Wat moet ik hier nu mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Furby
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-04

Wat moet ik hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 14:07

Een van mijn paarden staat te koop, klikt gewoon niet en eigenlijk te weinig tijd om twee "full"-time te rijden. Nu loopt het niet direct storm voor dit paard, maar dat ligt ook wat aan de prijsklasse Schijnheilig . Nu belde er iemand hier uit de buurt, hij is geïnteresseerd en wil langskomen om het paard te rijden. Ik heb hem wel eens zien rijden op wedstrijden en ik weet gewoon dat dit beslist geen paard voor hem is. Daar kan ie gewoon niet goed mee overweg, veels te sensibel daar kan ie echt niet lekker mee sturen. Eigenlijk wil ik die persoon gewoon niet op mijn paard hebben voor zowel paard als ruiter prettiger. Hoe kan ik dat nou het beste doorgeven? Zeggen dat ie niet kan rijden, vind ik nogal bot en ik weet zeker dat ie erg beledigd is aangezien hij zelf wel vindt dat ie goed kan rijden Scheve mond .

Hoe los ik dit nu netjes op? Kan moeilijk zeggen dat het paard al "gereserveerd" is oid als ik er nog fanatiek mee adverteer. Iemand suggesties.


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:12

Kan je m niet gewoon laten rijden? Dan merkt ie vanzelf wel dat het niet gaat.. Van 1 x een persoon op zn rug die wat minder goed rijdt word je paard niet slechter.. Als hij dan vind dat t wel klikt kan je altijd nog zeggen dat je het rijden niet goed vond gaan en dat je je paard niet aan hem wilt verkopen.

Jessminder

Berichten: 192
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:13

Tja, dit riskeer je natuurlijk wel als je je paard te koop zet..
Ik snap eigenlijk niet dat je zo snel kunt oordelen. Het kan altijd nog anders lopen. Stel dat je wel een koper hebt, die je nog niet hebt zien rijden? Dan laat je hem of haar toch ook niet eerst haar rijkunsten showen? Het kan aan mij liggen hoor..

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:18

Ik ben het met Aramat en Jessminder eens, ergens is dit natuurlijk altijd het risico van verkoop natuurlijk. Ik zou de betreffende persoon gewoon laten rijden, wie weet klikt het wel En wat Jessminder verder zegt is natuurlijk ook waar, als je eventuele andere geïnteresseerde personen hebt weet je van te voren ook niet hoe hun rijkunsten zijn Knipoog

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:28

laat hem komen proefrijden en beslis op basis van wat jij ziet of je het wel of niet doet
wie weet klikt het hartstikke goed en rijd hij er zo mee weg
en als dat niet zo is zeg je gewoon dat jij vind dat de combi niet klopt en denkt dat hij met een ander paard beter af is

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:30

Leugentje om eigen bestwil mag... Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:33

draumpje schreef:
laat hem komen proefrijden en beslis op basis van wat jij ziet of je het wel of niet doet
wie weet klikt het hartstikke goed en rijd hij er zo mee weg
en als dat niet zo is zeg je gewoon dat jij vind dat de combi niet klopt en denkt dat hij met een ander paard beter af is


Idd, hier ben ik het mee eens.
Eerlijk duurt het langst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105 en 76 bezoekers