zomaar alle kleren mee naar huis nemen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

zomaar alle kleren mee naar huis nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 22:10

Mogen jullie van jullie ouders zomaar met alle soorten kledij naar huis komen?
Ik moet er bv voor zorgen dat het niet te strak zit, geen buik bloot (mag niet op school), enz...

Ik soms erg jaloers op mensen war thuis 'alles' toegestaan is... Scheve mond


ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:11

Ik mag in principe alles wel meenemen, maar maak het uit mezelf al niet te bont,
als mijn moeder iets niet mooi vindt laat ze het overigens wel heel duidelijk merken

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:13

mijn ouders zijn behoorlijk vrij in dat soort dingen, als ze het niet mooi vinden zeggen ze het echt wel..
ze willen natuurlijk niet dat ik er als een prutsmuts bij ga lopen ofzo.. maar verder maakt het ze niet veel uit eigenlijk

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:17

Toen ik nog thuis woonde vond mij moeder t ook niet allemaal even fijn waar ik mee aankwam. 1x moest ik mijn zak met kleding weer gaan terugbrengen Haha!
Heel lang heb ik ook samen met mijn ma gewinkeld omdat ik eerst geen kleedgeld kreeg.
Woon nu al een paar jaar niet meer thuis dus ik heb er gelukkig geen last meer mee Knipoog

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:51

Ik mag alles aan wat ik wil, maar ik draag zowiezo wel fatsoenlijke kleding, maar al zou ik alleen minirokjes en topjes dragen zou mijn moeder het niet erg vinden, zolang ik qua gedrag wel normaal blijf.
Rare teksten (beledigend voor anderen)vind ze trouwens niet kunnen.
Maar het hangt er ook een beetje vanaf hoe oud je bent, als je een jaar of 13 bent kan ik me heel goed voorstellen dat je ouders het er niet mee eens zijn.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:57

ik mag alles dragen wat ik wil maar draag geen minrokjes of topjes idd.. gewoon omdat ik dat niet fijn vind

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:58

ik mag eigelijk alles wel dragen.
ookal vind mijn ouders het niet mooi.
ze vinden alles best,als het maar niet te bloot is.
maar daar hou ik zelf ook niet van.

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:00

Ja.

Ik weet zelf ook wel waar de grens ligt. Bovendien koop ik nooit buiktruitjes omdat mijn buik daar niet echt op gemaakt is.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:02

Idd, ik trek zelf niet echt van die 'blote' kleding aan..
Ik heb eigenlijk nog nooit commentaar gehad op mijn kleding, nouja mijn moeder zegt het weleens als ze iets niet mooi vind ofzo, maar verder niet.

how sweet can it be to be loved by you

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:28

Mijn ouders hebben er weinig meer over te zeggen, wel laten ze weten of iets wel of niet kan in hun ogen.
Of het wel of niet staat wel te verstaan want korte rokjes etc. ben ik toch al niet echt het type voor.

Wel ben ik 1 keer bijna teruggfloten door mijn paps toen ik naar een schoolfeest ging.
Heel netjes vergeleken met de normen van tegenwoordig.
Strakke spijkerbroek met een knoopblouse erop die ok, iets wat uitgesneden was en redelijk kort.
Ik ging de deur uit, niets aan de hand, leuke avond, helemaal geweldig.
Kreeg ik de volgende dag van mijn ma te horen dat pa toen ik 1maal de deur uit was verbaasd aan mijn ma vroeg of ze me zo wel de deur uit liet gaan om naar een feest te gaan, veelte kort hier, veelste bloot daar.
Dat was toch niet goed?
Waarop ma zoiets had van joh, zij is nog netjes vergeleken met een heleboel andere, laat toch gaan Haha!

Lief he, overbezorgde pappies, tegenwoordig heeft mijn broertje de taak overgenomen Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:31

tja, ik doe aan wat ik wil
altijd al zo geweest
nu trek ik eingelijk nooit er blote dingen aan
maar ik kwam met de eerste gothic jurk thuis en mijn moeder vond hem hartstikke mooi Haha!

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:36

Ik neem aan dat ik met alles thuis mag komen. Mijn moeder weet ook wel dat ik niet in mijn ondergoed naar buiten loop Haha!
En aangezien mijn leeftijd, vind ik dat ze niet meer kan bepalen wat ik draag.
Mijn oom wil nog wel eens een opmerking over mijn kledingkeuze maken. Laatst kreeg ik een opmerking naar mijn hoofd geslingerd: "Je ziet er goed uit, maar sletterig". Had alleen een spijkerbroek en strak shirtje (laat uitgesneden) aan Verward

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 06:42

Ik mocht gelukkig ook alles mee naar huis nemen.
Heb alleen ooit toen ik een jaar of 14 was een knalroze legging gehad Haha! en die kon ik na een week nergens meer vinden..... Haha!
Nooit meer boven water gekomen ook..... Scheve mond

My imaginary friend thinks you have serious problems!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:29

NoaC schreef:
Ik mocht gelukkig ook alles mee naar huis nemen.
Heb alleen ooit toen ik een jaar of 14 was een knalroze legging gehad Haha! en die kon ik na een week nergens meer vinden..... Haha!
Nooit meer boven water gekomen ook..... Scheve mond


ongelukje van je moeder met de wasmachine? Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:09

Ik mag aandoen wat ik wil, maar ik zorg er zelf wel voor dat ik niet teveel voor schut ga lopen.

