van je hobby je werk maken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

van je hobby je werk maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:47

hallo bokkers, het ziet er naar uit dat ik van mijn hobby zo langzamerhand mijn werk aan het maken bent. OK dan!
Ik heb op het ogenblik een paar meiden in Tilburg die ik aan het lesgeven ben en nog 4 in naburige dorpen. Waar ik altijd van droomde, met paarden werken is het helemaal voor mij, en nu lijk mijn droom waar te worden. Het zijn leuke meiden met elk een leuk paard en allemaal proberen ze op een hoger niveau te komen. Zo verschillend zijn ze maar dat is ook het leuke om per paard en ruiter zodanig te helpen dat ieder er beter van wordt althans dat probeer ik wel natuurlijk. Hoop dat het in de toekomst zo zal blijven gaan en voor mezelf ben ik ook bezig om mijn rijden te verbeteren alleen nu nog iemand vinden waar ik zelf bij kan lessen. Het liefste zou ik rijden op verschillende paarden van andere, dat maakt het voor mij leerzamer en uitdagender dan kan ik dat toepassen op mijn eigen paard en misschien ook voor de les klanten.
Wat een lang verhaal hé maar ik wou het toch even vertellen Knipoog Knipoog
de groetjes van Reki Knipoog Knipoog Knipoog


Kim1980
Berichten: 71
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: oud-beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:52

Hallo Reki, wat leuk voor je dat je nu van je hobby je werk maakt OK dan! Ik vind het leuker als hobby dan als werk. Heb een tijdje bij een springruiter gewerkt. Kreeg mijn eigen stal met 12 paarden,dat vond ik toch iets te veel van het goede. Paarden vind ik heeeeeel erg leuk,maar niet 7 dagen in de week 24 uur per dag. Maarja..smaken verschillen..gelukkig Haha!
Ik hoop dat het allemaal goed voor je uitpakt en dat je heel veel plezier erin zal hebben. Ik kan je niet helpen met ervaring opdoen op vreemde paarden,want ik heb erg geen

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:18

hallo Kim,ik ben niet van plan om een eigen stal te beginnen hoor alleen maar wat les geven vind ik al toppie maar toch bedankt voor je reactie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:20

Ik weet niet of je weet dat je, op het moment dat je les geeft, en je westernwedstrijden wilt rijden, dan bij de profs moet starten?

Je suis Charlie.

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:54

Hallo Cassidy, Ja hoor dat weet ik wel maar ik rij geen wedstrijden meer op het ogenblik maar toch bedankt voor de waarschuwing. Wie weet wat de toekomst nog zal brengen maar tot die tijd hou ik me bezig met wat ik leuk vind.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:37

Een beslissing die je nu maakt kan wel bepalend zijn voor de toekomst, je kunt nooit meer terug naar de amateurs. Maar goed, je weet ervan.

Je suis Charlie.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:40

Joh cassidy wat apart is dat.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:41

holly schreef:
Joh cassidy wat apart is dat.


Tja, regels he? Heb ik ook niet verzonnen hoor! Haha!

Je suis Charlie.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:44

Poeh, dan moet ik ook in de open starten, want ik heb wel eens wat aanwijzingen (les?) gegeven aan stalgenoten/vrienden die wel eens western willen rijden...
Ik denk dat zolang Reki er geen commerciele bezigheid van maakt, en het woord "trainer" achterwege laat het wel meevalt. Gewoon lekker "les" geven en er niet zoveel media-aandacht aan geven. En zelf lessen, da's altijd goed!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:48

Er is geloof ik een maximum bedrag dat je mag verdienen met lesgeven, waarna je over moet. En als je een keertje iemand een aanwijzing geeft is dat nog geen lesgeven. Alleen op het moment dat je er je werk van maakt is het "trainer" hoor. En dan is er geen weg meer terug.

Je suis Charlie.


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:00

307. Professionals zijn personen, inclusief jeugdigen, die paarden en/of ruiters direct of indirect tegen financiële beloning of in natura africhten, trainen of corrigeren. Hieronder worden ook verstaan: personen die eigenaar, manager of tijdelijk of permanent personeel zijn van een organisatie die zich met dergelijke activiteiten bezighoudt, dan wel zich als zodanig presenteren, en personen die erkend jurylid zijn van een paardensportorganisatie. Deze personen worden ingedeeld in de categorie “P”.
Amateurs zijn personen die geen paarden en/of ruiters africhten, trainen of corrigeren, of daarvoor niet meer dan € 75 per maand als vergoeding (exclusief reisvergoeding) ontvangen. Deze personen worden ingedeeld in de categorie “A”.
Beginners zijn amateurs die nog niet voldoende wedstrijdpunten hebben verdiend om de amateurstatus te verkrijgen. Het is Beginners niet toegestaan andere ruiters instructie te geven. Deze personen worden ingedeeld in de categorie “B” of “G”.
Verandering van de wedstrijdstatus van een deelnemer dient direct aan het (WRAN) secretariaat te worden doorgegeven.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:11

Cassidy schreef:
Er is geloof ik een maximum bedrag dat je mag verdienen met lesgeven, waarna je over moet. En als je een keertje iemand een aanwijzing geeft is dat nog geen lesgeven. Alleen op het moment dat je er je werk van maakt is het "trainer" hoor. En dan is er geen weg meer terug.


