Poes voor het eerst krols?!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Poes voor het eerst krols?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 17:06

Hallo,
Mijn poes is 7 maanden oud en volgens mij voor het eerst krols.
Mijn vraag is nu:
-wat moet ik doen??
-hoe lang duurt het??
-heeft iemand goede raad voor me??

Alvast heel erg bedankt.
Groetjes:Corina

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:08

laten castreren, dan ben je van die krolsheid af en dan kan ze ook geen jonkies meer krijgen. Dat is ook beter voor de katten in het asiel, want die hebben met die jonge poesjes minder kans op een goed tehuis.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-02 17:34

Ik laat mijn poes ook sterrilieseren ,maar daar is ze nu nog te jong voor zegt de dieren arts.
Ik heb nog een jong poesje en die laat ik ook helpen als ze oud genoeg is.

Maar nu is mijn vraag hoe vaak word een poes krols en hoe lang duurt dat gemiddeld??

Groetjes:Corina

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Poes voor het eerst krols?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:32

corina schreef:
Hallo,

-wat moet ik doen??
-hoe lang duurt het??
-heeft iemand goede raad voor me??



Het is echt de tijd van het jaar dat katten krols worden. (Wij zijn er ook net van af) Het duurt ongeveer een week, misschien iets langer.
Je kunt haar de kattenpil geven. Het is beter om hier mee te beginnen als ze niet meer krols is. Je kan ook wel tijdens de krolsheid beginnen hiermee. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling en het werkt ook niet altijd.
Oja ze worden het ongeveer 2 keer per jaar. Rond februari en die andere weet ik niet. Haha!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:01

toen mijn poesje voor het eerst krols werd was ze het een week dan een week niet en dan weer een week ik heb toen naar de da gebeld wanneer ze geholpen kon worden ze was toen ongeveer 7 maanden oud en het kon pas vanaf een jaar omdat dat te lang duurde heeft ze de pil gekregen want ik werd er helemaal gek van om de week dat gemiauw.ik ben ernou gelukkig vanaf maar ze is ook al 2,5 jaar.

groetjes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:53

potverdeurie!

Die kleine Guus van mij is nog steeds niet krols!
Heb gister nog een stevig woordje met haar gesproken en duidelijk gemaakt dat als ze deze week niet zwanger thuiskomt ze niet meer mag binnenkomen }> Tong uitsteken

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 23:14

oeioeioei, het is goed dat ik dit topic zie!! Een katje wordt dus rond deze periode voor het eerst krols.
Helaas voor Ukkiepukkietje, vanaf vandaag blijft ze dus netjes binnenshuis! 1 katje is genoeg *LOL*
Wie gaat er eigelijk schreeuwen, je meisjespoes of de jongens die buiten lopen. Vraag ik me opeens af *LOL*
Wanneer mag je je kat laten steriliseren? Na hun eerste keer krols toch?
Of zijn ze dan inderdaad nog te jong?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

krols

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:14

Je moet in elk geval wachten met steriliseren van de poes tot na de eerste krolsheid. In de professionele kattenfokkerij wordt soms al voordat het kitten naar de nieuwe baas gaat gesteriliseerd, onder het mom van minder stress enzo. Crimineel. Wij hebben een amerikaans Ragdoll poesje en hebben stad en land moeten aflopen om een ongesteriliseerd poesje te bemachtigen. De fokkery is bang voor misbruik en het zg. lassie syndroom; het is een modepoes en iedereen wil er een...zeker als de media erop in speelt. Als mensen geld ruiken, doen ze alles! En niet in het belang van de poes.
Maarre, onze Romany is nu ook voor het eerst krols geweest, ze is 9 maanden oud nu. We willen een keer een nestje, maar pas als ze over het jaar is. Daarna gaat ze aan de kattenpil.
Je wordt er wel helemaal gestoord van zeg, dat gekrijs en geklaag en gedraai....gelukkig duurt het maar een paar dagen.... Knipoog

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:46

Laat maar snel steriliseren, je mauwen je de oren van je hoofd Haha! En dan nog die bijkomende geluiden bbbzzzzzz. Nou een maandje geleden is de laatste weer geholpen dus de rust is weer teruggekeerd Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:53

De pil voor honden is heel slecht, omdat deze achter loopt in de ontwikkeling bij die t.o.v. de mensenpil. Honden krijgen er vaak melkklierkanker van en dat soort ellende. Ik kan me niet voorstellen dat het bij de katten beter zal zijn. Ik zou dan een nestje fokken en daarna de kat steriliseren maar geen pil gebruiken omwille van de gezondheid van het dier.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:59

Als je ze laat steriliseren heb je ook minder kans op al die enge kanker kwaaltjes in dat gebied toch?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:39

Het is idd geen gehoor als er krolse poezen rondlopen want dat heeft ook weer zijn weerslag op de mannelijke kattenbevolking met alle vechtpartijen en irritaties van dien. Mijn kater is dus gister overdag binnengebleven maar peerde hem mooi toen ik 's avonds thuis kwam. Als het goed is, is hij nu binnen maar mijn vriend vindt dat zielig Frusty . Ik heb trouwens het idee dat Bobo's moeder weer drachtig is want haar buik puilt uit en ze is heel aanhankelijk en dat is ze in de regel alleen wanneer ze drachtig is. Anyway, toen ik dus uiteindelijk Bobo vanacht weer te pakken had, had ie dus mooi een schram over z'n neus.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 18:11

Hallo,
Bedankt alvast voor al jullie informatie.
Het klopt je word er helemaal gestoord van.
Mijn poes komt niet naar buiten en wil nu steeds er tussenuit knijpen.
Ik heb steeds 2 katters voor mijn deur zitten die ook enorm krijsen en vechten.
S'achts kan je erbijna niet van slapen,en de poes gaat s'nachts onderaan de trap jouwen naar de mannen of ze zit voor mijn slaapkamerdeur te jammeren.
Ik schrok al toen ik erachter kwam dat ze krols was,ik dacht dat het net zoals honden 6 weken lang duurde.
Ik heb nog nooit eerder poezen gehad en ben dus niet bepaald op de hoogte.
Maar ze luisteren voor geen meter,wie heeft advies!!!! Haha! Haha!
Groetjes:Corina