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 08:17

Bij mij is het ook niet zo het geval dat ik veel bloot toon, helemaal niet, zeker niet mijn buik want die ziet er niet uit maar mijn zus doet echt héél vervelend: Als ik me buk bv en je ziet een stuk van mij rug (!!) of als ik mijn armen in de lucht steek en je ziet een stuk blote buik dan schreeuwt ze reeds moord en brand!! Ik loop toch niet gebukt of met mijn armen in de lucht dus... Maar zij maakt er ook steeds problemen van. Ik draag niet bepaald losse t-shirts maar nu ook niet superstrak en dan vind ze me al een regelrechte slet Gisteren had ik een lichtblauw t-shirt aan met op mijn rug 'Angel' geverfd, niet opvallend, letters waren in het wit en vooraan een v-hals maar echt helemaal niet angstaanjagend diep en dan was haar mening 'bloter kan niet meer!!' Ze stookt mijn moeder dan op enz enz Boos! Ze noemt me steeds trut, slet,... terwijl ik echt waar ongeveer van heel de school vergeleken er als braaf uitkom (gemiddeld)

Dus het botst wel af en toe Scheve mond ook qua muziek, ... Terwijl ik heus wel let op wat ik draag, ik ben nu eenmaal niet gebouwd om veel 'bloot' te dragen Knipoog

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:41

Ja, maakt niet uit wat ik koop! Als ik het maar wel draag en niet voor niks kleding koop om het vervolgens niet te dragen. M'n ouders zijn daar heel makkelijk in, ook al ga ik in een mini rokje uit met hoge zwarte laarzen met hak en een kort truitje vinden ze het nog best. Heb ik trouwens wel is gedaan, had toen thuis nog wat op ook en m'n pa liet me gewoon gaan.. Lachen

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 11:35

Wat een geluk hebben jullie blijkbaar zeg... Ik heb niet de behoefte om in een minirok rond te lopen maar mijn zus vindt alles direct marginaal en stookt dan mijn moeder op en mag ik het niet dragen of het is te truttig, te strak,... Boos!


Daarom vind ik DIT goed gezegd: ze moeten leren dat ik heus dezelfde ben en blijf en dezelfde resultaten zal behalen op school als ik met kleren rondloop die nu niet echt hun smaak zijn! Maar pomp ze DAT maar eens in hun kop


Lieke schreef:
zolang ik qua gedrag wel normaal blijf.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:46

Ik mocht toen ik jonger was en pas begon uit te gaan niet de deur uit als ik niet fatsoenlijk gekleed was... En onder niet fatsoenlijk werd dan verstaan: topjes die veel te kort waren, ieniemini rokjes enzo... dus niet te veel bloot... Nu heb ik daar nooit last van gehad, want ik vond die dingen zelf al niks om mee uit te gaan Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:48

Ze laten wel merken als ze het niks vinden, maar dat gebeurt zelden.
En ik hou zelf absoluut niet van van die kleding met te weinig stof, dus daar hoeft mijn moeder niet bang voor te zijn.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:48

ik moch ook niet te strakke/blote kleding kopen, op mn 17e ging ik werken, en dus betaalde ik alles zelf, en droeg dan overdag normale kleren, maar tijdens het uitgaan wel sexy en vrij blote kleding

maargoed, nu ben ik 22, en als ik overdag hier thuis ben en ik heb iets heel bloots aan, zullen ze er nogsteeds wel wat van zeggen, ook al woon ik niet meer thuis

wat ik met stappen aantrek maakte ze eigenlijk nooit uit, als ik er naar school en op familiebezoek etc maar netjes en niet te bloot uitzag

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:23

Ik mag zelf weten wat ik aantrek, als mijn vader of moeder het niet mooi vind zeggen ze het wel maar ze hebben nog nooit gezegd dat ik iets uit MOEST trekken. {doe ik anders toch niet Tong uitsteken}
Maar ik trek toch geen minirok of zo aan.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 12:50

En wat zouden jullie doen als je net zo'n vervelende zus als ik zou hebben? Schijnheilig

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:51

ik mag het zelf weten, meestal vinden ze het wel leuk wat ik gekocht heb.
anders laten ze het wel merken..maarja hun hoeven er niet mee te lopen Lachen

» Kitty. Lovers


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:56

Waar kom jij vandaan zeg? Niet dat ik halfnaakt door het huis mag huppelen, maar 't zou wat worden als mijn ouders me iets verbieden. Ze uiten hun afgrijzen wel hoor, zeker toen ik in korte shirtjes en extreem wijde tuinbroeken rondhuppelde, maar écht verbieden? Nee.
Ik mocht heel veel zelf weten, als ik maar netjes aan tafel verscheen. Overdag mocht ik m'n haar alle kleuren van de regenboog verven, maar mijn vader pikte het niet als hij er tegenaan moest kijken. Vond ik heel streng, maar wel rechtvaardig. Het zal ze nu ook aan hun bipsen oxideren of ik halfnaakt over straat ga, als zij dat smaakloze gedoe maar niet aan hoeven te zien. Zoals mijn vader zei: "Het is mijn huis en als mijn regels je niet zinnen, dan ga je maar ergens anders wonen". Dat was wel rechtvaardig vond ik. En ja, commentaar hebben ze wel, zelfs op hoe ik mijn wenkbrauwen epileer Scheve mond , maar ja, ik ga het echt niet anders doen omdat zij het zeggen Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, Annemiek73, DeTjoeter, EsmeeKKK, Flippertje, GaitMonster, GoogleAdsense, hagelslag, HighFly_, IASCrawler, janneke_S, Julia_, Mama3, N_Quirro, PlukenKrul, PowerPoef, SdaphneS, stoer, Telpeva, xChanelx en 71 bezoekers