Dat bedoel ik er eigenlijk mee, zolang Reki er geen geld voor vraagt is er niks aan de hand.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:16

Jac schreef:
Dat bedoel ik er eigenlijk mee, zolang Reki er geen geld voor vraagt is er niks aan de hand.


Niet alleen geld, maar ook bijvoorbeeld Stalling voor een paard of iets dergelijks zou meetellen. Niet dat Reki dat wel/niet doet, maar gewoon ter info.

Ik vind dat je er erg voorzichtig mee moet zijn, bij de AQHA en APHA kun je geschorst worden indien ze erachter komen dat je wel paarden traint of les geeft. Ik weet niet hoe streng de WRAN is, maar toch.
In dit geval is gewoon eerlijk zijn het beste, geef je les, verdien je meer dan het toelaatbare, ben je prof, en dat moet je dan ook accepteren.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 17:37

Als ik zeg dat ik geen wedstrijden rijdt, moet ik dan toch melden ook als ik geen lid ben van de WRAN OF NQHA dat ik nu proffessioneel bezig bent?? Nou proffessioneel tussen haakjes dan want ik kan er niet van leven hoor die 5 of 6 mensen die ik les geef.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:43

je hoeft het nooit te melden Haha!

alleen "als" je een wedstrijd gaat starten , moet je in de open klasse starten.

of , als je minder dan 75 euro per maand verdiend , bij de amateurs.bij de WRAN

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 17:59

Oke bedankt Jos ooit misschien eens als ik weer een jong paard kan kopen ben ik wel van plan om weer wedstrijden te gaan rijden tot die tijd blijf ik een beetje bezig met hobby lesgeven

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:02

Jos schreef:
je hoeft het nooit te melden Haha!

alleen "als" je een wedstrijd gaat starten , moet je in de open klasse starten.

of , als je minder dan 75 euro per maand verdiend , bij de amateurs.bij de WRAN


Wanneer je een Amateur kaart aanvraagt bij de AQHA of NQHA moet je wel melden of je wat verdient met de paardensport. Indien wel krijg je gewoon geen kaart. Dat geldt zelfs voor een bepaald aantal jaren (ik geloof 5) dat je niks verdient mag hebben. Je kan dus niet 3 jaar lesgeven, dan de sport in willen met een eigen paard en dan Amateur starten. Dan moet je weer 5 jaar wachten en in die 5 jaar geen geld verdienen.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:04

nog even een persoonlijke mening.

als je van je zelf vind dat je tegen betaling anderen kan gaan vertellen hoe ze moeten rijden, je ook in de open klasse zou moeten 'durven' starten .

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 22:27

Nou Jos daar ben ik helemaal niet bang voor hoor om in de open klasse of bij de profs te moeten starten, je kunt niet meer doen dan je best in welke klasse je ook start.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:24

Reki schreef:
Nou Jos daar ben ik helemaal niet bang voor hoor om in de open klasse of bij de profs te moeten starten, je kunt niet meer doen dan je best in welke klasse je ook start.

helemaal mee eens. helaas denken sommige daar anders over.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:48

Tja, helaas is het wel zo dat je wel iedere keer een vreselijke psychologische dreun krijgt als je meedoet aan een wedstrijd en toch weer laatste bent. Ik ken weinig mensen die het leuk vinden om, ondanks dat ze vreselijk hun best doen, zo ontzettend er van langs te krijgen. Werkt heel demotiverend hoor! En dan maakt het in dit geval niets uit of je Prof bent of niet.

Je suis Charlie.

wannabe
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:05

Ik heb ook pasgeleden de stap gewaagd om van mijn hobby mijn werk te maken OK dan! , maar kan je vertellen dat in zijn geheel niet makkelijk is om de hele boel draaiende te krijgen maarja ja kent het gezegde Schijnheilig " NA REGEN KOMT ZONNESCHIJN" en daar staat ook tegenover dat je toch een erg prettige werkomgeving heb als je met paarden werkt Knipoog Haha! .

it´s the hand thats riding the horse.
with a firm grip you accomplish NOTHING

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 22:30

Ja wannebe gewoon volhouden als het je droom is ,en van tegenslagen wordt men in de regel alleen maar sterker, ik vindt het dapper van mensen dat ze voor zich zelf durven beginnen en die verdienen alle support die ze nodig hebben , tenminste dat is mijn mening dan hoor. En voorlopig is het nog mijn hobby daar naast hou ik gewoon mijn baan en binnenkort ga ik zelfs weer naar school terug om een betere baan te krijgen. Want laten we wel wezen je gooit geen oude laarzen weg voor dat je nieuwe hebt. groetjes van Reki

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 17:43

hej reki

ik zie hier zojuist dit topic staan onder andere over mij Knipoog ik ben dus een van de meiden uit tilburg die les heeft bij reki, en dat beviel me prima.
en reki mocht je open moeten starten dan gaat dat vast wel goed Knipoog
tot na de zomer
groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:54

He Reki

Mijn bevallen de lessen ook prima hoor en ik hoop nog een berg van je te leren .
En is toch super als je van je hobby je werk kunt maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers