Nu ben het nog meer beu..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Nu ben het nog meer beu..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 22:10

[PP] Ik ben het zoeken BEU

Daar schreef ik dat ik het zoeken kotsbeu was..
Altijd leuke paarden waar altijd iets aan mankeert, of weer veelste duur..

Nu had ik een leuk paard gevonden, wel eentje met een gebruiksaanwijzing, maar eerlijk.
Gisteren kwamen ze naar mn stal zodat ik daar eens deftig kon rijden en springen, kortom ik was verkocht. Want bij hen op de weide was het niet echt goed rijden door de regen.

We hadden zo afgesproken dat wanneer alles goed is, de DA s'avonds kwam. En alles was goed dus kwam hij (logisch hé Tong uitsteken )
Maar om een lang verhaal kort te maken, hij was goedgekeurd, alleen had hij een ontsteking en kon alleen behandeld worden met dure spuiten. (je moet het achterliggende verhaal weten, degene die het echt weten mogen pb'en)
Mn vader zei tegen de eigenaar dat we zoiets niet op 5 min. konden beslissen dus de eigenaars gingen terug naar huis met het paard.
Maar ik had al besloten om het niet te doen (nog een andere reden, is ook bij het lange verhaal Knipoog ) en de DA zei nog een keertje tegen me: ik zou het echt niet doen, je koopt geen paard voor meteen te beginnen met spuiten..

Dus nummer 3 is 'afgekeurd'
Ik denk dat ik nog 1 keertje zoek, en als die ook weer afgekeurd is, dat ik stop met zoeken.. Iedereen vraagt nu al aan me of ik een klantenkaart heb bij de DA..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:02

Misschien moet je gewoon eventjes niet zoeken, dan zul je zien dat je zo tegen een paard aanloopt wat wel goed is. Succes en kop op!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 23:09

de hoefsmid had me gezegd dat zijn familie een paar paarden verkocht uit eigen fok. Een 5-jarige, dan ga ik daar maar een keertje kijken.
De hoefsmid zei dat die zeker zuivere benen heeft en dat zegt hij niet omdat het familie is. Maar de hoefsmid is echt een eerlijke man, achja we zien wel

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:08

Wat jammer zeg, dat alle paarden worden afgekeurd! Heel veel succes met het zoeken, en wat Tessebes zegt, eigenlijk een poosje niet zoeken, dan kom je er vanzelf eentje tegen.

Liefs Ilse

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:26

Heb je dat dan niet van te voren gevraagd? Of er wat aan mankeert?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:00

jeejte is idd vervelend, word je ook zo lekker moedeloos van Tong uitsteken
maar geef niet op, ook ergens op deze weide wereld huppelt er een paardje rond op zoek naar jou Tong uitsteken {ok overdrijven is ook een vak Tong uitsteken]

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 15:31

Lydiia schreef:
Heb je dat dan niet van te voren gevraagd? Of er wat aan mankeert?


Natuurlijk heb ik dat gevraagd, en ze bleef maar zeggen dat er nog nooit een DA is bijgeweest, zo gezond was hij..

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:32

Snap het precies zo heb ik ook zeker anderhalf jaar op zoek geweest naar een eigen pony. Me zusje zocht toen ook een pony en zij had haar al snel gevonden Haha! maar ik nee hoor elk weekend weer op paardenjacht maar altijd was er wel iets of sprak het paard me niet aan. Toen ben ik omdat ik toch wilde rijden op zoek gegaan naar een bijrijdpony en nu meer dan 2 jaar later doe ik haar nog steeds en denk ik er niet over om een eigen pony te kopen. Misschien dat dit iets is voor jouw of een leasepaard in de paardlozeperiode.

in ieder geval heel veel succes op het vinden van je droompaard en blijf moed houden Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:48

Dookie schreef:
Natuurlijk heb ik dat gevraagd, en ze bleef maar zeggen dat er nog nooit een DA is bijgeweest, zo gezond was hij..


