welk ras kan de makelijk de helewinter buiten ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

welk ras kan de makelijk de helewinter buiten ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 11:17

ik weet dat der tinker ,ijslander haflinger fjort meresn de helewinterbuiten kunnen maar ben ik er een vergeten ??

ik ben namelijk op zoek naar een paard die de helewinter buiten kan staan ?? ik heb ook een advertentie staan bij [EA-GZ] Gezocht: Paarden en Pony's

onder het topic: GEZOCHT paard dat in de winter snachs buite kan

maar hier gewoon de vraag welke rasen kunnen dag en nacht buiten staan het hele jaaar door ??

groetjes eva

alvast bedankt
Afbeelding

dit zijn een aantal ijslanders
Lýsingur, Skippa, Siða, Agga, Sula en Dama !

(agga is sweet Lovers liefe pony )

DYSLECKT ..DUS NIET ZEUREN..
love hrappur mijn schat


maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:23

ik denk dat je ze wel zo onderhand hebt gehad!
ik denk dat het voor geen 1 paard leuk is om de hele tijd buiten te staan! heeft ie dan wel beschutting in de wei???? dat heb je namelijk wel nodig hoor, voor elk paard!! Lachen

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:27

Bels, shetlander, en als je er een schuilstal bij hebt, kan in principe elk gezond paard het hele jaar buiten staan.

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:28

Ik denk dat in principe veel pony's continu buiten kunnen blijven staan in de winter, als ze een lekkere wintervacht kweken.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:30

Haflingers kunnen ook zonder problemen buiten wonen.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:31

Bijna alle pony's toch ?
als ze maar een goede vacht hebben,
bij ons staan de paarden (inclusief arbieren, kwpners ook gewoon in de winter buiten, dan wel alleen overdag, van 9.00 tot 17.00)

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:32

maaykuhhh schreef:
ik denk dat het voor geen 1 paard leuk is om de hele tijd buiten te staan!


Ik denk dat t voor elk paard leuk is om de hele winter buiten te staan! Knipoog Idd dan wel met beschutting, alleen zal niet elk paard er goed tegen kunnen. Maar zolang ie een dikke vacht heeft met desnoods een dikke deken op denk ik dat een paard gelukkiger is als ie dag en nacht buiten staan dan dag en nacht op stal.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:36

Ik denk ook dat het voor elk paard leuk is om buiten te staan, liever buiten dan binnen vier muren, welk paard wil er nou geen vrijheid en kunnen lopen/rennen e.d. wanneer hij wil.

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:37

Elk paard en elke pony!

Mits ze de mogelijkheid krijgen om een goede wintervacht te kweken dus in de zomer/herfst ook dag en nacht buiten laten en mits ze voldoende bijgevoerd worden en over vers drinkwater kunnen beschikken.

*tok, tok, tok* Rare jongens die romeinen...????(Obelix)

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:38

wat dacht je nog van een dartmor of een exmoor pony?
maar voor de restr ga ik met de anderen mee: met goede beschutting kan volgens mij bijna elk paard wel buiten blijven!

Whoa

Berichten: 224
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:40

Denk ook dat alle pony's het buiten naar hun zin hebben (bijv. met uitloopstal). Paarden is denk ik al een ander verhaal, maar als een paard gezond is zal het van water en kou niets krijgen neem ik aan. Een paard/pony de hele dag op stal zetten, en er voor een uurtje per dag uit halen vind ik eerlijk gezegd nogal rot voor dat paard.

* Lovin' Life *

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:40

ik ga met Marijke mee. Elk paard en pony kan buiten blijven staan, mits ze een goede wintervacht hebben, beschutting en genoeg voer en drinken krijgen.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:51

Hier blijven de welsh cobs het hele jaar buiten.
Geen schuilstal maar wel een bosrand waar ze een beetje beschutting aan hebben.
Ze krijgen alleen kuilgras bijgevoerd en de (hoog)drachtige merries krijgen er ook wat brok bij.
Reken wel op voldoende ruimte, zeker bij een natte winter kunnen ze de wei kapot lopen en ik vind zelf altijd dat ze tenminste een droge plek moeten hebben om te liggen.
Voor de winterperiode reken ik ongeveer 2 tot 3 pony's per ha.

Afbeelding
Twee 2 jarige merries in de sneeuw Lachen

Alleen de merries komen op het eind van de dracht naar huis om thuis te veulenen.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:21

Haflingers, Anton staat 24/7 buiten(in een stal met uitloop en overdag in de wei).
Afbeelding

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 13:05

heel erg tof van deze reacties wist niet dat er zo veel op gereageert zou worden bij de stal waar ik een toekomst paardjuh kan neer zetten is helaas geen hokje voor schuiling maar er is wel een beetjuh beschuting Lachen

en moeten inderdaag een goede winter wacht kweken . daar ben ik het helemaal mee eens en binnne 4 muren lijkt me nix voor een paard ik heb een hekel aan om een paard zo als op een manege dag en nacht binne te zien staan lekker in de wei goed voor ze tog ?? met genog eten in de zomer gras en bix en inde winter kuilgras en bix en de beste verzorging Knipoog dank je wel ! meer reacties zijn altijd welkom *LOL*

DYSLECKT ..DUS NIET ZEUREN..
love hrappur mijn schat

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:09

Ik vind dat bijna alle paarden wel buiten kunnen staa, tenminste als ze eraan gewend zijn, goede wintervacht hebben en heel belangrijk een goede schuilplek *kan je heel makkelijk zelf met je vader ofzo bouwen* En je kan je paard heel jaar buiten laten staan..

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:16

Tja, hou er wel rekening mee dat als je paardje zo'n geweldige wintervacht heeft gekweekt dat je er niet meer heel hard mee aan het werk kan. Buitenritjes lukt natuurlijk wel en zorg dat je haar niet te fanatiek poets 's winters want dan kan je het beschermende laag (tegen regen) beschadigen. Veel plezier Lachen

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:19

KWPNners en NRPSsers kunnen ook wel een hele winter buiten. De paarden bij ons in de opfok hebben alleen een heel klein schuilstalletje met wat hooi.


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:37

Mijn pony staat ook de hele winter door buiten.

En dat is een kruising arabier. Dus het hoeft niet perse een bepaald ras te zijn in principe kan bijna elk paard wel buiten blijven als er maar wel wat beschutting is.

Die van mij kan bijv. wel naar binnen als hij wil alleen dat is dan bijna nooit Haha!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:49

Mijn paarden, kwpn, staan allen buiten dag en nacht.. heb wel de ruin een deken op, voor zweten.. de merrie ivm ouderdom.. de pool zonder, heeft dikke vacht en de ijslander ook zonder

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:45

xKatleentjex schreef:
ik ga met Marijke mee. Elk paard en pony kan buiten blijven staan, mits ze een goede wintervacht hebben, beschutting en genoeg voer en drinken krijgen.


Ook ik ben het hier volledig mee eens .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:47

Ik ga ook akkoord met de mening van xKatleentjex en Marijke. De kwpn-er van mijn moeder blijft 's winters ook buiten, alleen tijdens de zware winterstormen gaat ze op stal, samen met onze koudbloedpony, shet en nrps.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:34

Mijn Lipizzaner heeft de eerste 3 jaar van zijn leven ook gewoon dag en nacht buiten gestaan Het is alleen nu een beetje onhandig om dat te doen aangezien ik wedstrijden rij en ik dus s'winters een paard wil hebben die niet dicht in zijn vacht zit en geen lange haren heeft (want een dik pak haren had ie wel toen ie nog dag en nacht buiten stond )

Dus ook een Lipizzaner kan je dag en nacht buiten houden maar dan moet je het niet erg vinden om een dik pak haren bij je paard te hebben Knipoog

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:57

arabieren

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:03

Mijn paard (Fries) staat met Trakhener en New Forest van vriendin het hele jaar buiten, wel hebben ze een inloopstal maar daar staan ze amper in (als het erg heet is). s'Winters zorgen we wel dat ze een droog stuk hebben (zandplaat). We rijden ze normaal het hele jaar door, en poetsen niet te fanatiek! Ik zou niet anders meer willen hoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 24 bezoekers