zomers meer rijden dan 's winters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

zomers meer rijden dan 's winters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:52

rijden jullie nou zomers vaker dan 's winters?
Ik snap dat als je de beschikking hebt over een binnenbak,dat het dan weinig uitmaakt.
Ikzelf rijd S nu net pas 3 maanden,daarvoor heb ik jaren niet echt intensief meer gereden.
Er is hier een binnenbak op ongeveer 10 minuten stappen,waar je dus als lid van de manege inkan.
"zomers is dat niet echt nodig omdat ik dan vaak in de buitenbak rijd,maar 's winters is het snel donker en koud en vies en nat.
Dat wordt dus elke keer naar de manege,maar ik kan gewoon niet elke dag(is niet mijn paard,ik rijd zelf geen trailer en alleen stappen mag ik niet over de weg)

Hoe doen jullie dit?


maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:10

ik heb precies hetzelfde als jij!
ik probeer in de winter gewoon veel te rijden, en meestal als het zo vies en nat is, gooi ik 2 dekens op op weg naar de manege.

ik mag wel gewoon met mijn paardje naar de manege, het is tenslotte mijn eigen knollie, maar ik mag ook met andere paarden op stal naar de manege. ik hoef ook geen drukke weg over. Lachen

ik zou niet weten wat je zou moeten doen, om wel te kunnen rijden. de eigenaar lief aankijken en zeggen dat je heel voorzichtig bent op de weg en als het donker is veel heel veel verlichting om doen!!!!!! *LOL*

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:12

Ik rijd juist zomers minder dan s winters.
Ik en mn paardje kunnen niet zo goed tegen de hitte dus dan ga ik geen problemen op zoeken..
Alleen we hebben geen binnenbak waardoor ik in de winter wel eens niet kan rijden. Helaas, maar afgelopen jaar heeft de bak het super gehouden!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:12

Wij zijn verwend met een binnenbak maar toch als t een beetje gaat wil ik in de winter ook t liefste in de buitenbak rijden.
Wij rijden dus wel zomer en winter even veel met ons paard.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:12

Ik rij 's winsters dan zomers... nu staat hij lekker in de wei en kan ik vaker lui zijn. In de winter staat hij de hele dag op stal en de enige beweging die hij krijgt is die ik hem geef... dan moet ik wel rijden of longeren.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:18

Ikzelf rijd zomers meer dan in de winter.
Dit omdat ik geen rijbak heb en tegen de tijd dat ik van het werk afkom het ook al (bijna) donker is.
Als het zomer is kun je zelfs laat in de avond nog een stukje gaan rijden, zodat je niet in de warmte hoeft.
Laatst bijgewerkt door foetsie op 14-07-04 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:18

ik rij ook liever in de winter daar krijg je het teminste warm van als het erg koud is Tong uitsteken maar de zomer vind ik verschrikkelijk om in te rijden zo vies warm enz.. dit weer vind ik perfect wat we nu hebben maar dan moet het alleen wel droog zijn

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:21

Ik heb geen binnenbak tot mijn beschikking. Ik rij wel degelijk meer in de zomer, maar dan rij ik ook echt uren per dag. In de winter zou ik wel willen, maar als de grond bevroren is... Ik had altijd van die dromen, ik vind sneeuw best romantisch dus ik zag me al door een wit landschap rijden... Viel dat even mooi tegen! Ik kon niet rijden door die rot sneeuw! Alles bleef in klompen aan de hoeven van m'n paardje hangen, waardoor hij elke keer struikelde in stap al. Ik heb een keer buiten gedraafd, meer durfde ik niet aan en ben ook naar huis gegaan, best snel al. Dus het is jammer, maar voor mij zit het er niet in! Terwijl het wel jeukt! Vooral als er sneeuw ligt, jum. Maarja, dat kan ik Roskur niet aan doen. Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:23

Ik ben 's zomers ook fanatieker als 's winters. Met al dat vieze rotweer (grr, nu ook trouwens) en die kou maak ik me er vaker wat makkelijk vanaf. Mijn paarden komen wel altijd een poos in het land. Ik houd er wel rekening mee in alles en soms bouw ik bewust pauzes in. Als ik merk dat een jong paard moeite heeft met het werk doe ik heel makkelijk een paar stappen terug, desnoods gooi ik hem een week de wei in om weer lekker paard te zijn. eigenlijk heb ik daar alleen maar positieve ervaringen mee. Ik pas ook het voer en trainingsschema aan op wat ik denk dat nodig is.

