is een leren singel met elastiek fijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

is een leren singel met elastiek fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 15:18

hoi Haha!

Is zo'n singel fijn, blijf het zadel dan wel goed liggen?
En wat voor merk is goed, die van Hyporama?

Gr kat


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 15:20

Ik heb er 1 gehaald bij de Divoza, een pagony. Die is heel goed bevallen, hiermee kan je eigenlijk nooit te strak aansingelen. Was ook niet zo duur en van goede kwaliteit.

Toos paardloos

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 15:21

thanks Knipoog

gr kat

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:17

zijn voor paarden veel prettiger omdat elastiek meegeeft. En paarden met singeldwang zouden eigenlijk allemaal een singel met elastiek moeten hebben.

De hond is de betere mens

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:26

imker schreef:
hiermee kan je eigenlijk nooit te strak aansingelen.



Juist wel hoor! Daar zit het gevaar juist in!
Koop wel een singel met een stug elastiek, en een niet te lang stuk elastiek, anders heb je grote kans dat je zadel niet meer zo heel stevig ligt...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:34

DUUUHHH, je weet zelf toch wel hoe strak je normaal de singel vast kan doen. Je kan ook je paard zijn neus dichtsnoeren met een neusriem, carola. Je moet niet op alle slakken zout leggen. Over het algemeen heb je er veel minder last met een elastische singel!

Toos paardloos

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:46

imker schreef:
DUUUHHH, je weet zelf toch wel hoe strak je normaal de singel vast kan doen. Je kan ook je paard zijn neus dichtsnoeren met een neusriem, carola. Je moet niet op alle slakken zout leggen. Over het algemeen heb je er veel minder last met een elastische singel!



Ik leg niet op alle slakken zout hoor! Haha! Maar je laatste zin klopt echt niet! Juist met een elastieke singel heb je sneller je paard té strak aangesingeld. Veel en veel sneller als met een normale singel...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:49

Hier ga ik maar niet meer op in...

Carlosje, als je nog wat wilt weten, over die leren singel, dan mag je me wel PB-en, hoor....

Toos paardloos

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:51

ik ben het wel met carola eens, dat je zou strak door kan trekken, dat je paard nauewelijks meer lucht krijgt. Maar dan moet je wel heeel hard trekken, en ik denk dat als ej een beetje gezond verstand hebt, je dat niet doet.
Verder is elastiek handiger, omdat als je paard ademd, het meeoprekt, dus het ademen gaat makkelijker.
Ik vind een elastiek super, werkt er fijn en je hoeft niet zo hard aan je singel te trekken Haha!
Voor mijn pony's heb ik er een met maar aan 1 kant elastiek. Ik weet zo niet wel merk.
Voor mijn paarden heb ik ze van prestige ( met 2 kanten elastiek) en die zijn super. Wel veel geld( F300) maar ze zijn het wel waard

Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:53

Imker; doe nou gewoon niet zo dom en geef gewoon toe dat je fout zat. Zo zet je jezelf alleen maar meer voor banketstaaf hoor. Denk je dat ik (en anderen) er geen verstand van heb? Ik praat niet zomaar uit m'n nek hoor...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:55

Gaan we katten???? doe dat dan gewoon via PB, Ik denk dat jij je pennieboekjes eens opnieuw moet gaan lezen.......

Zo, nu zal ik gewoon maar niet meer reageren, om de andere vraagmaarrakers niet te hinderen....

Toos paardloos

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:59

Pff, Imker, reageer toch niet zo aangebrand.
Meningen verschillen er blijkbaar over. Carola zegt toch allen wat zij vindt of niet? Het is zo met een elastieke singel dat je juist veel sneller te strak aansingelt omdat je elke keer harder kan trekken. Net als bij een corset bijvoorbeeld.
Ze zijn wel heel fijn, maar jouw argument over dat niet te strak aansingelen slaat de plank dus gewoon mis!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:07

[quote="imker"]Gaan we katten???? doe dat dan gewoon via PB, Ik denk dat jij je pennieboekjes eens opnieuw moet gaan lezen.......

quote]


Dit hoeft niet via PB, omdat het hier gaat om een gezonde discussie over singels met elastiek. Discussies horen op een forum. Jij zegt gewoon iets fout. Punt uit. Met een singel mét elastiek singel je sneller té strak aan als een singel zonder elastiek. Dat is echt een feit!
JIJ zegt het dus fout, en daarom verbeter ik je hier. Verkeerde adviezen zijn niet gewenst namelijk als iemand om hulp vraagt.

Ik denk dus dat jij je pennY-boekjes nogmaals moet gaan doornemen...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:32

Ik heb ook een singel gehad met elastiek. Nou, nooit weer..... Het elastiek rekt steeds een beetje uit, en op het laatst knapte het, dan kan dat wel genaaid worden, maardaar koop ik ze niet voor.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:30

Citaat:
Juist met een elastieke singel heb je sneller je paard té strak aangesingeld. Veel en veel sneller als met een normale singel...


Juíst vanwege die stomme elastieksingels hebben wij al 4 paarden gehad met een singeldrukking. Waldo heeft er op dit moment last van. Ik vind het ondingen, weet nooit wanneer ze goed zitten. En bij alle4 die paarden hadden ze jacht gelopen, en waren ze nog even 'nagesingeld' Nou leuk hoor dikke drukplekken. Dus Imker; het is echt wel zo dat je met elastieke singels eerder drukplekken krijgt.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:14

Ik zweer op singels met elastiek en ik heb nog nooit druk plekken gehad. Volgens mij moet je echt een onwijze dodo zijn om te hard aan te singelen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:00

Conclusie:
Als je weet hoe je ermee om moet gaan zijn singels met elastiek handig...

Ik gebruik er ook 1 en ik vind hem wel heel handig.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:48

Ik rijd altijd met elastiek singels en ben er best wel over te spreken...
(anders zou ik ze ook niet steeds weer kopen natuurlijk Haha! )

Wel is het zo dat je ze hiermee sneller te strak aansingelt maar daar moet je toch wel goed je best voor doen wil je er drukkingen van krijgen.
Vaak wordt dat dan veroorzaakt door mensen die te paard nog nasingelen, dan heb je veel minder krachtsbesef lijkt het wel.

Ook heb ik nog nooit problemen gehad met het elastiek, volgens mij is dat ook alleen het geval als je in een goedkopere prijsklasse gaat zitten.
Ik heb eigenlijk altijd BR singels en mijn oudste is nu toch al zo'n 5 jaar en heel intensief gebruikt.
Het ziet er niet meer zo netjes uit maar het elastiek is nog helemaal heel en nog net zo elastisch als vlak na aankoop.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:58

sorry imker, moet carola gelijk geven.
tuurlijk moet je er moeite voor doen, maar ze zei ook: "DE KANS" is eerder aanwezig.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 11:08

naar mijn idee kun je elke singel wel te strak krijgen... Met een beetje kracht,... En elastiek geeft dan juistje paard de kans om te ademen!
En als je je paardje echt te strak aan wilt singelen, dan maakt dat elastiek ook weinig uit!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 11:09

naar mijn idee kun je elke singel wel te strak krijgen... Met een beetje kracht,... En elastiek geeft dan juistje paard de kans om te ademen!
En als je je paardje echt te strak aan wilt singelen, dan maakt dat elastiek ook weinig uit!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers