UWV, kan iemand me met deze rotzooi helpen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

UWV, kan iemand me met deze rotzooi helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 13:28

Ik word er niet goed van. Elke keer weer opnieuw is er wel iets.
Even van het begin af aan dan maar.

Mijn vriend (woon samen) had een baan.
Hij is allergies en heeft astma.

Nu is het vorig jaar dus gebeurt dat hij midden in de nacht dus geen adem meer kreeg, waardoor we dus met spoed naar de huisartsenpost zijn gereden.
Hij kreeg medicijnen, maar daarmee mocht hij niet werken, want die combi met medicijnen mocht niet.
Waarop hij dus een bedrijfsdokter aan de deur kreeg toen hij net bij zijn eigen dokter was (ik deed dus open).
Dat is allemaal expres zo geregeld, want hij moest aangeven welke dag hij weer kwam werken. Goed is weer gaan werken en diezelfde dag meteen ontslagen. Lekker dan, want dat je niet kan ademen kan je niks aan doen toch?

Nou goed, hij had een collega die een eigen bedrijf aan het opzetten was, en die beloofde hem een baan. Dus hij had inmiddels een uitkering en omdat hij niet stil kan zitten, ging hij dus bij die collega alvast wat sleutelen.
Deze collega kon hem er niet voor betalen want hij had geen geld, want een bedrijf opzetten is al moeilijk genoeg.

Dus hij vond met mijn hulp een andere leuke baan na een aantal maanden. Hij gaat daar vrolijk aan de slag, ligt er ineens een brief op de mat, dat hij zijn uitkering terug moet betalen want hij zou hebben zwart gewerkt. Wat dus niet zo is.
Niemand kan aantonen ooit geld aan elkaar te hebben gegeven of ontvangen, omdat dat ook nooit gebeurt is, maar volgens het UWV dus wel.
Hier kom je dus ook niet onderuit dus je betaald.
Denk je dat je van het gezeik af bent, komt vandaag doodleuk een brief, u heeft nooit betaald, dus dat vorderen we nu alsnog plus een boete. Verward

Hij heeft dus netjes gebeld waar dit over gaat, kunnen ze hem in het systeem niet vinden. Ze wisten dus niet terug te vinden dat ze ons die brief hebben gestuurd.
Wel konden ze zien dat hij netjes de boete had betaald, maar het bedrag zelf wisten ze ook al niet te achterhalen.

Het enige wat ik kan doen, is me vreselijk kwaad maken, omdat ik om de dooie dood niet nogmaals ga betalen voor iets wat al is betaald. (vorig jaar al)
Hoe in hemels naam lossen we dit nu weer op.
Hoe het de vorige keer geregeld was, was een ellende, en als ze nu vol blijven houden dat we moeten betalen, dan ondernemen wij stappen, want dit is te gek voor woorden.
Maar goed, dit doe ik dus ook niet elke dag en heb dus ook geen idee van het hoe of wat ik dit aan moet pakken.
Iemand die me wat op weg kan helpen?

Sorry voor het lange en saaie verhaal.


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:40

Ja, dat gaat niet echt lekker zo. Maar ondanks dat je vriend van goede wil is heeft hij toch een paar fouten gemaakt.

Als je in de ziektewet zit moet je thuisblijven. Indien het toch noodzakelijk is dat je de deur uitgaat dan moet je vóóraf het UWV (of je Arbodienst) bellen en toestemming vragen. Jaja, zelfs als je naar de dokter gaat of even naar de apotheek moet.

Ten tweede is het niet handig van je vriend om te gaan klussen bij een vriend. Jij en hij weten dat hij er niks voor krijgt maar aan de andere kant heeft hij niet voor niets een uitkering natuurlijk (dit was toch een zw-uitkering?). En daarbij is het kenmerk van zwart betalen natuurlijk dat het niet aantoonbaar is

Voor wat betreft de boete die je betaald hebt en die ze niet meer terug kunnen vinden in hun administratie. Als het goed is heb je zelf het afschrift nog waarop de betaling staat dus is het daarmee gelijk klaar.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 13:51

Nee, nee je begrijpt het verkeerd, mijn fout.