Fris houden tussen de oortjes dus, zowel het paard als jezelf.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:39

Ik rij juist s'winsters meer dan zomers.
In de winter staat hij toch s'nachts op stal en vaker in het bakje dan in de wei. In de zomer geniet hij veel meer van een dagje vrij in het land met een zonnetje.
Ik heb trouwens geen bak, maar een lange waxjas is een uitkomst met slecht weer.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:44

Ik rij in de winter meer dan in de zomer, vanwege de warmte maar ook omdat ze in de zomer de hele dag in het land staat.
In de winter staat ze meer binnen dus heeft ze toch wat meer beweging nodig.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:51

De hoeveelheid scheelt niks, aangezien we een grote binnebak tot beschikking hebben. Maar swinters is het warmstappen, rijden, droogstappen.
Zomers is het vaak uitstappen langs de weg, tussen door langer stappen/kletsen...
In de kou ben ik fanatieker Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:22

Mijn paarden hebben alleen een loopstal en ik heb geen bak.

In de winter rij ik in het weekend, en door mijn k*t rooster longeerde ik hem 1 x in het donker en ik reed hem 1x in de schemering.
's Zomers werkt hij 4 dagen en dan 1 dag vrij. En het werk is vaak veel intensiever omdat de bodem goed is, zodat ik iig kan geloperen. In de winter kan dat alleen in de les en in het bos.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:53

In de zomer duidelijk meer dan in de winter... Vanaf februari (beetje afhankelijk van het weer) beginnen we met trainen en daar gaan we mee door tot de laatste wedstrijd, meestal eind september/oktober. Daartussen hebben ze min of meer vakantie. Dit betekent een beetje gymnastiseren, zwakke plekken aansterken en af en toe een voor-de-lol ritje naar het bos om ze blij te houden. Maar vaker dan 3x per week wordt er niet gewerkt. Ze staan overdag wel altijd buiten...

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:06

Ik rijd s'winters meer dan zomers...In de zomer staan ze lekker dag en nacht buiten en wil ik nog wel is een dag overslaan Haha!
S'winters staan ze veel op stal dus rijd ik ook meer, want ze moeten toch beweging hebben
We hebben een (kleine) binnenbak, dat scheelt wel Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:27

Ik heb geen binnenbak, maar ik rij de hele winter door, gewoon door de blubber als het moet. Alleen als de bak bevroren is kan ik alleen stappen. Maar dan nog worden ze allemaal gewoon gereden.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:36

Ik heb mijn pony bij het huis staan met een eenvoudige bak er bij.
Helaas is dit echt een 'zomerbak', nadat ik met beest en al onderuit ben gegaan tijdens een rustig galopje rij ik alleen nog als de bak het toelaat.
Buitenrijden is niet echt een optie; rij het erf af en sta op een (doorgaande) B-weg, wordt aardig gescheurd daar. Naast het asfalt 30 cm berm en dan prikkeldraad..... ik durf dat niet zo goed.
Voor de pony is het geen probleem, die heeft een loopstal en paddock tot zijn beschikking en zodra het ook maar half kan geef ik hem ook de wei er bij.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:50

Aangezien ik op de wei geen electriciteit heb, kan ik daar 's avonds niet naar toe omdat er geen licht is en ik ook geen beschikking over een binnenbak heb. Dus in de winter kan ik gewoon minder rijden dan in de zomer.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:51

Ik denk dat het wel redelijk normaal is als je in de zomer meer rijdt dan in de winter. Zeker met slecht weer, waardoor de bak niet berijdbaar is en je geen andere bak tot je beschikking hebt, dan kun je vrij weinig doen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:01

Ik rijd in de zomer meer ja, maar dat is ook omdat ze dan de wei op gaat en Marilyn wordt al dik als ze naar het gras kijkt geloof ik.

In de winter heb ik weinig mogelijkheden om te rijden, alleen buiten, maarja als het glad is kan ik dus niet rijden.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:12

ik rij in de winter meer, want in de zomer staat me vz pony op het land, en dan hebben we niet zo goed de mogelijkheid om te rijden.

Lachen

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:26

Wij hebben ook alleen een buiten bak, We hebben ook een binnenbak 10 minuten verder rijden op de manege.. Maargoed Zelfs Als je lid bent van de manege Mag je er niet rijden als Je wil.. Dus idd ik rijd in de zomer meer als in de winter denk ik

Shariff you rock my world. (L)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:43

Wij hebben op stal een buiten en een binnenbak, maar toch rijd ik 's zomers vaker dan 's winters. Ik merk toch dat als het donker, nat en koud word ik gewoon minder zin heb. Ik probeer dan wel gewoon door te blijven rijden en vaak gaat dat ook wel, maar als je dan thuis komt na een dag werken en het is al zo donker...


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:43

ik rij 's zomers ook vaker dan 's winters. Ik heb geen binnenbak dus als het heeft gesneeuwd of hard gevroren of hard geregend dan kan ik al niet.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:05

Net waneer ik zin en tijd heb. Meestal doe ik zomers wel meer dan 's winters. Ik heb geen bak die droog blijft en al helemaal geen binnenbak in de buurt. 's Winters is het ook meer hobbelen dan trainen ivm met enkel langs de weg kunnen rijden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers