rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 10:26

Ik ben nu toch echt wel toe aan een nieuwe rijbroek maar ik vraag me af welke ik het beste kan nemen. Ben gisteren jarig geweest en heb wat centjes gehad dus ik kan me flink uitleven. Voorheen had ik meestal de broeken van Divoza (mondoni africa) maar goedkoop is uiteindelijk duurkoop want ze gaan snel kapot en worden ook best snel vaal. (ondanks de dreft dark) Ik ben van de week al even naar nieuwegein geweest maar helaas hadden ze niet mijn maat of wel de maat maar niet de kleur! Boos! Ik zat zelf aan Pikeur te denken, maar misschien zijn er nog wel meer broeken die fijn zijn, wie weet er nog een? Geen bandplooi, steekzakken vind ik prima! (lederen zit ook wel OK dan! )


GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:31

Een relatief nieuw merk in Nederland is www.georg-schumacher.de . Deze fabrikant heeft al meer dan 30 jaar ervaring met het maken en ontwikkelen van functionele rijkleding. In hun programma zitten nagenoeg alleen de rechte modellen (nu ook met steekzak) en een groot aantal basiskleuren en af en toe wat geks. Als je gaat voor kwaliteit is dit misschien eens iets voor je?

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 10:32

en waar kan ik het hier krijgen? (mijn duits is om te huilen!)

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:33

Pikeur vind ik hele goeie broeken. Wel wat prijzig maar dan heb je ook goede kwaliteit.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 10:36

petraaken schreef:
Pikeur vind ik hele goeie broeken. Wel wat prijzig maar dan heb je ook goede kwaliteit.

ja, maar welk model? Ik heb nu broeken met lederen zit, ben zo bang dat als ik nu een zonder leer neem ik ga schuiven, of denk ik dat alleen maar. Ik heb een paar van pikeur gepast en idd prijzig maar wel kwaliteit. Ze hadden helaas mijn maat niet maar ik ben vergeten te kijken welk model het was. Blond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:37

Pikeur! Model is afhankelijk van wat je wilt.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 10:38

Tessebes schreef:
Pikeur! Model is afhankelijk van wat je wilt.

geeeen bandplooi maar verder... Verward

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:39

Misschien is Eurostar ook wel wat. Is volgens mij iets minder duur als Pikeur. En die kwaliteit is ook goed.
Voor het model kun je misschien beter naar een ruitersportzaak gaan. Daar kunnen ze je vast wel helpen met het zoeken naar een goed zitten model voor jou. Succes ermee

Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:39

Ik heb zelf altijd global. De broeken met rondgenaaid zitvlak of leren vlak. Ik vind het allebei prettig en rij ook met allebei. Ik heb geen last van het glijden hoor!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:56

Sannie1980 schreef:
geeeen bandplooi maar verder... Verward


Tja, het is maar net wat je fijn vindt he.
Hoge/lage tailleband, leren kniestukken, leren zitvlak, geen leer.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:57

Leren kniestukken vind ik niet prettig. Ik krijg daar blaren van in m'n knieholten.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:13

Ik heb nu 2 rijbroeken van de divoza. Ze gaan snel lubberen en afzakken. Ik heb nu 2 eurostar broeken gekocht, hoge band. Ze zitten echt ideaal!!!!! OK dan! Deze broeken verkopen ze bij de hipo in nieuwegein.
Succes met je keuze.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:17

Ik ben zelf ook wel te spreken over de Eurostar rijbroeken OK dan! Betaalbaar en goede kwaliteit!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:18

tja model moet je zelf passen en kiezen. Ik heb die met de hoge taille en lederen zitvlak van pikeur.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:27

Ik vind de Cavallo Syria erg fijn, hoge band en steek zakken, is gemaakt voor wat slankere mensen. Toen die echter opeens 180 euro was, ben ik overgestapt op de Eurostar Klara, stof pluist soms iets, maar verder is het een superbroek!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:34

Ik heb sinds pas een euro-star klara, die zit heel erg lekker vind ik! Zijn ook betaalbaar (80 euro) Ze hebben ook euro-star klarissa (dat is dezelfde als klara alleen met kunstlederen zitvlak)

Up to Date is een toppertje

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:01

Sannie1980 schreef:
geeeen bandplooi maar verder... Verward


Van Pikeur hebben ze een mooie broek zonder bandplooi, maar wel met steekzakken (met knoop erop) en dat model heet Montana. Dat model heb je ook met leren kont, en dan heet het Montega. Het kan trouwens zijn dat ik het door elkaar haal hoor Haha! , dat Montana de leren kont heeft, en Montega niet. Ik zou er eens naar informeren, echt een supermooie en fijn zittende broek!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:03

Hoe vallen die pikeur broeken? Die montana en Montega?

Up to Date is een toppertje

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:04

Dublin rijbroeken zijn heel stevig en niet te duur.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:56

Die montana en montega, zitten niet zo heel hoog in de taille (niet als Pikeur Jannette, met die bruine knopen op de zakken), ze zijn ook niet echt strak, maar ook weer niet zo heel los als een bandplooi. En ze hebben aan de voorkant van die schuine steekzakken met een zilveren knoop erop. Ik vind het moeilijk om echt uit te leggen, maar ze verkopen hem ook bij divoza en dan moet je maar eens kijken op www. divoza.nl bij de rijbroeken, daar hebben ze wel een duidelijk plaatje (hoewel ik vind dat het model hem een maatje groter aan had mogen trekken, want bij de meesten zit ie rond de buik en heupen wat losser en dat staat veel mooier). Ik wilde het plaatje hier naar toe kopiëren maar dat lukte niet Bloos !


Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:57

Trouwens, ik vind de Anky-broeken ook heel mooi en fijn zitten. Maar de meningen zijn daarover nogal verdeeld geloof ik!

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:39

Ik ben voor de Eurostar broeken. Inderdaad goede kwaliteit voor betaalbare prijs. Ik heb met leren zitvlak en knievlak met bandplooi. En heb er 100 euro voor betaald...

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:42

ik heb Georg Schumacher rijbroeken. Ik heb ze gewoon gekocht in de ruitershop in Eindhoven (CVS ruitersport) ik heb ze met lederen zitvlak maar ze zijn er ook met alleen kniestukken.
Ze kossten iets van €95,- volgens mij. Het zijn fijne broeken, gaan niet snel kapot en zitten fijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:47


Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:25

die eurostar klara heb ik ook, ik vind het echt een miskoop. hij pluist echt aan alle kanten ziet er niet uit. vooral op de plaats waar mijn zweep zit en aan de onderkant waar je mee op het zadel zit.
ik heb ook een rijbroek van cavallo, en deze zit echt geweldig. Is ook wel erg duur, maar ik heb hem tweedehands van een stalgenootje kunnen kopen, die had hem te groot gekocht. maar hij is de prijs zeker waard. ik heb hem nu 3 jaar en hij is nog helemaal niet versleten. superbroekje!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 31 bezoekers