petrie leren rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

petrie leren rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 22:35

Hoi iedereen!!
wie heeft er hier leren rijlaarzen van Petrie??? En welk type en wat voor een discipline rij je??? Will ik allemaal hele erge graag weten!!!

Oja, en wie heeft ze toevallig bij horselover gekocht?? En tevreden?????

Heel erg bedankt alvast!!!!!

Groeties Lobke

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:43

Ikzelf heb op maat gemaakte leren laarzen van Huet. Super! Echt fantastisch...

Over Petrie hoor ik vaak negatieve verhalen. Ze gaan minder lang mee, en blijven minder lang mooi. En horselover is nou ook niet een zaak met een heel goede naam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:51

Ik heb mijn laarzen van Petrie al 5 jaar en ze zien er nog perfect uit.
Ik rijd er in het bos mee en dressuur en bewaar ze liggend in de doos (leg ze altijd schoon en droog weg met een beetje lederdressing erop).
Type weet ik niet meer precies.
Ik heb ze laten aanmeten bij de Heja in Garderen, moest ongeveer 3 weken wachten en toen waren ze er.
Ik ben er erg tevreden over.

Sophietje

Berichten: 76
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: vlakbij Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 23:18

Ik heb ene tijdje Petri laarzen gehad, zo'n 2 jaar, vond ze wel fijn zitten alleen moest ze vaak behandelen.
Maar ben er een keer mee bij een buitenrit ergens blijven haken en nou zit er een scheurtje in een laars (OEPS) Je zit het niet zo heel goed, maar om ze nou nog op een wedstrijd te gebruiken, vind ik niet zo! Zelf zou ik nooit meer Petri laarzen kopen.
Ik heb nou Cavallo 44000 lederen laarzen, vind ze super!
Blijven veel langer mooi en zitten nog fijner! Ze zijn wel weer een stuk prijziger
Mocht je wat goedkopere laarzen zoeken: Equin Basic leather boots
Die zitten ook goed!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:33

ik heb geen ervraing met petrie maar vindt ze wel heel erg mooi zitten bij anderen, zelf heb ik lipiza, deze zijn heel erg makkelijk in te lopen, maar ik gebruik ze elke dag en gaan toch erg hard achteruit, maar ja ze waren ook niet duur, dus de prijs kwaliteit verhouding was wel oke...succes met zoeken rianne

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:40

ik heb cavallo rijlaarzen. Zitten wel goed alleen het probleem is ik heb een wintec zadel en als ik dan met mijn laarzen ga rijden piept het ontzettend. Ik schaam me dood en mijn paard weet niet wat er gebeurd met al dat gepiep. Ze staan nu dus in de kast. Wel zonde maar van de zomer wil ik een lederen zadel kopen dus kan ik ze dan eindelijk weer aan.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:58

Ik heb petrie perfect laarzen, waren niet zo duur, iets van 360 gulden, ze rijden erg fijn. Ik rijd er vooral dressuur mee.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 15:22

Ik heb nu sinds een jaar of 4 leren laarzen van Petrie.
Ik heb ze z.g.a.n. van een meisje overgekocht die er nooit mee reed.
En zeg maar net zulke benen had als mij (denk aan lang en dun).
Ze passen me dus (met geluk) perfect!
Ik rij er praktisch elke dag 2 x mee.
Ik doe ze alleen niet aan op buitenritten. Veel te bang dat er krassen e.d. op komen Lachen
Ik moet ze alleen wel aan doen met van die 'hulphaakjes' anders kom ik er heel moeilijk in. Maar dat zal wel eerder aan mijn benen liggen dan aan de laars.

leonie2000
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 15:28

Ik heb mijn rijlaarzen van Petrie vbij Huet in Houten vandaan.
Heb ze nu 2 jaar en zitten nog steeds super.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:45

Ik heb leren rijlaarzen van Petrie met een coating er overheen. Die dingen hebben me 400,- piek gekost maar ik ben absoluut niet tevreden Boos! De coating laat los, de schoen wordt mat hoe vaak je zo ook invet en de schacht blijft glanzen en ze zijn zeer onaangenaam in te lopen! Ik heb veel pijn gehad de eerste maanden, paarse knieholten e.d.

Nee, mijn volgende paar laarzen ga ik echt van een ander merk proberen, geen petries meer voor mij Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:08

ik heb ook petrie laarzen... geloof de perfect.. vindt ze fijn en rijdt er drs en springen mee

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:28

IK heb ook Petrie. Die van 560 gulden. Ik vind ze heel fijn, alleen ik krijg ze vrij moeilijk aan, omdat ik zo'n hoge wreef heb. Ik heb ze 2 weken iedere dag 2 uur ingelopen( hond uitlaten, kamer opruimen, fietsen ed) en nu zitten ze hartstikke fijn. Ik rijd er dressuur mee. Ik bewaar ze liggend, en eens in de week maak ik ze schoon met zadelzeep en doe ik erna was op. Ik heb ze bij Divoza vandaan, waar een vrouw me heeft geholpen, met goed advies en heeeeeeel veeeeeeel geduld (aangzien ik nogal twijfelde)

De equin raad ik je af, omdat het zo slap leer is ( met laagje),zakken ze heel veel en lelijk. Ook zijn ze nogal ruim om de enkel, en dat rijdt niet lekker!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:30

Even voor je opgezocht, ik gebruik CAlvalcura lederwas

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:25

Ik heb de excellent. Maatwerk, kalfsleer. Super dingen! Wel een rib uit m'n lijf!
Maar ze zitten echt als pantoffeltjes, makkelijk netjes te houden, geen krassen (terwijl ik buiten regelmatig een takje meepak!) en ze staan mooi.

Overigens is het heel normaal dat je je leren laarzen met laarzentrekkers aantrekt, dat doe ik ook. Ik zou er anders ook wel in kunnen komen, maar dan trap je je hak zo in, niet goed voor je laarzen. Die lusjes zitten er niet voor niets. Ik trek ze ook altijd netjes met een laarzentrekker uit, wel zo makkelijk en veel beter voor je laarzen. Ik bewaar ze rechtop staand met laarzenspanners er in.

Ik maak ze altijd schoon met Passier zadelzeep. (zonder water!!!)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Margreet op 21-02-02 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:28

nog een goede tip als je geen dure laarzenspanners hebt:
Stop er 2 SPA-flessen in! werkt super!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:32

Zijn laarzenspanners zo duur dan? Kan me niet herinneren dat ik er ooit veel voor betaald heb, heb ze al jaren.
Kun je die spaflessen dan ook helemaal doorduwen tot onderin je laars? Ik wil juist dat dat stuk bij m'n enkel niet verder inzakt of inknakt, dus daar wil ik een spanner hebben en aangezien ik vrij lange spanners heb is de bovenkant dan ook gelijk 'gespalkt'.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:48

Ik heb het Petri Standard model voor f575,- gekocht bij Van Huet in Houten. Ik heb ze nu bijna twee jaar en ze zitten prima.

Ik trek mijn laarzen eigenlijk ook altijd aan met laarzenaantrekkers, om dezelfde reden als iemand anders al gezegd had, dan trap je de hak niet in. Schoonmaken doe ik met kiwi schoensmeer. Eerst heet (vloeibaar)maken, vervolgens erop smeren met een doek ofzo, een halfuurtje in laten trekken en oppoetsen met een panty(kousje). Was een gouden tip die ik van Anky kreeg Lachen

Groetjes!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:21

napoleon schreef:
Ik heb leren rijlaarzen van Petrie met een coating er overheen. Die dingen hebben me 400,- piek gekost maar ik ben absoluut niet tevreden Boos! De coating laat los, de schoen wordt mat hoe vaak je zo ook invet en de schacht blijft glanzen en ze zijn zeer onaangenaam in te lopen! Ik heb veel pijn gehad de eerste maanden, paarse knieholten e.d.

Nee, mijn volgende paar laarzen ga ik echt van een ander merk proberen, geen petries meer voor mij Haha!


Heeee, dit is mijn verhaal!!!! Al viel het met mij met inlopen wel mee..Maar inderdaad, die coating laat los, bij mij vooral bij mijn enkel, en de schoen blijft dof terwijl de rest van de laars wel glimt... Scheve mond

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:37

Margreet schreef:
Zijn laarzenspanners zo duur dan? Kan me niet herinneren dat ik er ooit veel voor betaald heb, heb ze al jaren.
Kun je die spaflessen dan ook helemaal doorduwen tot onderin je laars? Ik wil juist dat dat stuk bij m'n enkel niet verder inzakt of inknakt, dus daar wil ik een spanner hebben en aangezien ik vrij lange spanners heb is de bovenkant dan ook gelijk 'gespalkt'.



Laarzenspanners zijn aardig prijzig vind ik hoor, in ieder geval een stuk duurder als Spaflessen! Spaflessen zijn langer en dunner als bijvoorbeeld Colaflessen, en daarom zijn ze perfect! Bij mijn laarzen (en ook bij m'n zusjes laarzen) komen ze tot op de zool, en dus ook het gedeelte bij de enkel wordt goed ondersteund. Ze komen niet in het echte voetgedeelte, bij de tenen enzo. Maar ach, dat vind ik ook niet zo belangrijk.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:51

zijn hele fijne laarzen! gaan hele lang mee en blijven super mooi...
Mits je ze goed behandeld! Maar das volgens mij met alles
horselover hoor ik niet zulke super verhalen over..
Ik heb ze van Den Besten in Hierden.

Kus

dreiklange

Berichten: 137
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 09:52

nou,
ik doe geen ene fl*kk*r met mijn laarzen wie wil ze vooir 75 euro weg hebben omdat ik er niks mee doe nog wel goed

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:12

ik heb de petrie winsor,
heb ze nu ongeveer denk ik mmmmm een maand of 6 Verward
Ik rijdt zelf nu L1, mag naar l2.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:32

ik heb ze ook ik heb de eh.... olympia, maar zeker weten doeik het niet! Ik heb ze nu denk ik bijna een jaar, ik rij er voornamelijk dresuur mee en ook op buitenritten gaan ze lekker aan! Behalve als het heel warm is da niet! Enik ben toch wel tevreden hoor! En i8k heb ze bij Hyporama gekocht

Maar ff een andere vraag: Heeft Petrie iets van een website of zo? Mijn laarzen zijn zodanig beschadigd (eigen schuld hoor!), dat ik wil kijken of er niets iets van ee zalfje oid is om dat te bewerken!
Ik ben enkele weken geleden met mijn buitenbeen tegen een ijzeren paal, met een vierkantplaatje erop en precies zo'n hoekje van dat plaatje in mn been! (Leo duwde zich tegen de bakrand aan en ik kon hem met mn been niet meer naar buiten duwen!) Met als gevolgd dat mn been paars en blauw is en ik niet meer fatsoenlijk in mn laars kan komen omdat tie zo dik is! Maar dat is bijzaak!
Maar mn laars heeft nu gewoon een diepe kras erin, en de zijkanten zijnm geschaaft, dus het leer 'kruimelt' een beetje aan de rand van de kras!

Vorige week dus weer, nu iets minder diep en de punt kwam gelukkig niet door mn laars heen!

Heeft iemand enige idee wat ik hieraan kan doen???

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:30

Ik heb Petrie Olympia, zitten perfect. Ik maak ze schoon met Petrie cleaner en daarna met Petrie wax (voor de glans Haha! )

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:36

Ik vind het ook echte fijne laarzen, heb totaal geen problemen met het inlopen gehad, enb ze zitten heerlijk.
Idd de schoen wordt wel dof, maar ja de rest zal ook wel eens dof worden, zelf vind ik het niet zo erg, dat glimmerige voor concour kun je altijd snel er op smeren op het moment dat je gaat rijden toch Verward
Tenminsten dat zou ik doen als ik het doffe erg zou vinden.