Kraambezoek & verkouden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Kraambezoek & verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-09 11:24

Is dit nou echt uit den boze?
Mijn schoonzusje is eergister bevallen en nu zijn we vandaag uitgenodigd voor kraambezoek.
Afgelopen week ben ik ziek geweest en nu nog verkouden.
Ik ga het dus maar afzeggen, heel jammer want ben natuurlijk heel benieuwd naar de kleine beeb!

Wat ik me afvraag, hoe zijn de papa's en mama's hier op Bokt mee omgegaan, is het nu echt een dikke DON'T om verkouden mensen op bezoek te laten komen?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, wil geen risico nemen dat die kleine ziek wordt door mij ofzo!

                                          Abhay Mahjar ~Dreams do come true~ :+:
                Shopping is better than sex. At least if you're not satisfied, you can exchange it for something you really like :')


Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:27

Aaaaargh, van die ouders die dan het kind voor alles wat mogelijk aanstekend is willen beschermen :')



Gelukkig wil ik de babies nooit vasthouden dus blijft de frustratie beperkt...Maar halleluja, laat dat kind een beetje weerstand opbouwen! :Y)
Laatst bijgewerkt door Adil op 11-04-09 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:27

Ik zou gewoon even bellen naar de ouders of ze het een probleem vinden? Volgens mij valt het heel erg mee zolang je niet te dichtbij komt natuurlijk :) Maar ik kan me voorstellen dat ze heel zuinig op hun baby'tje willen zijn en het liever niet willen :)

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:27

Baby van een klasgenoot van mij was pas geboren en lag in het ziekenhuis. Wij mochten mee op bezoek en één van die meiden was ook verkouden. Mocht wel mee, maar ze moest dan (van verpleging )handen wassen, masker op en niet rechtstreeks naar de baby ademen, als ze hem vast wilde houden.

Toen heeft ze maar gewoon afstand gehouden en de baby niet vastgehouden. Wel jammer, maar het is beter om geen risico te lopen. Ik denk dat het dus verstandiger is om even één of twee dagen te wachten, ookal is het jammer natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Mars op 11-04-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:28

Zolang je geen zuigflesje met de kleine deelt zal het wel loslopen denk ik. :D

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:28

Aan de ene kant zeker een don't maar aan de andere kant in deze tijd zijn veel mensen ziek dus je draagt het altijd wel een beetje bij je, ook als je niet verkouden bent.

Ik vind het wel heel netjes dat je het afzegd tot je echt weer beter bent!

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-09 11:31

Ohh ff iets rechtzetten ;) Ik heb het nog niet overlegd met de kersverse ouders, dus weet ook nog niet of het voor hun echt een probleem is.. maar dacht; als het nu écht een probleem is zeg ik het gewoon af! Ik kan me namelijk ook heel goed voorstellen dat ze heel zuinig zijn op hun pasgeboren dochter en het liever niet hebben. Daarbij zou ik ook echt niet willen dat ik de kleine aansteek... hoe benieuwd ik ook ben naar de baby ;)
Had al ff gegoogled en dan kom je op van die jonge ouders-achtige sites waar ze toch adviseren geen verkouden mensen bij je pasgeborene te laten...
Laatst bijgewerkt door Thirsa_ op 11-04-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

                                          Abhay Mahjar ~Dreams do come true~ :+:
                Shopping is better than sex. At least if you're not satisfied, you can exchange it for something you really like :')

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:32

doe voorzichtig,

@adil: het kan wel zo zijn maar verkoudenheid en koorslippen voor een pasgeborene kunnen in ernstige gevallen leiden tot dood.
en oke het zal niet snel voorkomen, maar het zal maar net 1 op de zoveel zijn dat het juist dat babytje is.

dus doe voorzichtig en idd handen goed wassen en niet knuffelen, kussen.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:33

Adil18 schreef:
Aaaaargh, van die ouders die dan het kind voor alles wat mogelijk aanstekend is willen beschermen :')



Gelukkig wil ik de babies nooit vasthouden dus blijft de frustratie beperkt...Maar halleluja, laat dat kind een beetje weerstand opbouwen! :Y)

Ja totdat je een 2 dagen oude baby een longontsteking geeft. Weerstand opbouwen prima, maar niet met een 2 dagen oude baby.
Hier echt geen kraambezoek dat verkouden was hoor, dan komen ze later nog maar een keer.

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-09 11:34

Kan het echt zo erg zijn! :oo
Het is ook maar een kleine meid (kleiner dan normaal) dus misschien is het risico dan sowieso wat groter? (ik heb geen idee hoor, ik heb echt geen verstand van baby's :')) Ik denk dat het maar beter is om helemaal geen risico te lopen. De kans zal misschien wel niet zo groot zijn, maar wil niks op mijn geweten hebben.. dan maar een weekje later hoor!

                                          Abhay Mahjar ~Dreams do come true~ :+:
                Shopping is better than sex. At least if you're not satisfied, you can exchange it for something you really like :')

GeeskeP
Berichten: 1084
Geregistreerd: 13-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:35

Ik ben 3 weken geleden bevallen van een kleintje en mn schoonzusje was ook verkouden, maar ze is wel langs geweest.
Het enige wat ze niet heeft gedaan is mij 3 zoenen gegeven en de kleine vast gehouden.
Hij heeft er niks aan over gehouden, dus het valt wel een klein beetje mee. Het enige waar je echt heel voorzichtig mee moet zijn is een koortsblaar en krentenbaard ;)

Lekker bij de kleine op kraamvisite gaan, maar een klein beetje voorzichtig zijn :)


trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:37

Bij zo'n jong kindje zou ik idd even wachten tot je beter bent.

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:38

Thirsa_ schreef:
Kan het echt zo erg zijn! :oo
Het is ook maar een kleine meid (kleiner dan normaal) dus misschien is het risico dan sowieso wat groter? (ik heb geen idee hoor, ik heb echt geen verstand van baby's :')) Ik denk dat het maar beter is om helemaal geen risico te lopen. De kans zal misschien wel niet zo groot zijn, maar wil niks op mijn geweten hebben.. dan maar een weekje later hoor!

Ja het kan zo erg zijn, natuurlijk het gebeurd zeker niet altijd, maar het dochtertje van mijn vriendin was 3 dagen oud toen ze met een longontsteking op de intensive care opgenomen werd doordat de kraamvisite zwaar verkouden was. Kindje heeft het godzijdank overleefd, maar is nu wel longpatient, moet iedere dag aerosollen etc.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:40

En als kersverse moeder spelen er ook nog hormonen mee, ik had het in ieder geval niet prettig gevonden als er verkouden mensen bij mij op kraamvisite kwamen! Mijn schoonmoeder was aan het vertellen dat ze dacht dat ze een koortsblaar had, nou ik was helemaal hysterisch bijna ;-)

Maar inderdaad, zo'n klein kindje is nog heel kwetsbaar, anders bel je gewoon en dan kunnen ze het aan de kraamhulp vragen.

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-09 11:41

Jeetje Nadia nou dat risico wil ik absoluut niet lopen... Daar pas ik voor :n Hoe klein de kans ook is, het zal maar gebeuren...
Ik bel straks de ouders wel ff om te zeggen dat het beter is dat we volgende week ofzo even langskomen, als ik weer helemaal beter ben.
Ik denk dat dat het beste is... Kan idd ook nog even overlegd worden met de kraamhulp maar als ik deze verhalen lees denk ik echt dat het beter is om even te wachten.

                                          Abhay Mahjar ~Dreams do come true~ :+:
                Shopping is better than sex. At least if you're not satisfied, you can exchange it for something you really like :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_, _Nadia_, aliida, capriz, Colien, F_Orumster, Googlebot, Janneke2, LouLi, marley93, Mo_86, NogSteedsGek, Paardjes83, SannevZ, Swift, troi, Wintu, YandexBot en 200 bezoekers