Hij heeft met die ademproblemen 1 week thuis moeten blijven.
Dat is zondag nacht gebeurt, en daar werd gezecht, ga morgen vroeg bij je eigen dockter kijken of het allemaal goed verloopt. Heeft hij dus gedaan en precies toen stond de bedrijfsarts al aan de deur.

Hij werd dus na die week ziek, ontslagen als werkend persoon want hij is verschenen om te gaan werken he.
(een bedrijf kan je namelijk niet zomaar ontslaan als je in de ziektewet zit)
Dus een gewone uitkering.

Die collega had hem een baan beloofd, maar dat kon pas na 3 maanden. Na 5 maanden heb ik hem zo ver gekregen te gaan soliciteren, want ik vond dat mooi weer spelen wel weer genoeg, die baan zag ik niet komen namelijk (ken de jongen)

Idd hebben wij de afschriften nog, wat denk jij, maar zoals ik al zei ging het de vorige keer ook haast vechtend met de UWV. Dus ik zie dat al weer helemaal gebeuren.

Nergens doen wij iets fout. Zij zelf waarschijnlijk wel, als zij beweren fat wij niet betaald hebben, wat dat staat hier op ons afschrift wel degelijk.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:57

Citaat:
Hij werd dus na die week ziek, ontslagen als werkend persoon want hij is verschenen om te gaan werken he.
(een bedrijf kan je namelijk niet zomaar ontslaan als je in de ziektewet zit)


Dit vind ik dus ook iets heel vaags, zijn eigen dokter kan toch getuigen dat hij langs is geweest op dat tijdstip?
Verder moet je ontslag op die manier altijd aanvechten en zowieso bezwaar maken... Dan had de rechter het ontslag volledig ongegrond verklaard op basis van die gegevens...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 14:01

eigenlijk wel, maar goed, inmiddels heeft hij een betere baan.

Heb net de envelop gevonden van vorig jaar, waar ik alles in had bewaard. Blijk ik zo slim te zijn geweest om daarop te schrijven wanneer ik welke rekening heb betaald, dus dat is dadelijk het afschiften boekje open slaan en meteen naar de juiste datum toe bladeren.
Goh ik ben af en toe best een slimmerd. Tong uitsteken

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:07

Malibu schreef:
Dit vind ik dus ook iets heel vaags, zijn eigen dokter kan toch getuigen dat hij langs is geweest op dat tijdstip?
Verder moet je ontslag op die manier altijd aanvechten en zowieso bezwaar maken... Dan had de rechter het ontslag volledig ongegrond verklaard op basis van die gegevens...


Idd; ontslaan kan toch niet zomaar?

My imaginary friend thinks you have serious problems!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 14:14

Maar waar het mij om gaat:
Ik heb dus afschriften dat het betaald is.
Ik sta dus in mijn recht toch?
Mochten zij nu gek gaan doen, dan kan ik er toch werk van maken?

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:28

holly schreef:
Maar waar het mij om gaat:
Ik heb dus afschriften dat het betaald is.
Ik sta dus in mijn recht toch?
Mochten zij nu gek gaan doen, dan kan ik er toch werk van maken?



Tuurlijk; je kan bewijzen dat je betaald hebt!
Geen zorgen dus!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:31

Maar even een vraagje, je kan toch bewijzen dat hij niet zwart gewerkt heeft door bij de belastingdienst gegevens op te vragen of een loonstrook in te leveren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:34

Sypheron schreef:
Maar even een vraagje, je kan toch bewijzen dat hij niet zwart gewerkt heeft door bij de belastingdienst gegevens op te vragen of een loonstrook in te leveren?



Alsof je zwartwerk bij de belasting gaat melden? Haha!
Iemand zal hem wel veraden hebben, dat gebeurd heel vaak, en je kunt niet aantonen dat het niet zo is. Het is jouw woord tegen dat van hun en hun trekken altijd aan het langste eind.

Maar ik weet niet goed wat ik van dit verhaal moet denken. Het komt een beetje vreemd op me over. En waar rook is is vuur.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:37

Sypheron schreef:
Maar even een vraagje, je kan toch bewijzen dat hij niet zwart gewerkt heeft door bij de belastingdienst gegevens op te vragen of een loonstrook in te leveren?


Vaak wordt zwart werk handje contantje afgerekend, dus daar is geen bewijs van.

Daarintegen: laat hun het maar eens bewijzen dat het wel zo is Tong uitsteken

@Holly: Persoonlijk vind ik het wel een beetje naif als je
Punt1. Onterecht ontslag niet aanvecht
Punt2. Zomaar het uitkerings geld terug gaat betalen terwijl zij geen duidelijk bewijs hebben van zwart werken.

Verward geen aanval ofzo, maar ik had dit toch echt heel anders aangepakt en anders hulp ingeschakeld (rechtsbijstand of iets dergelijks)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:40

Oooooooh ik ben fout bezig, ik zie net dat het over dat klusjes gebeuren gaat, terwijl ik dacht dat het al over die nieuwe baan ging. Blond... Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:44

Malibu schreef:
Vaak wordt zwart werk handje contantje afgerekend, dus daar is geen bewijs van.

Daarintegen: laat hun het maar eens bewijzen dat het wel zo is Tong uitsteken

@Holly: Persoonlijk vind ik het wel een beetje naif als je
Punt1. Onterecht ontslag niet aanvecht
Punt2. Zomaar het uitkerings geld terug gaat betalen terwijl zij geen duidelijk bewijs hebben van zwart werken.

Verward geen aanval ofzo, maar ik had dit toch echt heel anders aangepakt en anders hulp ingeschakeld (rechtsbijstand of iets dergelijks)


En ga jij maar eens bewijzen dat het niet zo is.
Daarom zei ik al het is jouw woord tegen dat van hun, en hun winnen altijd.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 14:47

Malibu schreef:

@Holly: Persoonlijk vind ik het wel een beetje naif als je
Punt1. Onterecht ontslag niet aanvecht
Punt2. Zomaar het uitkerings geld terug gaat betalen terwijl zij geen duidelijk bewijs hebben van zwart werken.

Verward geen aanval ofzo, maar ik had dit toch echt heel anders aangepakt en anders hulp ingeschakeld (rechtsbijstand of iets dergelijks)


Nee ik zie je standpunt wel.
Punt 1 was het altijd wat op dat bedrijf, en wilde hij graag mee met die collega, alleen dan op langere duur. Helaas werd hij dus onslagen, dus die langere termijn zou kortere termijn worden.
Die collega is dus met een lening zijn bedrijf begonnen en dat wilde maar niet gaan lopen waardoor er net genoeg was om zichzelf te onderhouden, dus betalen kon hij echt niet.
Punt 2; Dat hebben we niet zomaar terug betaald, want waarom zouden we, wij wilde idd ook bewijs zien.
Zij konden het niet aantonen en wij ook niet dat er geen geld was ontvangen. Dan verloop je termijn waarin je bezwaar kunt aantekenen ook nog eens binnen een tijd, dat je dat niet voor elkaar krijgt, en ben je verplicht te betalen. Dus om niet een nog hogere rekening te krijgen, betaal je alvast.
Helaas bleven zij beweren bewijs te hebben omdat hij gezien was bij zijn collega (maar zien is nog geen geld wel?) en wij zijn dus de pineut.

Denk je daar vanaf te zijn, krijg je het nu weer op nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:48

Hij heeft niet voor geld gewerkt en geld wat er niet is kan NIET zwart zijn Haha!.
Laat de dames en de heren van het UWV maar bewijzen dat hij stiekem gewerkt heeft voor GELD.
Zijn een stelletje prutsers daar trouwens en ze maken nog spullen kwijt ook!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:49

Sorane schreef:
Daarom zei ik al het is jouw woord tegen dat van hun, en hun winnen altijd.


Helaas zal je ik je idd gelijk moeten geven hierin...

Het blijven ambtenaren en daar wordt altijd het hand boven het hoofd gehouden.

Mijn vriend is ook ontslagen bij z'n vorige werkgever via een CWI procedure.
Wij een advocaat erbij genomen. En bezwaar gemaakt dat de planning van 2004 ontbrak en dat we die graag wouden zien omdat wij geen aanwijzingen zagen dat het super slecht ging met het bedrijf.

Verzoek afgewezen, mijn vriend ontslagen, en JA HOOR 2 weken geleden een advertentie in de krant (net na een periode van 26 weken) dat ze personeel zochten en het zo druk hadden Verward

Achterlijke instanties ook altijd Boos!