Stom zeg..

Dat die mensen niet snappen dat jij er toch wel achter komt wat het paard mankeert Verward

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 16:05

Toen de DA het zei, vielen ze erg uit de lucht zeg.. Rolleyes
Je zag gewoon dat ze het wisten..

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:14

Lydiia schreef:
Stom zeg..

Dat die mensen niet snappen dat jij er toch wel achter komt wat het paard mankeert Verward


Hmm maar mijn paard heeft ook NOOIT wat, en die kan net zo goed afgekeurd worden (staat nu te koop). Kan uit het verhaal niet zo goed opmaken of dit nou iets was waar ze al langer voor bij een DA liepen met het paard of niet Knipoog, maar een paard kan natuurlijk altijd wat hebben wat je in het dagelijks leven niet merkt?

Maar vervelend voor je Dookie, een paard zoeken kan erg fustrerend zijn. Succes met verder zoeken, je vindt je droompaardje echt wel Lachen.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:17

Ik ben eigenlijk ook een beetje bedrogen met mijn paard. De vorige eigenaar zei dat ze verkeersmak was, in de bak is ze bang voor een cirkel getekend in het zand. En over aan de hand op straat wandelen zal ik maar zwijgen. Rolleyes Maar voor de rest kan ik mij geen beter paard wensen!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:23

grassie schreef:
Hmm maar mijn paard heeft ook NOOIT wat, en die kan net zo goed afgekeurd worden (staat nu te koop). Kan uit het verhaal niet zo goed opmaken of dit nou iets was waar ze al langer voor bij een DA liepen met het paard of niet Knipoog, maar een paard kan natuurlijk altijd wat hebben wat je in het dagelijks leven niet merkt?

Maar vervelend voor je Dookie, een paard zoeken kan erg fustrerend zijn. Succes met verder zoeken, je vindt je droompaardje echt wel Lachen.


Tuurlijk is dat zo. Als je je paard 6 jaar na aankoop weer op de foto laat zetten kan het ook een totaal ander beeld geven terwijl het dier niet kreupel loopt.

Ik heb uit het verhaal opgemaakt dat de huidige eigenaar van het ontstekingsverhaal op de hoogte is. Zo noemt Dookie dat spuiten noodzakelijk zijn.

In ieder geval, heb ik Dookie al een paar leuke paarden gestuurd! Haha!

Morgen gaat ze volgensmij ook naar paarden kijken, haar droompaard komt echt wel op haar pad

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 21:28

Mja ik kom vandaag op stal, zaten ze weer met me te lachen omdat die ene afgekeurd was.. "ik heb gehoord dat je weer zo'n goed paard had uitgekozen (en dan zo'n stomme grijs)"

Ik vertelde over dat paard van morgen tegen iemand:
ja, een 5 jarige die al een parcours van 1 meter springt, ga maar niet kijken..
En bij die afgekeurde, ze zagen hem lopen: wauw als jij hem niet koopt, doe ik het wel (heeft hij echt gezegd) en toen hij afgekeurd was: ik zei het je toch? Of een andere: ja dat beest is gemeen, geloof me maar.. Zijn paard stond weer te stijgeren toen ik hem ging binnenhalen..
Laatst bijgewerkt door Farjen op 15-07-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:30

Laat ze maar praten, pure jaloezie!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 21:31

Ze horen de afstammeling, waaauuww, ze zien hem lopen, wauw.. en dan afgekeurd: wat heb ik je gezegd Boos!

Oja Lydiia, dat ene meisje spreekt weer niet.. Rolleyes

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:34

Bellen! Haha!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 00:57

Ik vraag me af wat er zo leuk aan is elke keer over me te roddelen en te lachen..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:52

Ik zou er niet naar zoeken.. Ik ben ook tegen mijn nwe paard aangelopen..
Hier op stal roepen we ook altijd.. : Een goed paard vind je niet daar loop je tegenaan Knipoog !