetjes
sil
desiree...sterkte voor je vriendin...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:40

Gelukkig dat het weer over is, je trouwe makker verliezen doet ontzettend zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 02:11

dan maar naar de dog & cat shop om een pondje pasta met pens te halen voor hem. Kost een paar centen maar dan heb je ook wel verwennerij in huis. Het is zacht spul, dus dat kan die grote wel hebben hoor.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 02:16

Las je berichtje nu pas want het klonk als hetzelfde wat één van mijn katten een tijdje terug had.
Zij is ook onder narcose gegaan maar behalve een waanzinnig ontstoken keel bleek er niets te zijn blijven steken.
Na de antibioticakuur is ze weer helemaal opgeknapt gelukkig.

Succes met je hond. Misschien lust ie ijs, vond ik lekker toen mijn keel ontstoken was Haha!