Excuses voor dit off-topic bericht (alhoewel al die instanties op elkaar lijken)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 15:05

Jup hier ook zo.
Dit bedrijf had dus een ander bedrijf overgekocht omdat ze wilde uitbreiden. Maar toch was er ineens geen plek meer Verward
(haha even tussendoor komt hij net in zijn Scratch Repair jaja automonteur autootje de brief halen want hij gaat nogmaals bellen)
Waar was ik gebleven, god wat een toestand, ook nog eens aan de telefoon tussendoor.
Ik heb nu dus de brief voor me van hoe het geregeld was om te betalen.
Daarop heb ik gekalkt wanneer ik dus heb betaald.
Dat weet ik 100% zeker, want het is namelijk van mijn rekening afgeschreven, en niet die van hem. Ben niet artelijk.
Precies volgens de aangegeven datum die in die brief staat.

Dan zit er nog wat tussendoor, want zij gaven ons 2 bedragen op, maar daarvan was het 2de bedrag veel te hoog (ik betaal niet meer dan nodig)
Waren ze even vergeten te melden de grapjassen.
Omdat wij dus in eerste instantie niet direct wilde betalen omdat wij bewijs wilde zien, schopte zij er dus een boete op van te laat betalen.
Goed die is dus ook netjes betaald (en dat is dus ook meteen het enige dat zij dus daarstraks terug konden vinden Verward )
Het was dus afgelsoten en omdat wij het gezeik genoeg vonden, hebben wij om een bevestiging gevraagd (ben even kwijt of dat telefonisch was, of schriftelijk) maar het was dus klaar zo.
En dan nu ineens niet, en weten zij niet meer terug te vinden dat wij allang en breed betaald hebben.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 15:09

Wha ik word hier toch echt gek joh, telefoon hier telefoon daar...
Maar goed mijn vriend had dus net de brief opgehaald en voor de 2de keer gebeld.
Nu ineens was het antwoord, wat raar meneer, hier staat idd dat u al betaald heeft. (om te gaan schieten toch Boos! )
Mij weer opgebeld, dat het opgelost is.
Ben deze keer wel zo slim om hem nogmaals te laten bellen (hij is gewoon aan het werk moet je weten) om om een schriftelijke bevestiging te vragen dat het gezeik nu afgelopen is. Kom nou zeg, met Holly valt niet te sollen Tong uitsteken

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:16

Nou, dat hadden wij dus ook...

Mijn vriend heeft 2 weken zonder werk gezeten, maar je betaald ervoor dus vond ik dat hij recht had op 2 weken uitkering.
Alles in gang gezet. Kreeg een pakket formulieren thuis die ingevuld moesten worden en terug gestuurd.

A fijn, nu ik wat meer ervaring had met dit soort instanties. Heb OVERAL kopietjes van gemaakt.

Heel handig, want ik had gebeld en kreeg doodleuk een melding dat het 'niet aangekomen' was. (terug gestuurd in een envelop die ze zelf hadden bijgesloten).

Dus ik doodleuk, 'dat is geen probleem ik heb overal kopietjes van gemaakt' 'zal ik het even op de fax zetten'???
Kreeg ik een hele grote 'Oh uh oke'...

Ik heb het nooit op de fax gezet, en het is gewoon netjes betaald. Krom niet? Verward

Heel veel succes, als je overal bewijsjes van heb (betaal afschriften etc). Zou je eigenlijk een brief moeten sturen met een kopie van je afschrift om te laten zien dat alles geregeld is, met het verzoek om deze zaak als afgehandeld te beschouwen. En dat je anders een rechtsbijstand inschakelt.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 15:20

Wat ik me nu wel afvraag is, kunnen wij er nu helemaal niks tegen in brengen dat wij voor jan met de korte achternaam hebben betaald?
Er is werkelijk nooit met geld gewerkt. Dat kunnen zijn dus ook helemaal niet aantonen, maar wij hebben wel even doodleuk moeten betalen omdat zij dat wel een leuk geintje vonden.
(gaat over december 2003/januari 2004)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:24

holly schreef:
Wat ik me nu wel afvraag is, kunnen wij er nu helemaal niks tegen in brengen dat wij voor jan met de korte achternaam hebben betaald?
Er is werkelijk nooit met geld gewerkt. Dat kunnen zijn dus ook helemaal niet aantonen, maar wij hebben wel even doodleuk moeten betalen omdat zij dat wel een leuk geintje vonden.
(gaat over december 2003/januari 2004)


Als het goed is dat er op die brief dat je binnen zoveel tijd bezwaar aan kunt tekenen tegen het besluit.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:25

Het probleem is dat je nu al betaald heb, en dus in hun ogen 'Schuld bekent' heb....

