2-paardstrailer: houten of rubberen tussenschot?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

2-paardstrailer: houten of rubberen tussenschot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 14:48

De titel lijkt me al vrij duidelijk. Waar zouden jullie de voorkeur aan geven en waarom?

Ik kan bij allebei wel voors en tegens bedenken. Ik sta op hetpunt een 2-paards aan te schaffen maar weet nou niet wat voor tussenschot ik moet nemen. Verward

Jullie??

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:51

Wij hebben hout maar rubber is beter.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 14:58

Waarom is rubber dan beter?

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:03

omdat:
*Met hout kunnen ze hun benen niet wijder zetten om hun evenwicht te kunnen houden als ze draaien
*Als er een stukje open is onder hout en de voet van je paard/pony is er onder blijven steken kan het lelijke wonden veroorzaken (is in onze trailer bijd e vorige eigenaars gebeurt, nu kan het niet meer want ze hebben de plank dichtgemaakt tot op de grond)

en over rubber heb ik nog geen enkel nadeel gehoord.

=> Het kan zijn dat ik ongelijk heb hé maar mij hebben ze altijd verteld dat rubber veiliger is.
veel succes nog met het kopen van je trailer Knipoog

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:02

Met een houten tussenschot staat een paard meestal iets steviger dan met zo'n rubberen flap. Toen wij een nieuwe trailer hebben gekocht hebben we bewust voor een houten schot gekozen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:07

Sja, mijn vorige trailer had een houten tussenschot, een lomp, log ding. Mijn nieuwe heeft een doorzichtig rubberen tussenschot, een heel stuk handelbaarder en de paarden hebben er minder snel wonden door.
Dus ik ga eigenlijk voor rubber.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:09

Mijn paard stond in een 2 paards trailer met een rubberen tussenschot, dat paard wat naast hem stond is nogal gaan draken in de trailen waarbij hij, in een bocht, door het tussenschot is gegaan en op mijn paard zijn benen is gaan 'tippen', resultaat: Verschillende wonden, ijzers scheef (voor en achter) en hij wil nu absoluut niet meer in de bochten stilstaan. ( In het begin wilde hij niet eens de trailer meer in) Daarvoor hebben we nog nooit problemen gehad met hem in de trailer, We zijn nu bijna 1,5 jaar verder en meneer begint nu weer een klein beetje als vanouds te worden op te trailer.....
Houten tussenschot zou ik dus doen!!!!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:58

Met een rubber tussenschot is er toch een ijzeren bar voor waaraal het rubber vasthoud! hoe komt dat je paard er dan door is geschoten Scheve mond
Rubber is ook makkelijker op te schuiven (minder zwaar) als je dat vak zo groot wil doen bedoel ik.
Hetja, met hout heb je ook dat soort probleem dat de hoeven onder het hout komen enz, als je goede bescherming aanbrengt is het minder schadelijk dan onder een houten plank vastzitten denk ik.
Met hout worden ze ondersteund maar kunnen ze hun benen niet wijd zetten, met rubber kunnen ze hun benen wijd zetten en leunen tegen de ijzeren bar, ik blijf erbij dat rubber beter is.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:13

Paard is door de rubbereflap gegaan, aan de onderkant en zo op mijn paard zijn benen terecht gekomen, met een houten tussenschot kan dat niet gebeuren, maar dan heb je inderdaad weer het probleem dat hij met zijn ijzers er onder kan komen (wat wij nu hebben opgelost met aan beide zijdes een strook rubber tot aan de onderkant. Vaak hebben we ook twee paarden in de trailer staan dus echt veel meer ondersteuning door wijd te gaan staan zou dan ook niet met een rubberen tussenschot kunnen...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:34

Ik vind rubber het prettigst.

Vooral die transparante want die zorgen er ook nog eens voor dat het lekker ruim en licht lijkt in je trailer.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:36

ik heb een iforwilliams en daar zijn de schotten voor de helft en aan de onderkant hangt er nog en rubbere flap aan. zokunnen de paarden lekker wijd staan met de benen.