Had je optijd bezwaar ingediend, had dat inderdaad wel gekund. Je zou het even kunnen navragen bij de nationale ombudsman (ff opzoeken met google) maar ik geef je helaas weinig kans

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:35

Malibu schreef:
Nou, dat hadden wij dus ook...

Mijn vriend heeft 2 weken zonder werk gezeten, maar je betaald ervoor dus vond ik dat hij recht had op 2 weken uitkering.
Alles in gang gezet. Kreeg een pakket formulieren thuis die ingevuld moesten worden en terug gestuurd.

A fijn, nu ik wat meer ervaring had met dit soort instanties. Heb OVERAL kopietjes van gemaakt.

Heel handig, want ik had gebeld en kreeg doodleuk een melding dat het 'niet aangekomen' was. (terug gestuurd in een envelop die ze zelf hadden bijgesloten).

Dus ik doodleuk, 'dat is geen probleem ik heb overal kopietjes van gemaakt' 'zal ik het even op de fax zetten'???
Kreeg ik een hele grote 'Oh uh oke'...

Ik heb het nooit op de fax gezet, en het is gewoon netjes betaald. Krom niet? Verward

Heel veel succes, als je overal bewijsjes van heb (betaal afschriften etc). Zou je eigenlijk een brief moeten sturen met een kopie van je afschrift om te laten zien dat alles geregeld is, met het verzoek om deze zaak als afgehandeld te beschouwen. En dat je anders een rechtsbijstand inschakelt.

Precies, ik bewaar ook overal kopietjes van, liefst nog digitaal ook Haha!. Dus als ze aan de andere kant beginnen te miepen, zeg ik altijd maar weer vrolijk ' ja maar MIJN systeem zegt dat ik het op dieendiedatum naar jullie toe gestuurd hebt' Haha!:D.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:43

Citaat:
Precies, ik bewaar ook overal kopietjes van, liefst nog digitaal ook . Dus als ze aan de andere kant beginnen te miepen, zeg ik altijd maar weer vrolijk ' ja maar MIJN systeem zegt dat ik het op dieendiedatum naar jullie toe gestuurd hebt' .


Idd, ik doe het nu bijna met alles. Ook voor m'n werk... Haha! (kunnen sommige collega's niet echt waarderen, maar ja dat zijn dan ook degene waar het echt bij nodig is Haha! )

Het is toch wel te gek voor woorden dat het zo moet. Vooral het UWV. Ze proberen alles te doen om te zorgen dat jij geen geld krijgt. Maar ondertussen verbouwen ze het hoofdkantoor voor miljoenen, met kersenhout, marmer etc etc. En wij mij betalen Boos!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:17

Sjemig wat een gedoe zeg..was dat nou nog steeds gaande bij die eikels daar?!
Wat je kunt doen is naar een rechtswinkel gaan, vragen of je voor deze "zaak"sterk staat, vraag dan na of je in aanmekring komt voor een pro deo advocaat, deze zijn meestal erg gedreven. Ik zal eens voor je vragen aan mn pa, die heeft ook zulke geintjes gehad met het GAK..

Zelfst. werkende hoefsmid met jaren ervaring (opleiding in Zwolle gevolgd) en veel geduld. Werkzaam in provincie Drenthe, Flevoland en Z- Friesland, van mini's, belgen, hengsten, opfok, gespecialiseerd in gangenpaarden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, agesus, Alexios, Alocasia, amandananana, Amazonbot, Appeltje00, Cantheon, colinneke, Corien_, DoretteK, Gaby, GoogleAdsense, Paardennamen, rocky_1995, saskiaojan, SemrushBot, TessaxQuincy, Urona447, xPabloBokt en 190 bezoekers